Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kris14

Grzałka płynu chłodzącego w MF235/255/2812/3512

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kris14    259

Witam.

 

Mrozy nie odpuszczają, więc skusiłem się na zakup grzałki do mojego MF 255.

 

Paczka przyszła szybko, grzałka o mocy 600W, polskiej produkcji, [oklaski dla firmy za "obszerną" instrukcję montażu :lol: ]

W domu podłączyłem sobie grzałkę na chwilkę żeby zobaczyć czy działa- w 2s mocno się nagrzała- to mi wystarczyło żeby zobaczyć że działa prawidłowo.

 

Na AF znalazłem informacje gdzie to zamontować- korek w bloku po stronie gdzie jest rozrusznik.

 

Przystąpiłem do montażu.

W pierwszej kolejności musiałem wymontować alternator- ukłony dla ułomnych konstruktorów którzy wymyślili alternator przy sprężarce i do tego przykręcany w ten sposób!!! :wacko:

 

Z wybiciem korka nie było większych problemów.

 

Montaż samej grzałki też przebiegał w miarę gładko- należało ją wbić młoteczkiem i gra.

Połączenie jest szczelne, nic nie cieknie.

 

No to składamy ciągnik z powrotem- znowu ten nieszczęsny alternator! I tutaj następna niespodzianka- nie można zamontować alternatora ponieważ przeszkadza w tym gniazdo grzałki, nosz kurw.... ;[

Szukałem jakiś informacji w internecie, pytałem znajomych czy mogę lekko te gniazdo odgiąć, zdania były różne, ale postanowiłem zaryzykować bo ciągnik musi być złożony i musi palić. Delikatnie przez dźwignie odgiąłem gniazdo w dół, na tyle aby można było zamontować alternator i podpiąć wtyczkę. Zmontowałem wszystko. Potem zalałem układ płynem, odpowietrzyłem [odpaliłem ciągnik] i popracowałem trochę- nic nie cieknie, jest ok.

 

Przyszła znowu mroźna noc: -20st. Dzisiaj bez żadnych uprzedzeń poszedłem w południe podłączyć kabelek do grzałki żeby ładnie się nagrzało, minęła godzina- poszedłem zobaczyć czy się nagrzał płyn- spuściłem z bloku trochę- zimny.

 

Pomyślałem że to może wina wtyczki że coś nie łączy, poprawiłem połączenie, minęła następna godzina, sprawdzam- znowu zimne. Grzałka nie grzeje!

 

Moje pytanie jest następujące: W którym etapie montażu mogło dojść do uszkodzenia grzałki? Przy wbijaniu? Przy doginaniu jej aby pasowała do pozostałego osprzętu?

 

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    3

Podejrzewam że nuszkodziłeś grzałkę pzry odginaniu gniazda zamontowanej grzałki zerwało obwód i teraz lipa spowrotem rozbiurka. Proponuje wykożystać inną zaślepkę gdzie nie będzie trzeba przeginć gniazda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

To jest taka grzałka, tylko że kupowałem ją w sklepie Techrol <link>

 

Korek- nawierciłem go w kilku miejscach, zrobiłem otwór w środku, przy ściance, trochę go pozaginałem, potem wziąłem klucz do podważania chwytaka noży w kosiarce i przez dźwignię go wyciągnąłem jak "gwóźdź z deski" :) [miejsca tam do manewru dużo nie było :/ ]

 

Jak zima nie odpuści to będę musiał kupić grzałkę ale taką zakładaną na przewód chłodnicy, ona już nie powinna kolidować z osprzętem silnika, ale kosztuje ponad 200zł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    392

Ja mam tą grzałke założoną i super sprawa tylko ze ja mam już 2812 i alternator przeniesiony jest na drugą strone silnika, nic nie musiałem odginać, w inną zaślepke nie będzie za nic pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Kup sobie taką grzałke

 

http://allegro.pl/gr...2097151993.html

 

Chyba najmiocniejsza na rynku i najsolidniej zrobiona. Tej firmy mam w mtz-cie i wystarcza 20-30 minut na zagrzanie silnika. Możesz ją przykręcić w dowolnym miejscu tyle że musi być połączona z silnikiem dwoma wężami jeden idący w górną część silnika a drugi w dolną. Reszte załatwia grawitacja. I ma termostat nie trzeba jej pilnować. Jedyna wada to cena. Ale na prawde warto.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

O, widzę że ta jest fajna, tylko problem będzie z podłączeniem przewodów bo w MF wszystkie są grubsze, 20mm to mało :/

 

Jeszcze obczaiłem taką: http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-silnika-mtz-ursus-ferguson-zuk-i2112913730.html myślę że tą mógłbym podłączyć pod dolny przewód od chłodnicy.

 

Ale co do zakupu to zobaczymy jaka będzie pogoda.

 

Bo jak oceniacie skuteczność grzałek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    392

Ja mam tą w bloku tylko ze kupiłem tą mocniejszą 840W, kurde no dosłownie grzeje 15-20 minut i ciągnik pali jak w lecie, 15s podgrzania świecą. bez tego w duże mrozy było kiepsko, oraz co rok trzeba było fundować nowy aku. A teraz drugi rok lece na tym samym i luksus pali :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Tą grzałke ktrą podałem ci w linku wpinasz tylko w mały obieg silnika, na sam jego blok. Nie grzejewsz niepotrzebnie wody w chłodnicy. Jeden koniec podłączył byś w miejscu gdzie włożyłeś grzałke a drugi na wylocie wody do chłodnicy czy termostatu. Kwestia zrobienia króćca i trujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

No to też nie głupie :)

Jak na razie mrozy odpuszczają, ale wolę mieć już koncepcję przygotowaną.

 

Jeszcze raz dzięki za rady!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Wracając do tematu grzałek, czy ktoś stosuje grzałki montowane na przewodzie gumowym chłodnicy? Czy to się sprawuje jako tako? Płyn podgrzewa się równomiernie czy tylko w wężu i okolicach?

 

 

PS: Mam na myśli np taką http://allegro.pl/grzalka-cieczy-zetor-ursus-c360-c330-1000w-czeska-i2771236399.html bo niestety w MF będzie ciężko wcisnąć grzałkę w mały obieg ;/

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    189

witam przez przypadek wbiłem zaślepkę do środka bloku grozi coś silnikowi ?

przypadkiem :blink:  w moim 5314 też wbiłem tą zaślepkę i puki co nic złego się nie dzieje :)  a jeżdżę z tym już chyba ze 4 lata więc nie masz co się specjalnie martwić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez adi4512
      Zamierzam założyć do mojego 4512 przedni napęd, więc poszukuje takiego w dobrym stanie. Jeżeli ktoś z użytkowników AF ma na sprzedaż lub wie kto ma to prosił bym o kontakt na PW bądź na GG 12251578, albo jeśli możecie to wstawiajcie linki
       
      Z góry dziękuje, adi4512
    • Przez Agro3512
      Witam. Mam U 3512 Agro.Kabina fajna ale bez radia i troche mi się nudzi przy robocie. Planowałem wstawić radio,
      ale ta kabina jest cała wytapicerowana nawet na dachu.Zastanawiam się nad zakupem głośnika Bluetooth,ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie.Jeśli tak to powiedzcie jaki głośnik kupić by go było słychać w ciągniku na wys obrotach.
    • Przez janioigienio
      Witam,
      Od zakupu mojego ursusa 3512 denerwuje mnie podłoga z której źle jest wsiadać i wychodzić z ciągnika. Mam pomysł aby pedały które są wciskane w dół przerobić tak aby były wciskane do przodu tak jak było to w nowszych 3512 z komfortową kabiną. Czy możliwe jest dokupienie pedałów i części aby to przerobić ? Proszę o komentarze, Pozdrawiam . 
    • Przez piterxxx
      Witam.
      Mam do sprzedania kompletną przednią oś do U3512 wraz ze wspornikiem kołami, błotnikami, drążkami kierowniczymi no i mechanizmami przekładni kierowniczej. Sprzedam  w całości lub na części, cena do uzgodnienia.
      Wszystko do konca dobrze działało, bez luzów. 
      Oś została ponieważ zamontowałem przedni napęd i wspomaganie.
      Zainteresowanych proszę o wiadomość na priv.
      Tel. 606 347 727
    • Przez PRIMO
      Mam takie pytanie czy da się podnieść moc silnika w ursusie 5314 jeśli tak to jak to zrobić ?
×