djpala

silnik zetor 7011 cyrk na kolach

Polecane posty

djpala    0

Witam wszystkich.

Mam taki problem z silnikiem wszystko było dobrze chodził jak zegarek dopóki nie wyciekł mi olej z silnika (pękła miska) jak kontrolka mi się zaświeciła zgasiłem i nalałem olej żeby wrócić do domu na drugi dzień zmieniłem miskę ale już ciągnik nie miał mocy i dymił na niebiesko odkręciłem kolektor wydechowy i okazało się ze nie chodzi na 2 i 3 cylinder ( niebieskie, zimne i mokre spaliny) stwierdziłem ze tuleje poleciały wymieniłem na nowe oryginalne zetora (340 zł dziura ) odrazu wal do szlifu pojechał, nowe panewki, pompa olejowa i wszystkie kola rozrządu i dalej to samo w następnej kolejności pompa do pompiarza i wtryski nie pomogło wiec się wkuzylem i kopiłem nowa pompę wtryskowa i sam kupiłem końcówki i przy mnie je wymieniali i ustawiali żebym miał pewność ze na pewno były wymienione na nowe problem nie znikł dalej to samo kopiłem jedna nowa głowice i na nowej też nie chodzi dodam ze ciśnienie na tłokach ma 24 bar. a nowej głowicy 25 bar.i silnik zrobił jakieś 40 MTG tak wiec jeszcze nie dotarty dobrze możne dla tego te ciśnienie jest takie małe mierzone na zimnym silniku w temp powietrza około 0 C.

 

Proszę o rady może ktoś się spotkał z takim problemem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A oglądałeś może krzywki wałka rozrządu? ale bez oleju nie mogło ich w sumie szybko zeżreć, głowic też na szczelność nie sprawdzałeś? może zdejmij pokrywki głowic te od klawiatury i zobacz czy zawory się otwierają, i jaki mają skok. Dziwny przypadek trzeba przyznać, mam nadzieję że pierścienie przy montażu ci nie popękały, ale nie bo masz ciśnienie dobre... sprawdź te zawory, to jedyne co mi do głowy przychodzi.

A jeszcze jedno, w zetorach niekiedy pompy wtryskowe były smarowane olejem z silnika, u ciebie jest z silnika, czy pompa ma swój olej?


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

zastanów się czy dobrze złożyłeś rozrząd -porównałeś znaki starych kół i nowych ,wymieniałeś sprzęgiełko pompy? skoro silnik chodzi to spróbuj przyspieszyć na max zapłon,może zareaguje.... jak nie to wygląda że wałek rozrządu do wymiany...jak rozbierałes to w jakim stanie były części, były oznaki zacierania się silnika?

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

djpala    0

Stara pompa miała własne smarowanie a nowa ma już smarowanie z silnika, wałek rozrządu dziś rano wyjąłem i pojadę do agromy porównać wymiary jak coś mi się tylko nie spodoba to kupie nowy i oczewiscie orginał

 

Kola były dobrze ustawione ze trzy razy to sprawdzałem zaraz mi se gwinty pościerają od tego odkręcania i skręcania z zapłonem tez kombinowałem i bez zmian

Edytowano przez djpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pinki2008    0

sprawdź czy nie są za duże luzy na klawiaturze mogą się nie domykać zawory wydechowe i dolotowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    30

przy takim małym ciśnieniu spręzania, to nigdy on ci nie zapali. tłoki też wymieniales?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

chyba zbyt nerwowo do tego podchodzisz , najpierw prawidłowa diagnoza a potem wymiana zużytych części na nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    30

zalej do każdego tłoka ok. 50ml oleju silnikowego i wtedy sprawdz sprę żanie


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sel    0

Porównałbym znaki na nowych kołach ze starymi czy się zgadzają morze być źle nacechowane. Wtryski wyjąć i podpiąć pod pompę sprawdzić czy podają równo paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Pompa wtryskowa była sprawdzana na drugim ciągniku i chodził ładnie 0 dymku odpalał na dotyk a u mnie masakra a zapomniałem powiedzieć jak odkręciłem kolektor ssący to te dwie środkowe głowice maja mokre kanały ssące kopiłem 1 nowa głowice zmieniłem i ta tez jest mokra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Z walkiem jest problem bo akurat w aromie nie maja, prywaciarze tez nie maja, ale mierzyłem wałek od c 360 i u mnie są mniejsze krzywki średnio 0,5 mm

 

A co do znaków na kolach, zmiana zaworów jest równo w GMP z tego co ja wiem tak powinno być, początek wtrysku 3,5-4 mm przed GMP (sprawdzane za pomocą kapilary ) zawory były ustawione tak jak książka podaje 0,25 mm wszystkie zawory bez wyjątków

Edytowano przez djpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Skoro masz manometr do sprawdzania ciśnienia sprężania to sprawdź jeszcze raz, z tym że zrób to dokładnie, a pomoże wyeliminować usterkę w komorze spalania.

Tu masz przykładową instrukcję http://www.zss.lublin.pl/html/motor/13.2.%20Pomiar%20cisnienia%20sprezania.pdf

 

Oczywiście zrobisz to jak złożysz silnik z powrotem.

A wałek rozrządu jest równo zużyty na wszystkich krzywkach czy jakoś inaczej na tych środkowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Właśnie się dowiedziałem ze ciśnienie minimalne dla john deera 3140 wynosi 21 bar (dane z instrukcji napraw serwisu ) stopień sprężania taki sam jak w zetorze 17;1

 

A co do tych krzywek walka to różnice na moim walku to 0,1 mm myślę ze nie jest to aż tak duża różnica sam już nie wiem tracę głowę

Edytowano przez djpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mówisz że ten silnik źle chodzi, to co na dwa gary w ogóle nie pali czy co, bo nic z tego nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

zimny chodzi na dwa gary skrajne gorące spaliny i praktycznie bezbarwne jak się zagrzeje chodzi równiej ale na dwóch środkowych garach jest niebieski dym i dużo chłodniejszy można rękę przyłożyć do kanału wydechowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A ciśnienie sprężania na 1 i 4 tłoku mierzyłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

To nie jest oszałamiająca różnica w krzywkach ale dźwigienki klawiatury mają stosunek 1:2, 2:3, 3:5 także na zaworach to nie jest 0.1mm tylko 0.2; 0;3mm niby niedużo powinno pracować poprawnie, jeżeli sprawdziłeś pompę, końcówki, ciśnienie sprężania jest jak na 70xx dobre, początek tloczenia i rozrząd dobrze to coś kłóci się w zeznaniach, nie wiem Rutkowskim nie jestem ale ja podejrzewam że chyba ci pierścienie przy montażu pękły, i możliwe że go nie mierzyłeś, albo mierzyłeś złym manometrem...

Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania+próba olejowa tj. kolega wyżej pisał i zmierz jeszcze raz po oleju w cylindrach, i środkowe wtryskiwacze po próbie wkręć na skrajne, to rozwieje dyskusję.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko zauważ @boby że przed remontem miał to samo.@djpala całe zestawy {tłok+tulej +pierścienie} zakładałeś nowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Właśnie pozostają pompa, wtryski i wałek i wszystko sprawdzane nie znaczy że dobrze sprawdzone, próba sprężania wyklucza głowicę i cylindry, ale sam już nie wiem... napisałem w drugim poście że dziwny przypadek... czeski film naprawdę, niekiedy tak jest i wychodzą błahostki i zaniedbania tj. zatkany filtr powietrza ale tu to nie pasuje, pasują pomieszane popychacze, nieustawione zawory itp.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Wszystkie 4 dziury nowe oryginalne zetora (tłok + tuleja + pierścienie + sworzeń + zabezpieczenia sworznia i gumowe uszczelki na tuleje), stare jak wyjem wyglądały jak nowe, tłoki ładne białe pierścienie były cale i nie zapieczone ale jak wymieniałem to nie miałem jeszcze sprzętu do sprawdzania ciśnienia.tak wiec nie wiem jakie było ciśnienie na starych zestawach

A zegar kopiłem nowy cały komplet firmy YATO do diesla

 

ciśnienie na tłokach od strony pompy wodnej

1- 24 bar

2- 25 bar i tu nowa głowica a chodzi najgorzej

3- 24,5 bar

4- 24,5 bar

Edytowano przez djpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

człowieku narobiłeś sobie kosztów ,zupełnie nie potrzebnie-tak się nie robi,nie wymienia się wszystkiego po kolej bez postawienia prawidłowej diagnozy .Wymieniłeś STARE DOBRE na nowe nie koniecznie lepsze materiałowo.Popełniasz gdzieś błąd tylko gdzie,poproś najlepiej kogoś kto się zna i niech ci sprawdzi wszystko od nowa -zacznijcie od najprostszych ,najłatwiejszych czynności bez zbędnego rozbierania silnika(klawiatura,ustawienie zaworów,jeszcze raz kąt wtrysku na pierwszym cylindrze,laski popychaczy czy sa proste itp.), Trudno zgadnąć na odległość ale mi to wygląda na opózniony zapłon(błąd na rozrządzie,sprzęgiełko pompy zamienione).Ciśnienie jest ok ,pompa nowa wtryski też ,wałek może być .

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też się zgadzam z tymi kosztami, za dużo wymienił nie potrzebnych rzeczy, w ogóle rozrządu to bym nawet nie ruszał, tym bardziej jak zapaliła się tylko kontrolka i zaraz zagasił to ze smarowaniem nic nie powinno się stać. Ciśnienie sprężania jest dobre tym bardziej że nie jest silnik dotarty i nie wiadomo jak mierzył, ale mniejsza z tym jest na wszystkich tłokach równe, to stare klamoty, które żrą oleju 2-3 litry na dzień a chodzą ładnie równo, tylko zauważcie Panowie wszystko prawie po wymieniał,łącznie z nową pompą wtryskową, a problem ten sam co przed remontem, ciekawy przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limousine    8

Jak to się stało, że miska olejowa ci pękła?

 

Widać znasz się na silnikach, a nie potrzebnie narobiłeś tyle kosztów.


Produkcja bydła mięsnego + roślinna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez farmer200011
      Witam piszę z zapytaniem odnośnie Zetora 7245 mianowicie podczas wymiany pompki paliwa wyciekł mi olej z pompy i nie wiem czy jest to pompa sparowana olejem z silnika czy trzeba osobno wlać olej do pompy jeżeli trzeba wlać to jaki i w jakiej ilości pompa jest tego typu  z góry dzięki za odpowiedź 

    • Przez Ibrahim
      Cześć! W moim Zetorze przepuszcza olej z okolic przycisku od dodatkowej dawki paliwa na pompie wtryskowej.
      Ktoś z Was to robił? Jak zabrać się do tego problemu? Jest tam jakaś uszczelka? 
      Dodam, że po zalaniu oleju wyrzuca go całkowicie po około godzinie pracy. 

    • Przez arto94pl
      Witam mam pytanie gdzie się spuszcza olej silnikowy w zetorze 6718 ? proszę o odpowiedź.
    • Przez tnaglak
      Czy może mi ktoś powiedzieć jaki powinien być według fabryki początek wtrsku? 
    • Przez vatoviec
      Witam, chciałbym uzyskać informacje na temat takiego zabiegu, bo mam oryginalnego "bąka" i tam myślę o wymianie przystawki na filtry wymienne (PP 711) i moje pytanie brzmi: czy warto ? czy wystarczy tylko wymiana przystawki czy coś więcej trzeba "grzebać"??? Opinie uwagi mile widziane .
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj