dawid464

silnik mwm

Polecane posty

andrzejlud    0

Najbliżej Kisielic można spróbować w Łasinie w AGRI STAR tel.667585057,lub w inych firmach wysyłających części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Mógłby ktoś powiedzieć mi jak reguluje się dawkę paliwa i kąt wtrysku w pompie jak na zdjęciu poniżej?

Dawkę mam na pewno ustawioną bardzo ubogo, nawet pod dużym obciążeniem i ciśnięciem gazu do podłogi z tłumika nie uświadczę czarnego dymu.

Kąt też mnie martwi bo na zimnym silniku kopci na szaro i słychać stuki zaworów - ewidentnie za wczesny.

 

Znając konstrukcję pomp VE Bosch najprawdopodobniej za kąt odpowiada śruba oznaczona nr1 ale za chiny nie wiem jak to ugryźć, ta mała śrubka na klucz 8mm wykręca się z dużej klucz 24mm, nie ma tam żądnej możliwości regulacji, żadnego trzpienia, sprężyny nic. Dużej nie chcę wykręcać z obawy o możliwość rozsypania się jakiegoś mechanizmu, pokręcając tę śrubę słychać iż w pompie coś się przestawia, ale tak czy siak aby ją zablokować trzeba ją wkręcić spowrotem do oporu więc nic się nie wyreguluje.

Śruby oznaczone nr 2 i 3 wyglądają jak odpowietrzniki i nie wydaje mi się aby mogły mieć wpływ na regulację dawki paliwa.

Więcej możliwości regulacji za bardzo nie widać, oczywiście poza położeniem nastawnika (ograniczenie max i min położenia)

 

Czy jakiekolwiek procedury regulacyjne da się wykonać przy założonej do silnika pompie czy tylko i wyłącznie demontaż i rozebranie pompy?

Czyżby kąt regulowało się wewnątrz pompy po odkręceniu tego dekielka z boku obudowy przykręconego na 2 śrubki?

 

zdjęcie:

 

pompam.jpg

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

A z przodu niema okrągłej pokrywki, żeby dostać się do koła zębatego, tam może są podłużne otwory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Nie ma takie prostej pokrywki, jest dekiel do którego jest przykręcona pompa hydrauliczna.

No nic pompę już wyjąłem, koło od pompy jest przykręcane do tryba i nie ma podłużnych otworów, do bloku też jest przykręcona bez możliwości przesuwu.

Nikomu nie życzę demontażu pompy wtryskowej... przynajmniej w tych starszych renault z MWM D227.

 

Jutro jedzie do pompiarza razem z wtryskami niech mi to w końcu ustawią tak jak powinno być i sprawdzą czy wszystko jest sprawne.

 

UPDATE:

 

Dla potomnych:

Kąt wtrysku reguluje się kołem pośrednim napędu rozrządu, jest taki śmieszny podwójny tryb skręcany na 4 śruby z podłużnymi otworami, dokładnie na przeciw przekładni napędu linki licznika, oczywiście aby się do niego dostać trzeba zdemontować cały przedni dekiel - powodzenia...

 

Korzystając z okazji że mam zdemontowana pompę, rozfrezowałem 2 pozostałe otwory na śruby żeby móc sobie spokojnie doregulować kąt obracając pompą jak np w 3P.

Dawkę paliwa reguluje się pod tą zaślepką z boku obudowy.

 

To tyle, aha i ciśnienie wtrysku wg manuala wynosi 180bar +-5

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Dziś odebrałem pompę i wtryski, nowe końcówki BOSCH, pompa po regeneracji, nowa głowiczka, nowy wyprzedzacz zapłonu, chodzi świetnie, dużo lepiej odpala, w końcu pojawia się czarny dym pod obciążeniem ;)

Pracuje równiej i co najważniejsze nie dymi na szaro (wczesny kąt)

Paten z rozfrezowanymi otworami doskonale się sprawdził.

Z ciekawości sprawdziłem jaka jest różnica wcześniejszy/późniejszy kąt. Delikatny ruch pompą w kierunku wyprzedzenia kąta i silnik dymi na biało/szaro jak opętany. Lekkie opóźnienie i już czyściutko bez żadnego dymu.

 

Okazuje się że ta śruba 1 to wyprzedzacz kąta. Na zimnym silniku wyprzedza kąt o kilka stopni dla ułatwienia rozruchu. Jako że jest to najniższy punkt pompy lubi się tam zbierać syf i blokować ten wyprzedzacz, co skutkuje permanentnym wyprzedzeniem kąta wtrysku i dymieniem na szaro.

 

Całość wyniosła mnie 1237zł plus własna praca wyjęcie/włożenie pompy i wtrysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Opisz dokładnie o co chodzi z tą śrubką nr 1. Czy można ją regulować czy lepiej zostawić w spokoju? Można ją np. wykręcić do końca i spróbować wyczyścić dno otworu? Ja mam 106-54 i też wydaje mi się, że silnik jest jakby trochę za słaby i od czasu do czasu lekko dymi na jasnoszaro nie mówiąc o tym, że zaraz po uruchomieniu dymi przez jakieś 2 minuty dość intensywnie. Nie wiem czy to normalne czy może też mam pompę do regeneracji. Kiedy zwiększa się obciążenie albo kiedy dodaję "gazu" nie widać jakiegoś permamentnie czarnego dymu. Wg mnie reakcja silnika powinna być bardziej żwawa :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

U mnie w perkinsie śruby 1 i 2 służą do odpowietrzania pompy, może tutaj jest podobnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

@Geo

Śrubka nr 1 nie sluży do regulacji, można ją całkowicie wykręcić i spuścić paliwo z pompy, czy służy do odpowietrzania - wątpię gdyż jest w najniższym punkcie pompy więc cóż ona miała by odpowietrzać...

Do odpowietrzania pompy służą 2 i 3.

 

Czy można całą tę śrubę na klucz 24 bezinwazyjnie wykręcić - nie wiem, z tego co widziałem na schematach ideowych powinno dać się to wyjąć i złożyć bez większego problemu ale nie biorę tego na własną odpowiedzialność.

Jak masz czas i chęci wyjmij pompę i zawieź do Boscha na Bacieczki do Białegostoku, sprawdzą i powiedzą dokładnie co i jak.

 

Obfite dymienie na szaro to zbyt wczesny kąt wtrysku, po tym jak rozwierciłem śruby i mogę sobie szybko przestawić kąt zobaczyłem jak wielka różnica jest po zmianie kąta o te kilka stopni.

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcink46    0

Potrzebuje PILNIE (silnik w trakcie składania) informacji o ciśnienu wtrysku oraz jak dokładnie ustawić ten kąt wtrysku i punt zapłonu w silniku D226-6 ...Renault 120.14 z 1989r.

Edytowano przez marcink46

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

ja ustawiłem własnie dzis na 210 wtryskiwacze, dałem nowe końcówki, w reni 120.54 ,a jakie jest prawidłowe niewiem, wszystkie miały w tej granicy mniej wiecej jak zanim koncówki zmieniałem


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Dla D226-6, typ pompy: R3462360 kąt wtrysku 8,33mm +-0,30mm przed GMP bądź w stopniach 27 +-0,5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    68

Na tabliczce 120,54 pisze Deutz MWM ile to ma koni?? To jest typowy silnik MWM?? Spotkalem taki ciagnik i gosc mowi ze to silnik Deutza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    68

ja mowie ile ta 110 kona a on mowi ze nie ma 110km. Wylecialo mi z glowy ale powyzej 110 KM powiedzial! I na powyzej wyglada te opony:)) a na masce 120,54

Edytowano przez Nowy81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1150

silnik tylko i wylacznie MWM (Motoren Werke Mannheim)

od numeru odejmuje sie 5,7 lub 10, wedlug roznych zrodel i wychodzi moc, czyli np. 120.14/54 ma 110 KM

opony powinna miec 16,9/28 i 18.4/38 lub niskoprofilowy odpowiednik


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

Witam posiadam renault 120.14 u mnie na pompie jest jeszcze jedna śruba w miejscu które oznaczyłem 4 śrubka na 8 kluczyk i większa do kontry na 17. do czego ona może służyć. zdjęcie skopiowałem od kolegi levis. czy tą śrubą u mnie można zmienić dawkę paliwa?

post-13374-0-89580900-1379095402_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

silnik tylko i wylacznie MWM (Motoren Werke Mannheim)

od numeru odejmuje sie 5,7 lub 10, wedlug roznych zrodel i wychodzi moc, czyli np. 120.14/54 ma 110 KM

opony powinna miec 16,9/28 i 18.4/38 lub niskoprofilowy odpowiednik

Z tego co wiem deutz (KHD) przejął MWM w połowie lat 80-tych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Jaki jest moment dokręcenia panewki głównej i korbowodowej w silniku mwm 226.6 (renault 120-14)? Chodzi o klucz dynamometryczny.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj