Skocz do zawartości
marcinkk

krowy mleczne bez posiadania ha(ziemi)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Krowy
marcinkk    0

Witam,

Nie rozszarpcie mnie proszę, pytam z ciekawości, w ogóle nie znam się na rolnictwie! :)

Pisze tu na forum bo od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie:

Da się hodować krowy mleczne np. 70-100szt nie posiadając ziemi? Całe pożywienie kupować, ma to jakiś sens ekonomiczny, wykonalne to jest?

lub

Ile ha potrzeba na utrzymanie 100szt bydła mlecznego?

Dzięki jak komuś będzie się chciało odpowiedzieć.

agromatik    182
Napisano (edytowany)

Nie podsiadając ziemi i mając więcej niż 2 sztuki duże, jesteś zobowiązany płacić podatek dochodowy, Użerać się z kontrolami sanepidu, weterynarii, zielonych i dodaj sobie kogo jeszcze chcesz. Teoretycznie masz prawo mieć taką hodowlę, tylko czy wytrzymasz presję.

Ok.2 szt przeliczeniowych na ha.

Edytowano przez agromatik

Dawid381010    1

powiem ci że sie nie opłaci :D TAM trochę można kupić a nie wszystko :D bo na tym nie wyjdziesz.a ha potrzeba ok 60 ha moim zdaniem :D

Wiadomość z agroFakt.pl

dentka17    3

Musisz mieć chociaż troche ziemi żeby oborę jakąś postawić na krówki. Musiałbyś mieć baaaardzo dużo gotówki żeby wybudować i nakupić paszy dla nich, pewnie z 1500-2000 szt. bel sianokiszonki razy 70-80zł=150000zł to już sama sianokisoznka troche słomy jęczmiennej siana kiszonki z qq i z 300 tysięcy na sama pasze rocznie.

A co do ha to moim zdaniem 85-90ha na takie stado.

damian40000    85

hektar zielonej kukurydzy na pniu kosztuje 3-4tys. Zielonka na pniu 25-30zł za bele 120*120. Pasza pełnoporcjowa 1200zł za tonę. Moim zdaniem nikt nawet przy super wydajności nie wyjdzie na swoje.

Pawel20    49