Polecane posty

pawelek98    148

chciałbym wstawic drugi siłownik wspomagający do forterry 115 bo ostro po d*pie dostaje podnośnik 4 obrotowa i agregat 2 tonowy, a tak byłoby bezpieczniej, a może niepotrzebny proszę o porade. problem z tym że nie ma lewego ramienia na siłownik może od innego ciągnika pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    7

Myślę, że jest to do zrobienia. Forterra 135 ma już 2 siłowniki z tego co się orientuje. Trzeba tylko zakupić takie ramie, drugi siłownik no i wspawać kawałem sworznia do podtrzymywania siłownika, otwór jest już wywiercony. Aaaa i trzeba jeszcze trochę pokombinować przy wężach, ale sprawa jest do zrobienia. Pytanie tylko ile to będzie kosztować????


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poz nr zetor opis

 

039 78.400.040 Ramię kompletne 1

040 10.400.030 Ramię prawe kompletne 1 +sk453a

041 78.400.180 Ramię lewe kompletne 1

042 10.400.040 Ramię lewe kompletne 1 +sk453a

043 78.400.024 Sworzeń 2

044 78.400.251 Sworzeń 2

045 78.400.073 Sworzeń 1

 

 

400b-2.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelek98    148

kolego z rysunku nic nie wynika w prawym swożeń pod siłownik w lewym brak :( bo ten sworzeń pod siłownik to 45 z tego schematu wynika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    19

ja kiedyś jednemu podobnie nawiedzonemu wybiłem z głowy zakładanie drugiego siłownika jak podłączyłem mu zegar ciśnienia na podnośniku i przy najcięższej maszynie gdzie mu przód odrywało to miał ciśnienie niecałe 110bar. proponował bym najpierw sprawdzić ciśnienie bo jeśli nie przekroczy 150-170 bar to po co sobie kosztów robić i spowalniać działanie podnośnika??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelek98    148

dlatego pytam byc moze nie potrzebny, tylko chodzi o to że jeden w środku drugi prawy podpiera i czy w razie czego tego lewego ramienia łamac nie będzie, czy te 150 bar to maksymalne cisnienie, bo węże to można pewnie na jeszcze większe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    19

pierwsze to sprawdź ciśnienie potem będziemy myśleć co dalej. ciśnienie maksymalne to takie jakie masz w układzie całej hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6
Napisano (edytowany)

moim zdaniem ten silownik w tym ciagniku jest zbedny, sam uzytkuja frotke 11441 z bardzo pokaznym agregatem upr siewnym przy ktorym ibis to pikus, i nie widze zeby podnosnik jakos bardzo cierpial, podnosi wszystko bardzo ladnie wiec nie widac zeby hydraulika dostawala po tylku, a jak hydraulika nie dostaje to i mechanika tez, radzilbym przedewszystkim pamietac wlaczac amortyzacje podnosnika bo to jest piekna rzecz raz dla komfortu ale przedewszystkim dla zdrowia maszyn zawieszanych jak i ramion podnosnika. mysle rowniez ze jak ci przyjdzie wydac minimum 2tys na czesci to ci sie odechce kombinowac. moim zdaniem jak i pewnie wiekszosci uzytkownikow nie warto.

Edytowano przez slawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fento    2
Napisano (edytowany)

pawelek98 tutaj możesz zobaczyć mój pomysł i wykonanie http://www.agrofoto....erra-11441-tuz/ , a tutaj w wykonaniu fabryki www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/318343-zetor-forterra-140-16v/

Edytowano przez fento

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelek98    148

pawelek98 tutaj możesz zobaczyć mój pomysł i wykonanie http://www.agrofoto....erra-11441-tuz/ , a tutaj w wykonaniu fabryki www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/318343-zetor-forterra-140-16v/

właśnie mi o to chodzi, tylko jak zrobiłeś to drugie ramię czy jest do kupienia z tym sworzniem pod lewy siłownik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

moim zdaniem ten silownik w tym ciagniku jest zbedny, sam uzytkuja frotke 11441 z bardzo pokaznym agregatem upr siewnym przy ktorym ibis to pikus, i nie widze zeby podnosnik jakos bardzo cierpial, podnosi wszystko bardzo ladnie wiec nie widac zeby hydraulika dostawala po tylku, a jak hydraulika nie dostaje to i mechanika tez, radzilbym przedewszystkim pamietac wlaczac amortyzacje podnosnika bo to jest piekna rzecz raz dla komfortu ale przedewszystkim dla zdrowia maszyn zawieszanych jak i ramion podnosnika. mysle rowniez ze jak ci przyjdzie wydac minimum 2tys na czesci to ci sie odechce kombinowac. moim zdaniem jak i pewnie wiekszosci uzytkownikow nie warto.

 

Kolego ja mam tylko jedno małe pytanie jak działa u Ciebie ta amortyzacja TUZ ciągle pływa jak jedziesz czy jak jakaś większa dziura to wtedy trochę bujnie. Bo ja raz tak z ciekawości jak miałem agregat podpięty włączyłem amortyzacje i zacząłem bujać tym agregatem ale nic się nie działo siłownik zewnętrzny w miejscu stał.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6
Napisano (edytowany)

a wiec tak kolego, ciekaw jestem czy czytales instrukcje, amortyzacja dziala wtedy jak dzwignia podnosnika jest ustawiona w pozycjii (podniesiony) na stopie nie dziala nie moze sie swiecic ta czerwona diodka z ksiazka bo wtedy tez nie dziala, ustawia sie wajche na podniesiony i wlaczasz amortyzacje wtedy sie czuje i widzi ze narzedzie lekko opadnie po to zeby podnosnik mial pewien bufor do tlumienia, amortyzacja dziala tak ze gdy wzrosnie cisnienie bo np plug opada podczas bujniecia to zaworem upuszcza troche oleju zeby nie bylo pierdykniecia po czym po chwili spowrotem dopompuje ten olej, takze te operacje beda sygnalizowane przez te diodki w ksztalcie trojkata ktore pokazuja opuszczanie i podnoszenie podnosnika. heh z ciekawosci wlaczyles, ja sobie nie wyobrazam jezdzic z czymkolwiek ciezszym bez wlaczonej, a ty kolego przez niewiedze niszczysz sobie sprzet;/ amortzacje trzeba wlaczac za kazdym razem po zgaszeniu ciagnika tak samo jak ruszyc wajcha od pozycji podnosnika zeby odblokowac jego dzialanie,

Edytowano przez slawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Zawsze włączam (przynajmniej ja) i przełącznik w pozycji podniesiony. Po włączeniu widzę że opada, diody migają ale jakoś nie mogę dostrzec tego bujania.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    313

Z tego co widziałem ostatnio i dzwoniłem do dilera to zetor wprowadził zmiany i forterra wychodzi teraz z dwoma siłownikami w standardzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas15    0

Jeśli masz ciężkie maszyny to zakładaj ten siłownik, nawet się nie zastanawiaj. Po zakupie agregatu uprawowo-siewnego (1300 kg) zauważyłem że lewa strona (ta z siłownikiem) podnośnika mojego Zetora 7340 podnosi szybciej. Zadzwoniłem do Agro-Zet w Kaliszu i przysłali mi za ok.1000 zł kompletny zestaw (ramię, sworzeń, wąż, siłownik). Tyle tylko, że do podłączenia węża trzeba było nieco kabinę podnieść.


Moja brygada: Ursus C-360-3P, John Deere 5090R, Bizon ZO56 Super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hubertg7
      Witam!
      Problem z pompą wtryskową w zetorze proxima plus 9541, zakleja się i ciągnik nie odpala albo faluje na obrotach podczas pracy. Panowie którzy czyścili mi pompę twierdzą że to od oleju silnikowego. zmieniłem olej na inną markę i jest chyba jeszcze gorzej. Dodam że ubywa mi płynu chłodniczego a wycieku nie widać, i oleju tez nie przybywa. Może miał ktoś podobny problem i coś podpowie
    • Przez Terracan
      Witam .Panowie proxima 100cl,400mg.Od nowego sprzegło brało od samej góry ,twarde.Ostatnio pedał zrobił się na pół miękki i wysprzeglał tylko od połowy.Dziś po naciśnieciu sprzegła,sprzęgło nie odbiło jest przy podłodze nie można wysprzęglić i biegu wrzucić. Padał jest przy podłodze ma z 5cm luzu i nie można go podnieść do góry.Jak by był przyblokowany. Może ktoś miał tak i może doradzić co się stało.
    • Przez king558
      Mam problem z zetorem 10540.
      Mianowicie zaciska się hamulec na tarczy na wale napędu (spaliłem już klocki do zera)
      Rozebrałem zaciski:
      jeden tłoczek był zapieczony ,że ciężko było go wydostać, ale udało się (były lekko pordzewiałe i miały wżery )
      wyjąłem wszystkie,wyczyściłem ,założyłem nowe uszczelniacze,odpowietrzyłem i niby wszystko chodziło
      Złożyłem ale dalej się zaciskają i się palą
      Chwilowo na potrzeby robót w polu odłączyłem ten hamulec całkowicie ale muszę to jakoś opanować.
      płyn jest nowy bo wymieniałem jedną pompkę na nową.
      Po prostu po zahamowaniu tak jakby klocki się nie cofały.jak odkręcę odpowietrznik i rozepchnę śrubokrętem to się cofną ale odpowietrznikiem leci tylko sam płyn bez powietrza.
      I po naciśnięciu dalej to samo.Przed złożeniem niczym nie smarowałem tłoczków
      Dziękuję z góry za pomoc
       
       
    • Przez darus74
      Część, orientuje się jakie sprzęgło jest w przystawce do włączania przedniego napędu - kłowe czy na tarczki jak w ciężkiej serii ursusa. Może ktoś rozbierał i pamięta ?
    • Przez Mecha
      Zetor forterra 11441 nie kręci, niedawno jak miałem ten problem to wymieniłem elektromagnes i po problemie. Potem ciągnik odstawiony i nie używany. Teraz znowu nie kreci. Zdjałem rozrusznik żeby zobaczyć czy działa przez co (wisi na kablach) poruszałem kablami i wychodzi na to że jest albo zwarcie albo coś nie styka. Kontrolka świec żarowych mruga raz na sekundę. Nie umiem znaleźć bezpiecznika świec żarowych, ale jak to się na do kręcenia rozrusznikiem?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj