pablo18

Super sposób dla starszych ciagników !

Polecane posty

pablo18    1

Witam wszystkich zmarzniętych ! :)

Przeglądałem alle... i znalazłem cos takiego :

 

http://odsiebie.pl/fmyy72061u9g/18337903_1.jpg.html

 

i to jest znakomity sposób na podgrzanie misy pod ciągnikiem w takie mrozy ! :)

Ja do swojej 80-tki którą muszę rozpalić co 2 dzień podłożyłem 2 pustaki i przed rozpaleniem podkładam ten "taboret" i po kilku minutach pali na dotyk ! :)

post-28845-0-91381000-1328517283_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Chłopie ten sposób jest znany odkąd wymyślono silnik i gdy nie mógł odpalić jak nadeszła pierwsza zima :D , zamiast palnika może być to puszka po konserwie ze szmatkami nasączonymi ON, lub palnik, z resztą nie przyszło ci do głowy jak odpalają silniki przy -40 czy -50 na syberji czy północnej skandynawi za kołem podbiegunowym? tylko palnik, ogień a zamiast rozrusznika elektrycznego silnik benzynowy jak w pile czy kosiarce...


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo18    1

no tak ale widzicie grzalke w bloku, szmaty do podpalania, a tu wystarczy wydac 70 zl i jaka wygoda a przy reszcie ile to roboty... chodzilo mi o to wlasnie o wygode :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo18    1
Napisano (edytowany)

no tak ale nic sie nie dzieje przynajmniej [niech wam bd] u mnie :P

Edytowano przez pablo18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasx21    165

kolego zajrzyj do słownika wyrazów obcych i zobacz co oznacza słowo bynajmniej...


Kupie trzeci korpus do pługa rabewerk specht

Kupie pług 3 skibowy rabewerk lub krone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszek410    0

sposób ok ale jak sinik suchy;) w starszych ciągnikach czesto występuje problem przecieków, wycieków, zapocenia się silnika. Podchodząc z ogniem to można taki ciągnik łatwiej spalić niż odpalić ;) wg mnie lepsza grzałka;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
egal    22
Napisano (edytowany)

Chłopie ten sposób jest znany odkąd wymyślono silnik i gdy nie mógł odpalić jak nadeszła pierwsza zima :D , zamiast palnika może być to puszka po konserwie ze szmatkami nasączonymi ON, lub palnik, z resztą nie przyszło ci do głowy jak odpalają silniki przy -40 czy -50 na syberji czy północnej skandynawi za kołem podbiegunowym? tylko palnik, ogień a zamiast rozrusznika elektrycznego silnik benzynowy jak w pile czy kosiarce...

 

Napewno tak- przedwszystkim grzalki, rzadkie oleje, silniki benzynowe jako rozruszniki, przystosowane ON no i swiece plomieniowe, zarowe w kolektorze ssacym.

 

baby coraz czesciej dajesz popis swojej fantazji, a mialem Cie na za madrego czlowieka.

Edytowano przez egal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Panie i panowie komplikujecie sprawę ,czysto bezpiecznie kupujecie za kilkadziesiąt zł prosty grzejnik z nadmuchem podkładacie pod miskę idziecie na śniadanie i pół godziny starczy aby blok już był ciepławy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

tylko grzałka w układzie chłodzącym i żadnych taboretów. Grzałka nagrzewa płyn który cyrkuluje po całym silniku podgrzewając głowicę, a pośrednio wtryski i przewody paliwowe nag silnikiem.Jak zrobisz 40 stopni silnik to nie ma szans by nie zapalić. Miałem takie grzałki w 2 ciągnikach i smiech było w mrozy.Oczywiście podstawa to nie zostać z letnim paliwem przy -30 bo wtedy to juz nic nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I myślisz, że taka grzałka o mocy 500 W rozgrzeje cały 6 cylindrowy silnik do 40* przy - 25*? W Ursusach gdzie fabrycznie montowana jest grzałka dużej mocy jest inaczej, dokładane grzałki 400-500W to już nie to samo i w bardzo dużych mrozach mogą nie wystarczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80
Napisano (edytowany)

Mi koleś robił grzałki do 4cylindrowców to po 2tyś wat, a do 6 180km to powiedział kupić 3 grzałki po 2000W, ale nie zrobiłem tej jeszcze.

Grzałki stosuję te od 10 lat z powodzeniem, a gotowanie oleju to chyba pomysł nie z tej epoki. :o

Edytowano przez farmermf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przy takiej mocy to już co innego, problemem jest tylko upchnąć takiego potworka w bloku, bo miejsca nie ma tam zbyt dużo. Do tego odpowiednie zasilanie, podłączenie 6 kW przez złodziejkę nie przejdzie ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Często gęsto widzę jak ludzie bunkrują swoje auta w garażyku pod domem a ciągniki jak te psy na mrozie :D -ja mam super patent na odpalanie ciągników nawet przy -30 i wiecej stopniach-ciągniki stoją w garażu pod domem (tzn. nie jest to jakiś wjazd w dół tylko tzw. wysoka suterena)-grzałek nie trzeba itd.A samochody to po prostu nie te słynne Tedei tylko zwykłe benzyny więc nie ma problemu...

PS.Ale na chwalipietę wyszedłem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

W bloku nie upycham grzałek tylko w obiegu zewnętrznym , lub obiegu dodatkowym(w mtz) , do 6000W to projekt był z nie rdzewki robić taką skrzynkę grzewczą, ale nie używam tego ciągnka wcale zimą to i tak projekt się zawiesił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Napewno tak- przedwszystkim grzalki, rzadkie oleje, silniki benzynowe jako rozruszniki, przystosowane ON no i swiece plomieniowe, zarowe w kolektorze ssacym.

 

baby coraz czesciej dajesz popis swojej fantazji, a mialem Cie na za madrego czlowieka.

 

 

a w czym tym razem objawiła się moja fantazja? grzałki są stosowane gdy mamy dostęp do prądu, a gdy nie mamy to co wtedy?


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pieniu    1

Witam panowie ja mam taki problem że na jesieni już mi nie palił ale wydaje mi się że to rozrusznik albo szczotki ..

Na jesieni a co gadać o zimie wczoraj podeszłem i sprawdzam nawet nie drgnął ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80
Napisano (edytowany)

Często gęsto widzę jak ludzie bunkrują swoje auta w garażyku pod domem a ciągniki jak te psy na mrozie :D -ja mam super patent na odpalanie ciągników nawet przy -30 i wiecej stopniach-ciągniki stoją w garażu pod domem (tzn. nie jest to jakiś wjazd w dół tylko tzw. wysoka suterena)-grzałek nie trzeba itd.A samochody to po prostu nie te słynne Tedei tylko zwykłe benzyny więc nie ma problemu...

PS.Ale na chwalipietę wyszedłem :D

No nie każdego stac na benzynę 2.8 w qatro. :D . Biedaki się musza meczyć w TD :D

Co do ciągników to ja mam komfort bo nie muszę wcale zapalać, o ile jakiś mieszczuch nie przeceni możliwości trakcyjnych swego passata. :D

@boby, a ja myslałem że Tusk to już w całym kraju zapewnił elektryczność?

Edytowano przez farmermf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Często gęsto widzę jak ludzie bunkrują swoje auta w garażyku pod domem a ciągniki jak te psy na mrozie :D -ja mam super patent na odpalanie ciągników nawet przy -30 i wiecej stopniach-ciągniki stoją w garażu pod domem (tzn. nie jest to jakiś wjazd w dół tylko tzw. wysoka suterena)-grzałek nie trzeba itd.A samochody to po prostu nie te słynne Tedei tylko zwykłe benzyny więc nie ma problemu...

PS.Ale na chwalipietę wyszedłem :D

 

To masz szczęście, mało kto ma garaż o wysokości 3 metrów pod domem.

 

Ja bym jednak wolał mieć samochód w garażu, ale to zależy ile kto jeździ. Jak trzeba codziennie rano o 6 odpalać samochód i jechać w trasę to przyjemnie wsiąść do ciepłego samochodu, mieć czyste szyby itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

tylko grzałka w układzie chłodzącym i żadnych taboretów. Grzałka nagrzewa płyn który cyrkuluje po całym silniku podgrzewając głowicę, a pośrednio wtryski i przewody paliwowe nag silnikiem.Jak zrobisz 40 stopni silnik to nie ma szans by nie zapalić. Miałem takie grzałki w 2 ciągnikach i smiech było w mrozy.Oczywiście podstawa to nie zostać z letnim paliwem przy -30 bo wtedy to juz nic nie pomoże.

 

No dobrze, a co z silnikami chłodzonymi powietrzem ;)? Zostaje taboret albo grzałka oleju ;).

Ja mam grzałkę oleju w misie olejowej w swoim T-25, ale używam sporadycznie, bo grzałka od parnika i na dłuższą metę pali olej. Trzeba by kiedyś wymienić na dłuższą i przystosowaną do grzania oleju. Podoba mi się za to pomysł z nagrzewnicą elektryczną, którą można ogrzać cały blok silnika. Albo takie "ustojstwo" jak ma mój sąsiad. Silnik elektryczny i przekładania pasowa podłączona do WOM. Silnik odpala w największe mrozy, tylko trzeba 2 osoby - jedna w traktorze do obsługi rozrusznika, a druga na zewnątrz do obsługi silnika elektrycznego z przekładnią ;). Załączenie przekładni jest realizowane poprzez zwiększenie napięcia pasków - o dziwo działa :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Odpali ale żywotności silnika to nie służy, T-25 to niedrogi traktor całe szczęście. Po sąsiedzku turysta z Wawy miał Seata 3 dni nie odpalanego na 25 mrozie stopniowym mrozie, rozrusznik nawet razu nie obrócił. "Mądry" sąsiad przyniósł mu ciepły ładowany akumulator 165Ah. Efekt? po 10 sekundach szybkiego kręcenia silnik załapał, coś puknęło i silnik się zablokował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Na pewno nie była to wina akumulatora. Jakby zapalił na swoim ciepłym akumulatorze, to byłoby inaczej? Samochód z ciepłych krajów nie pasuje do naszego klimatu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

 

To masz szczęście, mało kto ma garaż o wysokości 3 metrów pod domem.

 

Ja bym jednak wolał mieć samochód w garażu, ale to zależy ile kto jeździ. Jak trzeba codziennie rano o 6 odpalać samochód i jechać w trasę to przyjemnie wsiąść do ciepłego samochodu, mieć czyste szyby itd.

No 3 m to on nie ma-ale takie porządne 2,8.Ja nie stwierdziłem że samochody stoja pod chmurką-dwa stoją w garażu (tyle że nieogrzewanym) a jeden pod wiatą tak że z szybami nie ma problemu-co do ciepłego auta no to niestety-ale np.Volvo jest całkiem ciepłe (przy porządnych mrozach) po niecałych 2 km-a jeżdżę codziennie (dzieci do szkoły).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez AgroJacek
      Witam wszystkich miłośników ciężkiego sprzętu rolniczego!
      Zwracam się do Was z dość specyficznym zapytaniem – od dłuższego czasu rozglądam się za ciągnikiem Kirowiec K-700 i chciałbym dowiedzieć się, gdzie najlepiej poszukiwać ofert sprzedaży tego typu maszyny. Może ktoś z Was niedawno przechodził przez proces zakupu i może podzielić się doświadczeniem? Interesują mnie zarówno oferty z drugiej ręki, jak i możliwe źródła, gdzie można znaleźć sprawdzone egzemplarze w dobrym stanie technicznym.
      Szczególnie jestem ciekaw:
      Czy są jakieś strony internetowe, aukcje online lub fora, które specjalizują się w sprzedaży ciągników rolniczych i mogą mieć w swojej ofercie K-700?
      Jakie sklepy lub komisy rolnicze w Polsce mogą posiadać takie ciągniki?
      Czy istnieją grupy na portalach społecznościowych lub aplikacje dedykowane sprzedaży używanego sprzętu rolniczego, które mogłyby być pomocne w moich poszukiwaniach?
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady, które przybliżą mnie do zakupu tego legendarnego ciągnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj