bananafryka

Grzałka płynu chłodniczego Zetor

Polecane posty

Ursus11    47

Oczywiście że można założyć grzałke do Proxy . Koszt nowej oryginalnej 160zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarucki    3

Ja ostatnio założyłem grzałkę do zetora - niby czeska... no i.... pipa się że tak powiem spaliła, a raczej chyba przepaliła! założyłem jeszcze jedno innej firmy i działa bez problemowo :)


Zetor 7340, Ursus 2812, JD 5410N, Lamborghini Runner 450, Lamborghini RS80
Joanna#1, Joanna#2, KPS-3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    811

Szwagier kupił do 5340 też z logo zetora. Nawet się letnia nie zrobiła. Jakieś dziadostwo sprzedają.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

160 za grzałke do proximy? sporo ja moge za 120 sprzedać orginał w razie czego pytać na pw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Witam ciągnik ciężko mi zimą pali więc założyłem grzałkę w bloku. Odpalanie sie poprawiło ale zaczął wyrzucać płyn chłodzacy a nagrzewnice zaczynają dawać ciepło dopiero jak się go na obrotach potrzyma. Wskaźnik temperatury tez podaje dziwne wskazania raz 60 raz nic dopiero jak zacznie grzać w kabinie pokazuje 80. Jak nie podgrzewam to nie ma problemu. Podejrzewam że grzałka gotuje płyn i z tych bombli w układzie wytwarza się powietrze, może tak być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmmmm    0

raczej na pewno tak jest, musiałbyś założyć grzałkę która rozgrzewa się max do 90 st celcjusza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4
Napisano (edytowany)

czyli muszę uważać jak grzeję, np włączać na krótko około 5 - 10 min lub zmienić grzałkę na taką jak napisał @damianmmmm

Edytowano przez piotrjako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Nie wiem jaka grzałka jest u mnie,ale grzałem go bardzo długo nieraz i nigdy się płyn nie zagotował i nic się nie bąbli.

Możliwe ,ze zapowietrza się układ i nagrzewnice grzeją dopiero jak pompa wypchnie powietrze z układu.

Płyn raczej nie powinien się gotować podczas grzania takie jest moje zdanie.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

U mnie, jak puściła uszczelka pod głowicą to były podobne objawy.Część płynu wydmuchało przez korek w chłodnicy co skutkowało tym że czujnik tem. nie miał z nim kontaktu przez co pokazywał bzdury i oczywiści ogrzewanie przestało grzać.

Montaż grzałki nic tu nie powinien wnosić.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4
Napisano (edytowany)

to w takim razie czemu jak nie używam grzałki to jest wszystko w porządku?? prze cały sezon płynu nie dolewałem a zimą dzieją się dziwne rzeczy. jak płyn wygoni, silnik się nagrzeje - uzupełnię płyn to jest ok aż do kolejnego uruchamiania z grzałką ?? normalnie amba fatima.

@Radekk podpowiedz jak sprawdzić czy mi sie układ zapowietrza??

Edytowano przez piotrjako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Sam wiele razy używałem grzałkę i nic dziwnego z płynem się nie działo.

Może jak przedobrzyłeś z tym grzaniem, nagrzany płyn powoduje jakieś zmiany w strukturze materiału co może skutkować powstaniem jakiejś szczeliny np. na uszczelce albo w głowicy, ale jest to mało prawdopodobne choć nie wykluczone.

 

Ja podłączałem grzałkę, potem zazwyczaj kawka i po ok. 20-30min rozruch.Po odpaleniu jeszcze kilka minut z grzałką.

 

Jaką to grzałka ma moc?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysp    0

Niedawno, również założyłem grzałkę i spotkałem sie z podobnym objawem. W jeden dzień odpaliłem po 30minutach grzania, na drugi dzień zauważyłem kałużę płynu (ok 0,5l) pod ciągnikiem. Zastanawiam się czy nie ma to związku z rodzajem płynu. Glikol podgrzewany grzałką 1000W może intensywnie parować i zachowywać się trochę inaczej niż płyn sporządzony z koncentratu ... Najgorsze jest to że nawet nie wiem dokładnie z jakiego miejsca ten płyn wyciek:) Wygląda na okolicę termostatu ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Co do zapowietrzenia układu to prosto jest to sprawdzić. Aby się zapowietrzył układ to musi gdzieś uciec płyn .Powietrze zbiera się zawsze w najwyższym punkcie. Jeżeli zauważysz ,że po prze gazowaniu (pompa wytworzy większe ciśnienie i wygoni powietrze z nagrzewnic) trzeba uzupełnić poziom płynu to znaczy ,że było powietrze.

Wiadomo jeszcze ,że płyn do chłodnic w zimie troszkę zmniejszy swoją objętość i podczas grzania trochę zwiększy.To normalny objaw ,ale bez przesady. Ile ubywa Ci tego płynu właściwie?

Ja mam zalany układ zwykłym petrygiem i nic takiego się nie dzieje.

Kolega @farmer7745 dobrze podpowiada,że jak nie widać wycieku to płyn może uciekać do komory spalania i stąd trudności w odpalaniu mogą być o których pisałeś kiedyś. Z drugiej strony napisałeś,że latem się tak nie działo to ja nie wiem co o tym już myśleć.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

płynu ubywa około 0,5 - 1l i wyrzuca go rurką od przelewu z korka. płyn zalany K2 zielony. spróbuję jeszcze przy okazji kiedyś wymienić płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    811

W mtz-cie mam grzałę 1800W i nic się nie grzeje. A używam często bo odśnieżam. mam zalane Petrygo. Na początek wymienił bym płyn. K2 nie robi nic uczciwego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na pewno gdzieś dostaje się powietrze i wędruje do nagrzewnic a gdy plyn się nagrzeje i termostat otworzy to pompa wygoni to powietrze . może byc tak że grzałka gotuje płyn i powstaje powietrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Wczoraj musiałem uruchomić szybko ciagnik i jak w zime mróz -2 problem (aku naładowany i nie da rady krecić) to co grzłke myslę podłącze ale na krótko (około 5 min) od razu mu pomogło w kręceniu i dzis płynu nie wygoniło, nagrzewnia też dmuchała na ciepło więc chyba mam zły płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    302

nie chem zakladac nowego tematu wiec napisze tu.

A wiec koledzy jak ogólnie uważacie czy to bedzie dobry ciągnik jako tymczasowo główny (za c360) 7245 jak nie kupie nowego i czy to prawda iż te silniki sa jakoś mniej paliwożerne bo z tego co tylko słyszałem sa to jedne z oszczedniejszych jednostek zetorowskich. i jak wygladaja ceny tych ciagników bo mam jechac ogladac włąsnie taki model tylko nie wiem jaki rok ale 2właściciel i jak z kształtują sie ceny tych ciągników

i po krótce wady/zalety i na co zwrocić szcególną uwage przy kupnie tego modelu bo kazdy ciagnik ma inna specyfikacje

prosze o wiadomosci na PW

 

pozdrawiam Janek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez m3tysek
      Witam, stałem się szczęśliwym ( już nie do końca) posiadaczem Zetora 5245 zakupiliśmy go zima ogólny przegląd remont podnośnik uszczelnienie wyciekow, remont głowic i takie tam co się dało to zrobione niby wszystko śmiga aż miło, całe żniwa przechodził bez problemu, podorywka tak samo zaczęły się problemy przy orce na głęboko wyciek na łączeniu głowic no to wymiana uszczelki może złej jakości, jedną partię uszczelek druga dalej to samo, głowice znowu zawiozłem do sprawdzenia wszystko dobrze, a się okazało pęknięcie bloku między tulejami na zimnym silniku nie ma śladu pęknięcia aż się nagrzeje ściągnąłem głowice prosto po pracy, ciągnika i tu widok rysy miedzi tulejami:( to co drugi silnik zakupiony wszystko dobrze  nie widać pęknięć   na zimnym silniku rozgrzeje się i cieknie pęknięty między tulejami telefon do sprzedawcy w czwartek jadę wymienić silnik na inny naprawdę jest tak ciężko dostać silnik bez pęknięcia między tulejami?? bolączką zetorow czy mam takie ogromne szczęście?
    • Przez PatrykMakowski
      Witam. W moim zetorze podnośnik działa tylko przy włączonym womie, wcześniej nie było żadnych problemów. Co się stało? Jak to naprawić?
    • Przez m3tysek
      Witam przy wymianie uszczelki pod miska olejowa silnika znalazłem na dnie dwa kołki od czego one mogą być bo nie przypominam sobie żeby w silniku takie kołki były dodaje zdjecie

    • Przez Tomekmm
      Panowie mam problem z sieczkarnia fx dwie rzeczy często rwie zabezpieczenia na bębnie i wyrzutniku drugi problem to pękające rurki paliwowe spotkał się ktoś z tym jaka może być przyczyną?
    • Przez m3tysek
      Witam, za którą śruba jest listwa gazu, żeby ją ustawić 1.5mm do ustawienia początku wtrysku imbusową czy 12? Dzięki z góry

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj