bananafryka

Grzałka płynu chłodniczego Zetor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ursus11    57

Oczywiście że można założyć grzałke do Proxy . Koszt nowej oryginalnej 160zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarucki    3

Ja ostatnio założyłem grzałkę do zetora - niby czeska... no i.... pipa się że tak powiem spaliła, a raczej chyba przepaliła! założyłem jeszcze jedno innej firmy i działa bez problemowo :)


Zetor 7340, Ursus 2812, JD 5410N, Lamborghini Runner 450, Lamborghini RS80
Joanna#1, Joanna#2, KPS-3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szwagier kupił do 5340 też z logo zetora. Nawet się letnia nie zrobiła. Jakieś dziadostwo sprzedają.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

160 za grzałke do proximy? sporo ja moge za 120 sprzedać orginał w razie czego pytać na pw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Witam ciągnik ciężko mi zimą pali więc założyłem grzałkę w bloku. Odpalanie sie poprawiło ale zaczął wyrzucać płyn chłodzacy a nagrzewnice zaczynają dawać ciepło dopiero jak się go na obrotach potrzyma. Wskaźnik temperatury tez podaje dziwne wskazania raz 60 raz nic dopiero jak zacznie grzać w kabinie pokazuje 80. Jak nie podgrzewam to nie ma problemu. Podejrzewam że grzałka gotuje płyn i z tych bombli w układzie wytwarza się powietrze, może tak być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmmmm    1

raczej na pewno tak jest, musiałbyś założyć grzałkę która rozgrzewa się max do 90 st celcjusza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4
Napisano (edytowany)

czyli muszę uważać jak grzeję, np włączać na krótko około 5 - 10 min lub zmienić grzałkę na taką jak napisał @damianmmmm

Edytowano przez piotrjako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Nie wiem jaka grzałka jest u mnie,ale grzałem go bardzo długo nieraz i nigdy się płyn nie zagotował i nic się nie bąbli.

Możliwe ,ze zapowietrza się układ i nagrzewnice grzeją dopiero jak pompa wypchnie powietrze z układu.

Płyn raczej nie powinien się gotować podczas grzania takie jest moje zdanie.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

U mnie, jak puściła uszczelka pod głowicą to były podobne objawy.Część płynu wydmuchało przez korek w chłodnicy co skutkowało tym że czujnik tem. nie miał z nim kontaktu przez co pokazywał bzdury i oczywiści ogrzewanie przestało grzać.

Montaż grzałki nic tu nie powinien wnosić.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4
Napisano (edytowany)

to w takim razie czemu jak nie używam grzałki to jest wszystko w porządku?? prze cały sezon płynu nie dolewałem a zimą dzieją się dziwne rzeczy. jak płyn wygoni, silnik się nagrzeje - uzupełnię płyn to jest ok aż do kolejnego uruchamiania z grzałką ?? normalnie amba fatima.

@Radekk podpowiedz jak sprawdzić czy mi sie układ zapowietrza??

Edytowano przez piotrjako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Sam wiele razy używałem grzałkę i nic dziwnego z płynem się nie działo.

Może jak przedobrzyłeś z tym grzaniem, nagrzany płyn powoduje jakieś zmiany w strukturze materiału co może skutkować powstaniem jakiejś szczeliny np. na uszczelce albo w głowicy, ale jest to mało prawdopodobne choć nie wykluczone.

 

Ja podłączałem grzałkę, potem zazwyczaj kawka i po ok. 20-30min rozruch.Po odpaleniu jeszcze kilka minut z grzałką.

 

Jaką to grzałka ma moc?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysp    0

Niedawno, również założyłem grzałkę i spotkałem sie z podobnym objawem. W jeden dzień odpaliłem po 30minutach grzania, na drugi dzień zauważyłem kałużę płynu (ok 0,5l) pod ciągnikiem. Zastanawiam się czy nie ma to związku z rodzajem płynu. Glikol podgrzewany grzałką 1000W może intensywnie parować i zachowywać się trochę inaczej niż płyn sporządzony z koncentratu ... Najgorsze jest to że nawet nie wiem dokładnie z jakiego miejsca ten płyn wyciek:) Wygląda na okolicę termostatu ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Co do zapowietrzenia układu to prosto jest to sprawdzić. Aby się zapowietrzył układ to musi gdzieś uciec płyn .Powietrze zbiera się zawsze w najwyższym punkcie. Jeżeli zauważysz ,że po prze gazowaniu (pompa wytworzy większe ciśnienie i wygoni powietrze z nagrzewnic) trzeba uzupełnić poziom płynu to znaczy ,że było powietrze.

Wiadomo jeszcze ,że płyn do chłodnic w zimie troszkę zmniejszy swoją objętość i podczas grzania trochę zwiększy.To normalny objaw ,ale bez przesady. Ile ubywa Ci tego płynu właściwie?

Ja mam zalany układ zwykłym petrygiem i nic takiego się nie dzieje.

Kolega @farmer7745 dobrze podpowiada,że jak nie widać wycieku to płyn może uciekać do komory spalania i stąd trudności w odpalaniu mogą być o których pisałeś kiedyś. Z drugiej strony napisałeś,że latem się tak nie działo to ja nie wiem co o tym już myśleć.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

płynu ubywa około 0,5 - 1l i wyrzuca go rurką od przelewu z korka. płyn zalany K2 zielony. spróbuję jeszcze przy okazji kiedyś wymienić płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W mtz-cie mam grzałę 1800W i nic się nie grzeje. A używam często bo odśnieżam. mam zalane Petrygo. Na początek wymienił bym płyn. K2 nie robi nic uczciwego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na pewno gdzieś dostaje się powietrze i wędruje do nagrzewnic a gdy plyn się nagrzeje i termostat otworzy to pompa wygoni to powietrze . może byc tak że grzałka gotuje płyn i powstaje powietrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Wczoraj musiałem uruchomić szybko ciagnik i jak w zime mróz -2 problem (aku naładowany i nie da rady krecić) to co grzłke myslę podłącze ale na krótko (około 5 min) od razu mu pomogło w kręceniu i dzis płynu nie wygoniło, nagrzewnia też dmuchała na ciepło więc chyba mam zły płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    302

nie chem zakladac nowego tematu wiec napisze tu.

A wiec koledzy jak ogólnie uważacie czy to bedzie dobry ciągnik jako tymczasowo główny (za c360) 7245 jak nie kupie nowego i czy to prawda iż te silniki sa jakoś mniej paliwożerne bo z tego co tylko słyszałem sa to jedne z oszczedniejszych jednostek zetorowskich. i jak wygladaja ceny tych ciagników bo mam jechac ogladac włąsnie taki model tylko nie wiem jaki rok ale 2właściciel i jak z kształtują sie ceny tych ciągników

i po krótce wady/zalety i na co zwrocić szcególną uwage przy kupnie tego modelu bo kazdy ciagnik ma inna specyfikacje

prosze o wiadomosci na PW

 

pozdrawiam Janek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj