Zaloguj się, aby obserwować  
tomek83

Przycisk WOM

Polecane posty

tomek83    15
Napisano (edytowany)

Witam!

Jak w temacie, do czego służy ten przycisk? Renault 155-54. post-42011-0-82477400-1328350003_thumb.jpg

 

Przepraszam trochę tu namieszałem! :(

Edytowano przez tomek83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maldar    12

Ta dzwignia służy do załanczania sprzęgła wom jak się nie myle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Dźwignia to ja wiem do czego służy kolego.

Z tyłu na tej obudowie jest przycisk i o niego mi chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Ale poradziłeś!

Dusiłem przy włączonym WOM-ie i wyłączonym i żadnej reakcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maldar    12

Hmm nie zobaczyłem z tego co pamiętam to u mnie nie ma tego musze sprawdzić. Nie rozbierałem nigdy tego ale mi się wydaje że w środku jest krańcówka od włanczania licznika obrotów może jest to jakies obejście. Odpal traktor włącz wałek i zobacz pokombinuj tak jak kolega wyżej pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

To nie jest żadna krańcówka i nie ma żadnego licznika obrotów.

Wg mnie to może być jakiś hydrauliczny hamulec WOM-u ale chciałem potwierdzenia od kogoś kto to sprawdzał i mu to działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Czy seryjnie to nie wiem, ale na pewno jest to wyrób fabryczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    3

A jakie masz prędkości wałka w nim? MF jest przełącznik informacji dla wyświetlacza i kontrolki wałka może to coś podobnego. Polega to na tym że na zewnątrz jest dźwignia i nią zmienia się prędkość z 1000 na 540 i jak się zmieni to trzeba to przełączyć bo inaczej będzie pokazywał że chodzi na 540 i obroty tez dla tylu będzie pokazywał mimo że będzie na 1000 się obracał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maldar    12

Ja nie musze nic przełanczać i mi ładnie zmienia prędkość na liczniku.

Ja bym obstawiał że to jest coś kombinowane, np do załanczania licznika obrotów jeżeli jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Myślicie pewnie o komputerze ACET, u mnie tego niema więc to nie chodzi o żadne przełączanie prędkości.

To jest wyrób fabryczny a nie żadne kombinatorstwo!

Prędkości są 540 i 1000 przełączane dźwignią mniej więcej pod siedzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maldar    12

Jak mówiłeś wczesniej że to może jest hamulec wom to na jakiej zasadzie to działa? Ile czasu masz ten ciągnik i z jakiego on jest roku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Działać to może na tej samej zasadzie, co włączanie przedniego napędu poprzez prawdopodobnie jakiś elektrozawór.

Mam ją jakieś 3 m-ce jest z 95r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maldar    12

Też mam swoją około 3 miesiące i wszystkiego o tym ciągniku nie wiem ale jakies pojęcie mam i na 99% to te modele i te roczniki nie miały czegoś takiego jak hamulec wom

Możesz zajrzeć tu i popatrzeć nie jest opisane dobrze ale można się domyślić.

http://partsdoc-public.claas.com/ipp/jsp/main.jsp?sig=620A55AEDAD3767E15971F149F8F84CCC34117BB4DD24106BC98FAA67FA64284B1F644196AECBA48000A5A0805DE32A8901261C77E6C46BFE019A9711129B72E&doAction=startStructure&id=0

 

to jest internetowy katalog na stronce claasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maldar    12

wejdz na stronę www.claas.pl wybierz serwisy potem Parts Doc Online dla klientów wybierasz język polski i agre / login

potem po kolei wybierasz ciągniki/historie/155-110/nr maszyny u mnie akurat ostatnia grupa no i wybierasz katalog

musi zadziałać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ten przycisk o ile działa służy do uruchomienia ciągnika jeśli traktor został wyłączony na włączonym WOM-ie. Traktor nie powinien się uruchomić z włączonym WOMem chyba że się przyciśnie ten przycisk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Ok. sprawdzę to.

To taki środek bezpieczeństwa, żeby przekaźnik nie wkręcił nikogo niepowołanego?

Tzn. jak chcę zapalić ciągnik z włączonym przekaźnikiem to najpierw wciskam guzik, potem guzik puszczam i przekaźnik się włącza???

Też masz taki patent u siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Taki patent powinien być w każdej renówce serii 54. Jeszcze go nie używałem, więc nie mam pewności jak to działa, ale wiem od kolegi że to o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć gdzie jest Wlew, wskaźnik oraz spust oleju hydraulicznego w skrzyni w Renault 461. Może ktoś z was posiada taki ciągnik i podeślę mi dokładne zdjęcie gdzie co, jak. Będę baaardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam i miłego weekendu.🙂🤚
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam, mam problem z ciągnikiem renault 103.54 16x16 mechaniczna skrzynia. Kupiłem ją 2 lata temu po wymianie wałka z kołem zębatym odpowiadającym za przenoszenie napędu ze skrzyni na przystawkę. Problemem jest to że podczas jazdy z prędkością powyżej 8-9 km/h z włączonym napędem zaczyna głośno wyć (wiem że napęd zazwyczaj słuchać ale moim zdaniem powinno go być słychać przy większych prędkościach) w ciągu tych 2 lat kilka razy odkręcałem przystawkę w celu sprawdzenia tego wałka z kołem zębatym które było wymieniane i wszystko jest w porządku, brak luzów na łożyskach igiełkowych. Czy problemem może być przystawka, a jeśli tak to co może być przyczyną wycia ?
    • Przez Wojtas974
      Czesc,kupiłem 2 lata temu renowczke i po tygodniu zawiesił mi się rozdzielacz bo nie chciał opuścić maszyny. Oczywiście zdemontowalem go wysłałem na regenerację u siebie w mieście( to był błąd) i po zamontowaniu ciągnik ani nie chciał opuszczać ani podnosić..po wielu próbach wkoncu coś się udało że ciągnik zaczął podnosnic ale nie tylko mniej więcej na 3/4 wysokości... podczas opuszczania maszyny nie działalo to płynie tylko, gdy wajchę dałem całkowicie na opuszczanie to gwałtownie rzucał wręcz maszyna na ziemię.. kupiłem wszystkie sprężynki do wymiany, i mam problem w jednym miejscu jak to złożyć żeby było dobrze..
      Po złożeniu według schematu ten zaworek nie chowa się dokonca, tak powinno być?
      Snapchat-1924693670.mp4 Chodzi mi o sprężynki, numery 20 oraz 2

    • Przez Pawel507366
      Renault cergos 340
      Slabo działa wspomaganie
      Na niskich obrotach  miga kontrolka  niskiego cisnienia oleju w skrzyni i po tej akcji czasem samo włącza się przedni napęd 
      Pompa  wymieniona 3 lata temu i nic nie zmieniło  ostatnio wymieniłem cały olej na nowy fusch  wymieniłem orbitrol chciaz stary założyłem do kombajna i działa idealnie  wiec sam nie wiem co jeszcze może być problemem 
       
    • Przez Kaszlak79
      Witam forumowiczów. Szybkie pytanie, od czego jest przewód hydrauliki siłowej który wchodzi z obu strony skrzyni biegów w miejscu gdzie są hamulce w tym ciągniku?? Foto poniżej.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj