wiktor27

tuz problem belarus 820

Polecane posty

wiktor27    1

panowie zauważyłem że podczas ruszania napęd wyłączony a przednie koła podrywają ziemie normalne to :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

no i sprawdziłem podniosłem jedno koło po zaciągnięciu na maksa napęd obracałem kołem jak by bez napędu,a drugie obkręca się z oporem jak z zaciągnięciem napędu jak i bez.co mogło nawalić :wacko: mają przyjechać na wymianke i zlikwidować przecieki odrazu by zrobili napęd pomuście :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdz regulacje cięgna idącego do kabiny. Najlepiej odłącz je całkiem przy przystawce i zasteryj bezpośrednio dźwignią. Obracając powoli wałem powinny być po kolei wyczuwalny moment zazębiania się sprzęgła kłowego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

ale wał po zaciągnięciu na maksa stoi nieruchomo a kołami obracam tylko po wyłączeniu jak obracam wałem to coś jakby chrobotało w przodie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A rozumiem. Podnieś przodek do góry i kręć jednym kołem a potem drugim. Szuka niezgodności idzie za lekko lub za cicho. Prawdopodobnie urwało jedną z półosiek pionową lub poziomą. To felerne to będzie pewnie to co idzie lekko. To co idzie ciężko podbij klockiem żeby się nie obracało, odkręć dekiel na przekładni kątowej, wylej wcześniej olej i zakręć wałem, kardanem. Jak obracają się zębatki a koło nie to ośka pionowa lub zwolnica. Jak nie obracają się wcale to półośka pozioma idąca do dyferencjału.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Nie te stożkowe są dosyć mocne, pod warunkiem, że tuleje zwrotnic nie są wyrobione. Jeżeli mają luzy,[ często wyrabia się żeliwna tuleja osadzona w obudowie zwolnicy], to siłą rzeczy będzie ukręcało pionową półoś napędową.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Raczej most stożkowy to jest mocny u mnie chodzi od nowości aby sprawdzam stan oleju , w tym roku wymieniłem w tym moście przekładnie główną :ph34r: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

no i bez naprawy serwisowej się nieobejdzie byli orzekli i na warsztat dybają albo coś się odkręciło albo coś pękło -_- coś mi się zdaje że te mechaniki to :ph34r: niewidzą może zrobią :P :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Kolego, jeśli przód ciągnie to po 1. Jest głośniejsza praca skrzyni, po 2 widać jak rwie ziemię, pownieważ na mechanizm o podwyższonym tarciu. A to, że dusi silnik na niskich obrotach to normalne ponieważ jest tak wydajna hydraulika , że przydusza silnik. Jeśli nowy nabytek to dawaj foty...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

zanim odprowadziłem na serwis ruszając z miejsca bez napędu przód zrywał ziemie foty wrzuce jak wtóci od lekarza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie pisz bzdur Piotrze. Czas pracy na napędzie nien ma wpływu na rwanie ziemi, na głośniejsza pracę skrzyni może jedynie rozgrzany olej. Ziemie rwie przy ruszaniu na napędzie bo jest różnica w prędkości obwodowej między przodem a tyłem a to juz pochłania moc silnika bo opory toczenia zwiększone.

Jeśli rwie na wyłaczonym to albo nie wyłącza się napęd albo zbierzność jest daleko poza normą lub niesymetrycznie zdarte opony. I to też pochłania jakąś tam część mocy silnika. I co ma do duszenia silnika niepracujaca hydraulika? Sam wydatek tam silnika dusił nie będzie. Dopiero gdy zasterujesz rozdzielaczem i zmusisz do wytworzenie ciśnienia. A mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym nie działa gdy oba koła przedniego napędu kręcom się równo. Dopiero gdy jedno zaczyna buksować zaczyna to działać z tym większą siłą im koło buksujące ma większy opór. Czyli jeśli będzie byksować na lodzie mechnizm różnicowy o zwiększonym oporze działa słabiej lub nawet wcale a w ziemi o wiele mocniej bo opór koła zaciska mocniej mechanizm blokady.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Głośna praca skrzyni biegów przy włączonym przednim napędzie na twardej drodze u mnie tego niema ale idzie to poznać bo ciągnik staje się sztywny do prowadzenia jak wyłączysz napęd to ciągnik się prowadzi elastycznie. ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

mechanik stwierdził że pękła półośka ciekawe od czego co mogło się stać co robić żeby się znowu tak nie stało :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

no i odebrałem z naprawy trochę trwało ;[ pękła półośka pozioma na prawą strone ta ośka miała gwint po środku no i tam scieło laserem lepiej by nieścioł ale że na gwarancji to uznali że to wada fabryczna :D teraz przyszykować się na sianokosy łukaszka będzie pomykał w rolującej :P :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

panowie kupiłem dolny zaczep do ukaszenki i zastanawiam się czy urzyma rolującą.ma ktoś taki zaczep tzw.hiczkok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

znaczy zaczep polowy :) wczoraj założyłem masywny jak cały łukaszenka we dwóch zakładalismy taka blać ciężka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

U mnie jest od nowości to znaczy hak jest no na takiej blaci jak to nazywasz to wszystko jest przykręcone na 6-ciu śrubach pasownych i dźwigam na nim wszystko co się da rolującą też bez problemu . Jeden szczegół dobrze dokręć śruby aby się nie luzowały :unsure: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

śruby dociągłem poprzez przedłużenie ręki ale też siedzi na ośce od ramiączek pod spodem :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj