kubus19946

Mieszanie Olejów w przewodach hydraulicznych-problem?

Polecane posty

kubus19946    0

Witam!

Na początku zacznę , ze jeżeli temat napisałem nie w tym dziale lub też go powielam to Przepraszam i proszę o korektę.

 

Przechodząc do sedna sprawy.

Od dłuższego czasu zastanawiam się , jak radzie sobie z mieszaniem olejów.

Podam Przykład. Posiada ktoś ciągnik marki Fendt nowy itd , ale posiada tez stare ursusy , Olej hydrauliczny w ciągniku marki fendt wiadomo najwyższej klasy , ale w Ursusach jest np wystraszając dla nich Agrol. I teraz też przykładowo przykładowo, Przyczepą HL kipowane jest zazwyczaj Ursusami w których "żyłach" płynie jak mówiłem Agrol czyli w wężach przyczepy automatycznie tez . Ale np przychodzi okazja czy też chwile w której przydało by się użyć sprzętu używanego przez Ursusy , ale w węzach jest olej od Ursusów . Jak wszystkim wiadomo tych oleji nie można mieszać.

 

I co teraz?

Jak sobie z tym radzicie? (mam nadzieje ze jasno opisałem)

Może są jakieś maszyny które czyszczą i wyciągają oleje z węży hydraulicznych?

Nie wiem . Dlatego piszę.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    36

odkręcasz przy złączce i przy siłowniku a następnie sprężarką przedmuchujesz i już jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kubus19946    0

Przeczytałem

No to mi się rozjaśniło .

Szkoda ze np nie ma jakiejś maszyny do której podłączało by się dwa węże maszyna wyciąga oleje przepłukuje czyści.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    441

Ja spuszczałem z siłowników, węże przedmuchiwałem sprężarką. W agregacie jednym wężem rozkładałem go a drugi wąż do banki. Potem spuściłem olej z ciągnika i wlałem nowy. Jak pożyczyłem przyczepę to pojechałem ciągnikiem i kiprowałem im, albo mf dałem do kipru. W MF 255 też nowy olej wlałem z Case i aż lepiej zaczął podnosić.Jedynie co mieszam to Case z NH ale to przecież jeden producent ciągników, ale inny kolor oleju. W Case jest czerwony a w NH brązowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    802
Napisano (edytowany)

Chcesz to mogę Ci taką maszynę wykonać, tylko nie na zasadzie wyciągania tylko płukania (jako ciecz płucząca benzyna ekstrakcyjna, olej napędowy/opałowy - nie tanie nośniki czyszczące), popłuczyny nadają się tylko do recyklingu.

 

Takim sposobem płuczą "kombajny" w firmach które zajmują się rozlewem olei (wypłukanie takiego "kombajnu" to +/- 400 l popłuczyn) w przyczepie uważam że 10 l (ok. 45 zł jedno płukanie plus olej który ma być w układzie) powinno spokojnie wystarczyć.

 

Więc reasumując kombinowałbym coś na zasadzie zewnętrznej hydrauliki (są takie patenty w galerii), jeżeli było by to sporadycznie a jeżeli często to taki sam gatunek oleju w każdej maszynie i po problemie..

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadalek    0

Witam 

Mam wlany w minikoparce Yanmar olej hydrauliczny azolla zs46. Czy mogę  dolać oleju o następujących parametrach (zdjęcie w załączniku) 

1521303708423333420611.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez grabaz
      Witam,                                                  Do tej pory używałem do smarowania maszyn smaru ŁT 43 Silesia Klasa NLGI: 3.Temperatura kroplenia min. °C: 190.Zagęszczacz: Li.Temperatura pracy °C: -30/130.
      Teraz chcę zmienić na coś lepszego i proszę o pomoc w wyborze.                Zastanawiam się nad: Shell Gadus S2 V220 2 Klasa wg NLGI: 2 Temp. kroplenia °C średnia: 180 Rodzaj zagęszczacza: Li  Temp. pracy smaru °C: -20/130. Praca w zakresie temperatur -20 - 100 [0C] dla łożysk pracujących z 75% prędkości maksymalnej, a okresowo do 120 Orlen Liten Premium ŁT 4EP2 Klasa NGLI:2                            Temp. pracy smaru °C: -30/+140.        Rodzaj zagęszczacza: Li Temp. kroplenia °C  >260; średnia chyba koło 190.
      Różnica w cenie około 30 zł Shell droższy  przy 5kg opakowaniach.     
      Smar będzie używany głównie do ciągników rolniczych oraz maszyn uprawowych ( agregaty, siewnik,talerzówka)
    • Przez roni9411
      Panowie posiadam od nowości ciagnik landini z silnikiem perkins z turbina organalnie zalany jest wloskim AgroLube KRONOS LD15W40 ale musze go zamawiać bezpośrednio z Włoch bo w Polsce ciezko dostać. I chciałbym wymienić na cos dobrego. Szwagier poleca turdusa . Cos koedys słyszałem że dobry jest Fischer. Co Wy poradzicie? 
    • Przez kumon
      witam
      posiadam ciągnik rolniczy New Holland TM 165 z 2001r. i TM z 2004r. i zawsze wymieniałem olej silnikowy na 15W40 (TEDEX), a teraz przez przypadek zamówiłem 10W40 czy to będzie jakiś problem czy bez problemu mogę wymienić dotychczasowy 15W40 na 10W40. Nie są to najnowsze ciągniki i czy nie zaszkodzi to silnikom???
      Z góry dzięki za odpowiedź
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj