Zaloguj się, aby obserwować  
zetor7441

Co myslicie o forterrach 110-122km

Polecane posty

brzozak2    241

troszke masz problem z logika mi sie wydaje

Jezeli tak to ja mam bardzo małe maluteńkie naprawde małe pytanie min. po co w silnikach z turbina stosowane sa czesci inne wzmacniane niz w tych samych silnikach bez turbo

no mocno upraszczajac po to zeby wytrzymaly tyle samo tak?

Na moje to chyba logiczne chłopie ze silnik sie zuzyje szybciej z turbo niz bez

a tu taki kwiatek

 

skad pomysl, ze ja mam ci powiedziec dlaczego olej bierze, zapytaj sie sasiada jak go uzytkuje, albo kogos kto je sprzedaje, ewentualnie napisz @ do zetora.

ja mowie tylko, ze nie jest zadnym problemem wyciagnac taka moc, bez uszczerbku na wytrzymalosci (ktora jest skonczona i okreslona przez konstruktora)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MaxiKing    0

Widze chłopie ze sie nie dogadamy bo i tak nie odpowiedziałes mi na pytanie ale dobra :P a co do

 

"CYTAT"

Jezeli tak to ja mam bardzo małe maluteńkie naprawde małe pytanie min. po co w silnikach z turbina stosowane sa czesci inne wzmacniane niz w tych samych silnikach bez turbo

 

no mocno upraszczajac po to zeby wytrzymaly tyle samo tak?

 

To czyli zgodziłes sie czesciowo ze mna jezeli móisz ze maja wytrzymac tyle samo czyli ze sie szybciej zuzywaja bo gdyby tego nie robiły to by wytrzymywały na zwykłych czesciach :P hahahahah Dzieki ze mnie poparłes :D

 

A co do stwierdzenia ze

 

"zadnym problemem wyciagnac taka moc, bez uszczerbku na wytrzymalosci (ktora jest skonczona i okreslona przez konstruktora)"

 

To pryznam sie ze nie słyszałęm nigdy zeby konstruktorzy wyznaczyli ile dany silnik moze wytrzymac bo to jest zalezne od wielu czynników :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@MaxiKing, jeśli chcesz cytować używaj opcji Quote :P :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
To pryznam sie ze nie słyszałęm nigdy zeby konstruktorzy wyznaczyli ile dany silnik moze wytrzymac bo to jest zalezne od wielu czynników :P

a jak inaczej dobierzesz parametry?? chociazby wymiary tulei cylindrycznej i kazdego innego elementu, pozniej to trzeba optymalizowac, ale z czegos trzeba wyjsc, wiec sie zaklada wytrzymalosc w milionach obrotow, godzinach eksplotacji i innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildpig    0

Ja ma forterre 12441 i zgaodzę się z opiniami dotyczącymi dużej turbo dziury i braku wstecznego na 4 biegu to sa największe minusy tego ciągnika. Co do spalania to w orce pali mi od 17-20L na ha(ciagnie pług phx 5 skib i włuke)ziemie mam III klasy, a w agregacie uprawowo siewnym 3m biernym spala 7-9L na ha.

No i klima tak jakby trochę słabo daje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

co do dziury to wystarczy kilka minut i sprawa zalatwiona:)

 

wyjmuje sie taka czesc ktora steruje momentem wlaczania turbiny i ma sie turbine o 1000 obrotow, troche wiecej pali ale warto to zrobic


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Wszystko by było dobrze tylko jest problem właśnie z silnikiem bo moim zdaniem wyciagnac 122 koniki z silnika 4 cyl. od proximy to naprawde wyczyn :) narazie wszyscy maja po 1000-1500 mth to jest dobrze ale ciekawe co bedzie z silnikiem jak beda mieli około 5 tys mth moga zaczac sie schody nie ze ja jestem prorokiem ale poprostu takie jest moje zdanie i nie kazdy musi sie zgadzac .A co do wyposazenia i reszty to nie jest tak zle jak za ta cene . Co wy o tym sadzicie ?

 

Ten silnik to pochodzi od UR III czyli serii 7540-10540, potem zmodernizowany do EURO I około 1998 zaczęto montować wraz z następcą tamtej serii czyli w Forterra, w międzyczasie zmodernizowano do EURO II i w 2004 zaczęto montować ten silnik w następcy serii Super czyli w Proximie

 

Jeśli chodzi o wyciąganie koni to zobacz ile wyciągnęli inżynierowie Fendt z 3-cylindrowego silnika AGCO Sisu w nowej serii 200 Vario.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

ma ktoś wogle w forterze tej już z okrągłą maską przebieg większy niż 5000 mth? Chodzi mi szczególnie o 10641 i 11441 bo 117441 to silnik same to mnie nie interesuje. Bo ja mam 5000 w 10641 i żadnych problemów z silnikiem, drobny wyciek z uszczelniacza wału korbowego. Może ma ktoś 6 czy 7 tys mth? Ale nie chodzi mi o zetory 7540/10540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj