Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zetor7441

Co myslicie o forterrach 110-122km

Polecane posty



miko    0

Mój sąsiad zrobił 600 mtg(wiem,że to mało) 11441 i nic mu się nie działo. Na dość cięzkich ziemiach radzi sobie WSPANIALE z Ibisem 4 skiby ustawionym na max szerokość, gruberem 3 m. Wcale nie narzeka na spalanie bo mówi że pali średnio w stosunku do tego co zrobi i jest z tego również zadowolony. Ja gdybym miał kasę to bym ten traktor kupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetor7745    3

ja osobiscie zadnego ciagnikia " frontery" nie znam ale slyszalem o forterach i widzialem je w pracy i moge powiedziec ze sa to dobre ciagniki, z praktyki bede mogl ci cos powiedziec jak przyprowadze swoja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


poldas75    0

ja mam 11441 z ładowaczem czołowym i większości na razie tylko z nim pracuje.mam tylko 80mtg wiec za wiele nie moge powiedzieć ale jestem na razie zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam 11441 z przepracowanymi coś ok 800 mth i jak do tej pory bez awaryjnie, a moje wrażenia są mieszane.

Z jednej strony duży uciąg, całkiem konkretny podnośnik, 40km/h, wydajna pompa i ogólny brak problemów za relatywnie nieduże pieniądze ale za to niski komfort, toporna skrzynia biegów (nie wiem po co zablokowana jest możliwość włączenia czwartego biegu na wstecznym), mułowaty silnik poniżej 1500 obrotów/minute, spore potrzeby paliwowe, kiepski skręt, i zmiana prędkości WOM przez wymianę końcówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pioter    44

@chłop z mazur myslę, napisałęś całą prawde o Forterze :P ja miałem okazję tylko trochę i też to zauważyłem, przeszkadzał mi jeszcze rewes w pozycji przód i gaz ręczny, zawsze zaplątało mi się tam kolano :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kamyk514    0

Mój znajomy ma Frontere 11441 na 200ha od roku i do tej poru nic sie mu nie zepsuło bardzo fajny ciągnik duży komfort

fajny wygląd spalanie mówi ze tez nie wysokie ciągnik był brany na SPO lub PROW wszystkimi maszynami (pług,agregat,brona talerzowa) nawet jeździłem nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@chłop z mazur myslę, napisałęś całą prawde o Forterze :P ja miałem okazję tylko trochę i też to zauważyłem, przeszkadzał mi jeszcze rewes w pozycji przód i gaz ręczny, zawsze zaplątało mi się tam kolano :D

Fakt dźwignia gazu ręcznego została umieszczona jak wrzód na przysłowiowej .... i sie trzeba sporo nawajchować żeby wysiąść prawymi drzwiami :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

brzozak2    236
Mam 11441 z przepracowanymi coś ok 800 mth i jak do tej pory bez awaryjnie, a moje wrażenia są mieszane.

Z jednej strony duży uciąg, całkiem konkretny podnośnik, 40km/h, wydajna pompa i ogólny brak problemów za relatywnie nieduże pieniądze ale za to niski komfort, toporna skrzynia biegów (nie wiem po co zablokowana jest możliwość włączenia czwartego biegu na wstecznym), mułowaty silnik poniżej 1500 obrotów/minute, spore potrzeby paliwowe, kiepski skręt, i zmiana prędkości WOM przez wymianę końcówki.

to najlepsze podsumowanie forterry jakie widzialem, krotkie konkretne i wytyka wszystko co najwazniejsze, zarowno + i -

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wojtek3222    2

Ja mam w swojej prawie 1300mth i w 100% zgadzam sie z wypowiedzia chlopa z mazur (sorka ,że tak napisałem ,ale nie wiedziałem jak inaczej) . Do tego dodam tylko to ,że przy założonym ładowaczu czołowym (przynajmniej z tym z biedaszek tak jest) nie można wyjąc filtru powietrza , powinni zmienic jego lokalizacje , miarka oleju silnika , gdy ma sie ciągnik z ładowaczem to po prostu wyjmowanie jej to męka , tandetny fotel (nawet w Pronarze 82A sa lepsze) , wkurzające awarie róznych pierdół ,które nie są kosztowne ,ale mocno szargajo nerwy . Jesli ktos che pogadać o Forterze zapraszam na moje gg PZDR .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MichuM    0

wg mnie przy zakupie forterry siedzenie gramera to mus do tego klimatyzacja... reczny gaz w nowszych modelach juz tak nie powinien przeszkadzac, podobnie jest z filtrem powietrza i ladowaczem. Dziwi mnie informacja o miarce oleju poniewaz przy montazu ladowacza standardowa wymienia sie na inna dzieki czemu dostep jest latwy. Za maly promien skretu to fakt, potrzeby paliwowe sa spore... ale niestety podobne jak w innych ciagnikach 110-120 km.

Sprawa blokady rewersu na czwartym biegu jest niewytlumaczalna jak narazie :P. Od 2008 forterra bedzie lepiej wyciszona wiec moze komfort wraz z siedzeniem grammer i klima bedzie lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzysiu    5

zgadzam się z opiniami powyżej i dodam tylko tyle że jest to przyzwoity traktor za rozsądne pieniądze, ze zużyciem paliwa powiem tak 9641 pali mniej niż JD 5820 i MF 5445 czyli raczej nie jest najgorszy, wady tak jak powyżej powiedziano słabawy skręt, cieniutkie siedzenie biegi u mnie wchodzą ciężkawo bez zgrzytów oczywiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michaloww    0

Ja w swojej forterrce mam 260 mtg i jak narazie chdzi bez zarzutu tylko jak powiedział @wojtek3222 ta lokalizacja filtru powietrza jest do du*y bo jak mam tura to niemoge swobodnie go wyjac a założyc jest jeszcze gożej

a jaki model chcesz dokładnie kypić??i na ile ha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pioter    44

@krzysiu równie dobrze mogę powiedzieć, że mój MF 5455 pali mniej niż Zetor 10641... więc bez sensu jest takie pisanie bez podania przykładu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karol86    0

ja tez zastanawialem sie nad kupnem takiego ciągnika ale po objechaniu kilku ofert i obejrzeiu rozmyslilem sie , byla zima nie za duzy mroz , a polowy z nich nie mogli wogole uruchomic , a pieniadze za ten sprzet byly spore ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzysiu    5

w innym temacie podałem konkretny przykład wyczerpująco Piotrze ale chodzi mi o np. test Top Agrar Polska 2/2004 i 9/2004 Zetorek miał 2KM więcej np. na WOM moc59,3KW MF 5445 jednostkowe zużycie 290g/kwh a Zetor moc 63,4KW i zużycie 279g/Kwh i w tym teście Zetor miał normalnie o 1KM więcej niż MF a w poszczególnych pomiarach był sporo mocniejszy jak np moc na zaczepie Zet. 56,6KW a MF 45,4KW w innym poście to dokładnie wyjaśniłem nie będe się upierał ktoś może mieć inne zdanie czemu nie u mnie mają jedenego nowego 5445 może zrobię mu niedługo zdjątko z George Bessonem 4x50 i wg właściciela opowiadań to pali nie mniej niż moja 11441 z pługiem 4x48 z tym kolegą zmierzymy teraz kiedyś dokładne zużycie odsyłam zainteresowanych do tego testu w gazetce bo JD5820 to wogóle 2KM mniej a w każdym punkcje badania mocy dużo słabszy od Zetora i paliwożerniejszy użytkownicy Forterr napewno potwierdzą że jak na swoje KM jest to mocny traktor. Podkreślam zgadzam się w pełni z wadami które zostały opisane w wcześniejszych postach u mnie też tak jest.

 

Co do zapalania to mój stoi w garażu i zawsze przez 4 zimy zapalił owszem na największych mrozach dwa razy robiłem świecami żarowymi a potem zapalałem i było ok. chociarz mam wujka co prowadzi sklep z częściami i doradził mi założyć orginalną grzałkę do bloku i przy dużym mrozie podłączyć na godzinę podobno będzie dużo mniej cierpiał silnik i kupiłem za 70zł jeszcze nie założyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pejus94    1

podobają mi sie one ale jak kumpel mówił że widział jak gościu jechał 2 6 tonowymi przyczepami to skakał na dziurach i dawał dymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin974    25
w innym temacie podałem konkretny przykład wyczerpująco Piotrze ale chodzi mi o np. test Top Agrar Polska 2/2004 i 9/2004 Zetorek miał 2KM więcej np. na WOM moc59,3KW MF 5445 jednostkowe zużycie 290g/kwh a Zetor moc 63,4KW i zużycie 279g/Kwh i w tym teście Zetor miał normalnie o 1KM więcej niż MF a w poszczególnych pomiarach był sporo mocniejszy jak np moc na zaczepie Zet. 56,6KW a MF 45,4KW w innym poście to dokładnie wyjaśniłem nie będe się upierał ktoś może mieć inne zdanie czemu nie u mnie mają jedenego nowego 5445 może zrobię mu niedługo zdjątko z George Bessonem 4x50 i wg właściciela opowiadań to pali nie mniej niż moja 11441 z pługiem 4x48 z tym kolegą zmierzymy teraz kiedyś dokładne zużycie odsyłam zainteresowanych do tego testu w gazetce bo JD5820 to wogóle 2KM mniej a w każdym punkcje badania mocy dużo słabszy od Zetora i paliwożerniejszy użytkownicy Forterr napewno potwierdzą że jak na swoje KM jest to mocny traktor. Podkreślam zgadzam się w pełni z wadami które zostały opisane w wcześniejszych postach u mnie też tak jest.

o z mocą zetora to masz racje -fakt ze wieksze zuzycie paliwa ma to ma -ale jak z pronara wsiadlem do 9641 to jak z malucha do BMW -tylko 10KM wiecej a dynamikę ma znacznie wiekszą B)

 

 

 

ja tez zastanawialem sie nad kupnem takiego ciągnika ale po objechaniu kilku ofert i obejrzeniu rozmyslilem sie , byla zima nie za duzy mroz , a polowy z nich nie mogli wogole uruchomic , a pieniadze za ten sprzet byly spore ....

żartujesz czy naprawdę nie chciały odpalić B) -jak narazie do tej pory to tylko z jednym pronarem sie spotkałem który nie chce palic -moj, natomiast znajomi wcale nie narzekają B)

 

Myślałem ze zetor to naprawdę rewelacja B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karol86    0

mowie powaznie ale w sumie iesz byla zima a w komisach nie odpalaja ich zbyt czesto wiec moze dladego , tyle ze jeden to przynosil prostownik z rozruchem krecili i nic nie dalo....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris14    259

Mi dzisiaj kumpel mówił (właściciel 11441) żeby uważać na te nowe 122KM modele, bo jak rozmamiał z serwisantem jest to jeszcze konstrukcja nie sprawdzona i mniewają te modele problemy w wytrzymałością różnych elementów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dyczkowski    3

Ja mam Forterre 11441, no i nie narzekam.Silnik rewelacja (pod względem uciągu jak i spalania)No i przy zrobionych 1000Mth jedyną awarią były pływak od wskażnika paliwa no i sterownik od świec żarowych. :lol: Więc ogólnie sprzęt jest super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

brzozak2    236
Silnik rewelacja (pod względem uciągu jak i spalania)

fajnie jest byc malo wymagajacym :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dyczkowski    3

Malowymagającym.Ty pewnie masz ten ciagnik i wiesz ile on pali, albo jak zachwouje sie jego silnik podczas prac? B) B) A moze sasiad coi powiedział?? B) :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Forterre 11441, no i nie narzekam.Silnik rewelacja (pod względem uciągu jak i spalania)No i przy zrobionych 1000Mth jedyną awarią były pływak od wskażnika paliwa no i sterownik od świec żarowych. :lol: Więc ogólnie sprzęt jest super.

 

No bez urazy ale silnik to nie jest najmocniejszym punktem tego traktora, zwłaszcza w kontekście olbrzymiej turbo dziury która się rozciąga do 1500obr/min.

A spalanie, cóż jak sie ma lekką nogę to nie jest najgorsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×