power1

Massey ferguson 3060 ciężko pali w duże mrozy

Polecane posty

power1    31

Mam fergusona 3060 i gdy chce go zapalić napier pompuje go pompką reczną a potem zrobie nim dwa obroty i podgrzewam świece żarowe ale one chyba nie działają bo po 1 min po podgrzaniu pali tak samo jak bez podgrzania.Jaka może być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Może słaba świeca, albo już masz pierścienie do wymiany, sprężanie ucieka. Ja mam to samo oleju nie bierze ale pali bardzo słabo. psikam mu troche samostartu i zakręci parę razy i pali ładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

masseyf30 jakby byly pierscienie do wymiany TO MUSI BARAC OLEJ jak nie bierze to sa dobre moze masz cos z glowica, albo nie dzialaja wam swiece wogole tez tak mialem i wlasnie swiece nie dzialaly ;)

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A te ciągniki nie miały świecy płomieniowej?

Ile ich macie?

Najlepiej wykręcić i sprawdzić czy działają.

Jeśli jest świeca płomieniowa to może paliwa nie dostaje w momencie rozruchu, albo się po prostu skończyła.

 

Edit:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/14079-czy-mf-3060-ma-swiece-zarowe/

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Najlepiej wykręć świecę w kolektorze nad alternatorem podgrzej i pokręć silnikiem zobaczysz czy napewno działa bo jak tego nie będziesz wiedział to nie wiadomo czego dalej szukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Swieca nie taki duzy koszt. Zmienialem i praktycznie zadnej roznicy nie zauwazylem bo moj MF 6120 stojac w garazu gdy na dworze minus 15 to za lekko nie ma, Najlepiej to troszke samostartu wtedy ma lzej zapalic:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82
Napisano (edytowany)

kravter Nie koniecznie musi brać olej. Jak wiesz na każdym tłoku są po 3 pierścienie. Dwa pierwsze jakby uszczelniające, a trzeci to pierścień zgarniający, odpowiedzialny zza to aby nie przepuszczać oleju. Pomagałem niedawno robić MF 3095 i ten trzeci pierścień miał zdarty i brał olej, a te dwa pozostałe jeszcze nie najgorsze i palił dość dobrze, przy niewielkich przymrozkach bez problemu zapalił bez grzania.

Edytowano przez masseyf30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

ale nie zawsze to pierscienie jezeli ciezko kreci to ma dobre i wogole slychac jak chodzi czy ma do d*py pierscienie czy git ja predzej bym glowice obstawial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad055    33

witam ja też mam problem z odpaleniem tylko mój mf niechce palić jak jest temperatura dodatnia a jak ciepły silnik to pali na dotyk możę ktos wie co to mozę byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Może być dużo przyczyn, ciężko określić jednoznacznie. Musisz opisać jak wygląda zapalanie, jaki dym, jak kręci rozrusznik, jak ogólnie z mocą silnika.

Ciepły silnik z reguły dobrze zapala od razu nawet stary.

U ciebie może być zużyty silnikczyli pierścienie-tłok-cylinder-głowica(zawory), niedomaganie układu paliwowego pompa-wtryski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak dla mnie słaba kompresja.

Wtryski także mogą kuleć.

Więc przydało by się wykręcić wtryski i oddać do sprawdzenia, chyba że sam jest sprawdzisz na własnej pompie.

A jak wykręcisz wtryski zrobić pomiar ciśnienia sprężania na każdym cylindrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Holuzniak    1

Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego . Jak wam odpalają MF6190 w mrozy może macie jakieś sposoby na szybkie odpalanie gdzie psikacie samostarterem pytam bo kazdy mówi co innego ...mam ten ciągnik pierwszą zimę więc laik ze mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

nie mam takiego modelu ale mogę Ci podpowiedzieć, że zamiast samostartu to używaj plaka. Jak za dużo psikniesz samostartu to czasem nawet silnik potrafi przytrzymać, a plakiem jak psikasz to nie ma takiego problemu ;) A co do tego gdzie go zaaplikować to standardowo w wąż powietrza który dochodzi do kolektora ssącego.


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dymek333    9

Mój poprzedni MF też miał problem z odpalaniem w zimie ... Musiałem się nieźle nakombinować żeby go uruchomić ;) Teraz mam zamontowaną grzałkę bloku i pali pięknie :) Warto w coś takiego zainwestować bo to naprawdę przydatna rzecz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
longer89    1

dymek333 jak byś mógł to wrzuć zdjęcie tej grzałki albo podaj link gdzie takie coś można kupić.Ostatnio też miałem problemy jak przy -18 nie chciał mi odpalić mój MF 3085.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    54

Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego . Jak wam odpalają MF6190 w mrozy może macie jakieś sposoby na szybkie odpalanie gdzie psikacie samostarterem pytam bo kazdy mówi co innego ...mam ten ciągnik pierwszą zimę więc laik ze mnie

Też mam problem z odpaleniem 6170 słabo kręci zimą.

Mój poprzedni MF też miał problem z odpalaniem w zimie ... Musiałem się nieźle nakombinować żeby go uruchomić ;) Teraz mam zamontowaną grzałkę bloku i pali pięknie :) Warto w coś takiego zainwestować bo to naprawdę przydatna rzecz.

Gdzie zamontowałeś tą grzałkę?Jaką kupiłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dymek333    9

Grzałkę mam zamontowaną z lewej strony bloku http://pokazywarka.pl/381aax/ ona była już zamontowana gdy kupiłem traktor także nie musiałem się martwić jej zakładaniem :) Na allegro znalazłem coś podobnego http://allegro.pl/grzalka-podgrzewacz-silnika-bloku-massey-ferguson-i3911502610.html i trochę tańsza alternatywa http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-grzalka-wody-cieczy-plynu-i3962908616.html :)

Edytowano przez dymek333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj