Rafiiiiiiiiii

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, na odległość nikt nie rozwiąże Ci problemu. Bez pomiarów nie można nic wywnioskować. Schemat podłączenia jest dobry, zresztą tak jak Ty miałeś też jest dobrze, bo nieważne gdzie wstawisz żarówkę czy między przekaźnikiem a masą, czy między stacyjką a przekaźnikiem, będzie działać tak samo. Masz podłączony regulator mechaniczny? Jakbyś mieszkał bliżej to bym podjechał i opanował to w dwie minuty, a tak to można tylko gdybać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

NIe miałem netu więc nie odpisywałem

Jak pisałem na PW zapewne założyłeś zwykły przekaźnik na 12V a do kontorlki ładowania jest potrzebny na mniejsze napiecie z względu iż na wyjsciu alternatora jest połowa napiecia czyli ok 7V, rozciągniecie sprężynki w przekaźniku powinno załatwić problem, oczywiście obowiązkowo pomiar ładowania

 

P.S. Do Lubartowa mam 100km więc mogę podjechać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Regulator mechaniczny.

Już sam to ogarnąłem, przekaźnik jest na 12V i nic tam nie rozciągałem w nim.

Podłączyłem odwrotnie biegunowość do kontrolki(tak jak było wcześniej) i o dziwo ładowanie jest i kontrolka gaśnie.

 

Muszę tylko wywalić ten regulator i założyć elektroniczny, bo na tym napięcie rośnie proporcjonalnie do obrotów, na gazie w podłodze rośnie od 13.2 do 14.8 i się tak utrzymuje dopóki nie odejmę gazu.

 

Jaki regulator podejdzie do tego altka 6-diodowego?

A Może ktoś dysponuje schematem takie regulator?

A nóż bym miał takie elementy w domu i zrobił.

 

Dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Biegunowość kontrolki nie ma nic do łądowania, kontrolkii może wcale nie yć i będzie łądował, regulator podejdzie najlepiej do 6-cio diodowego np RNA-1, co do budowy włąsnego regla, w twoim przypadku to porywanie się z motyką na słońce ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak jak pisze kolega @vcc, może i dałbyś radę zmontować układ regulatora, ale z Twoim poziomem wiedzy nie jesteś w stanie go uruchomić, ze względu na rozrzut parametrów elementów (trzeba najpierw dokonać obliczeń i później zweryfikować w trakcie uruchamiania).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@sipma Ta kontrolka tylko raz migła po zapaleniu i już nie świeciła? czy migała niekiedy? to istotne!

 

Wytłumaczcie mi panowie czemu w czasie pracy alternatora nie potrzebna jest sprawna kontrolka, skąd się bierze wtedy wzbudzenie na wirniku?? którędy płynie??


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kontrolka ładowania jest niezbędna do pracy alternatora, ale tylko dziewięciodiodowego (pomijam rozwiązania stosowane w samochodach, w których ładowaniem sterują różnego typu sterowniki, a kontrolka służy tylko do sygnalizacji ładowania lub jego braku). W tym przypadku chodzi o alternator sześciodiodowy. Tutaj regulator napięcia zasilany jest bezpośrednio z +12V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Tak jak pisze kolega @vcc, może i dałbyś radę zmontować układ regulatora, ale z Twoim poziomem wiedzy nie jesteś w stanie go uruchomić, ze względu na rozrzut parametrów elementów (trzeba najpierw dokonać obliczeń i później zweryfikować w trakcie uruchamiania).

 

Zbudowałem moduł zapłonowy do motoru i działa więc i z tym bym dał radę. Zaglądałem do regulatora RNA-2 to tam nie ma nic skomplikowanego.

A chodziło mi o taki pewny schemat, np przerysowany z regulatora RNA-1, czyli coś sprawdzonego.

 

@sipma Ta kontrolka tylko raz migła po zapaleniu i już nie świeciła? czy migała niekiedy? to istotne!

 

Uruchomiłem silnik, zgasła, zapaliła się na sekundę, znowu zgasła, po czym zapaliła się i już nie gasła, zmieniłem biegunowość kontrolki i zaczęło być wszystko ok, ale dziś znowu zapaliła mi się parę razy, raz na dłużej, a kilka raz na chwilę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Mi kiedyś tak migała w elmocie, i dałem sobie spokój, aż pewnego razu u kogoś był ten sam problem, zacząłem szukać skrupulatniej i przyczyna okazała się śmiesznie błacha- brak dobrej masy regulatora, najlepiej połączyć kablem mase alternatora i regulatora, problem znikł, zajrzałem wtedy do swojego ruszyłem regulatorem, iskrzy, więc tu cię mam, dałem pewną mase i nic nie miga.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Przeczytałeś bodaj ten temat od początku ew 100 innych na tym forum lub podobnym (np elektroda) są schematy, opisy zdjęcia, potrzeba 30 sek w google

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marles    32

no są jakieś schematy ale ja chcę się dowiedzieć krok po kroku co muszę zrobić bo nie jestem dobry z elektryki :( A trzeb do tego alternatora regulator ??


Nie ma to jak wspomaganie w Ursusie C-360 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli dla Ciebie są to "jakieś schematy" to zatrudnij fachowca. Będzie taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marles    32

a trzeba to tego alternatora dokupić regulator czy ma on wbudowany ??


Nie ma to jak wspomaganie w Ursusie C-360 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marles    32

Ja mam 9 diodowy i proszę o jakiś link z allegro z tym regulatorem z góry dzięki

Edytowano przez marles

Nie ma to jak wspomaganie w Ursusie C-360 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

To aż taki wielki problem poszukać, skoro masz alternator od poloneza?

http://allegro.pl/regulator-napiecia-alternatora-polonez-9-diodowy-i2433383832.html

tylko że taki wsklepie u mnie kosztuje 16zł

ew RNA-2 lub reg montowany na alternatorze RNc-12

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/32280

tylko do niego musisz zmienić szczotkotrzymacz na taki

http://allegro.pl/szczotkotrzymacz-alternatora-polonez-nt-gxg-i2428517391.html

 

Dziękuję, dobranoc :D

o resztę porad pytać na GG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam 9 diodowy

Skąd wiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A w jednym temacie nie wystarczy spytać? <_<

No oczywiście, że warto przepłacić za ten droższy zwłaszcza, że to ten sam alternator i sprzedawca w obu aukcjach. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    458

Jak coś to pytałem w 3 tematach :D Chodzi mi o to czy ktoś z Was go użytkuje i jakie macie opinie?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A ostrzeżenie chcesz za pisanie identycznych postów w kilku tematach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszoo    0

witam mam alternator z poloneza ''A124N-14V-44A'' z tyłu wyglada tak samo jak ten

8256634200_1387214527.jpg

chce podłączyć go do ursusa 3p tylko kupiłem wcześniej w sklepie regulator napięcia i dali mi taki

 

http://www.tomczesci.pl/index.php/produkt/45948.regulator-napiecia-alternatora-126p-polonez-jezpol.htm

 

 

da się to jakoś połączyć żeby działało czy muszę kupić drugi regulator taki jak na 1 zdjęciu? jeśli tak to opiszcie to w jak najprostszy sposób,

bo jakoś próbowałem to podłączyć z tymi kablami które zostały po odłączeniu prądnicy w różnych kombinacjach i albo nie ładowało wcale albo napięcie cały czas rosło jak przekraczało 15 to gasiłem ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak masz taki jak na zdjęciu, to musisz wymienić szczotokotrzyamcz. Z oryginalnych przewodów wykorzystujesz tylko ten od kontrolki. Poza tym wszystko już jest na forum na ten temat, ale Tobie się nie chce szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszoo    0

kolego w sporo szperalem w internecie ale takiego zestawu nie znalazłem inna sprawa że na elektronice za bardzo się nie znam podstawowe sprawy ogarne ale nie zawsze wiem o co chodzi jak piszą osoby obeznane w tym temacie Ty widzę się znasz bo sporo Twoich postów się przewija w różnych tematach, jak bym wiedział to bym nie pytał prawda. A według Ciebie to lepiej wymieniać ten szczotkotrzymacz czy kupić taki regulator jak jest na zdjęciu? jeśli lepiej szczotkotrzymacz to podrzuć jaki to ma być konkretnie.

Edytowano przez lukaszoo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj