Rafiiiiiiiiii

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Polecane posty

Witam ponownie!!!!.Własnie wczoraj udało mi sie skombinowac alternator od poloneza.Wkrecilem do traktora no i sa 3 wtyczki?w nim a w pradnicy wychodza 2.Chciałbym o wstawienie lub napisanie krok po kroku co i jak z góry dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

sadze ze jest to alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Podłącza się go inaczej. Gruby kabel do rozrusznika i jeden do kontrolki chudy i musisz jeszcze odłączyć stary regulator najlepiej odetnij kable i zaizoluj je. Masz na nim oznaczenia. Wiem że jest kilka wyjść bo leży taki u mnie w chacie na półce, ale prościej ci będzie podłączyć jakiś od zachodniego samochodu (też z wbudowanym regulatorem- tam będą tylko dwa kable.)

i jeśli jest to alternator jak już wspomniałem z wbudowanym regulatorem to nie ma czegoś takiego jak schemat podłączenia, robi się to intuicyjnie. Natomiast gdyby w instalacje trzeba było podłączyć jeszcze jakiś regulator to przyda Ci sie schemat i to nie jeden

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

teń temat zostanie zamknięty jak przyjdzie jakiś mod i to zobaczy.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
orek97    0
Witam ponownie!!!!.Własnie wczoraj udało mi sie skombinowac alternator od poloneza.Wkrecilem do traktora no i sa 3 wtyczki?w nim a w pradnicy wychodza 2.Chciałbym o wstawienie lub napisanie krok po kroku co i jak z góry dziekuje.

ten alternator nie ma wbudowanego regulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Własnie jeszcze miałem sie ciebie zapytac.Czym i gdzie to zmierzyc ???

 

hmm...no woltomierzem...kup sobie najprostrzy w OBI za 14 zł lub na allegro za 5 zł -zawsze sie przyda:)

np.pomierzyć czy kabel niema przerwy itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junior22    0

Witam!

Wczoraj gdy sprzątałem swój garaż znalazłem alternator "iskra" o nr.AAG 0403 14V 33A i zastanawiam się czy nie założyć go do 360 i tu jest moje pytanie jak go podłączyć :D proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Witam!

Wczoraj gdy sprzątałem swój garaż znalazłem alternator "iskra" o nr.AAG 0403 14V 33A i zastanawiam się czy nie założyć go do 360 i tu jest moje pytanie jak go podłączyć :D proszę o odpowiedź

 

bardzo prosto

 

a oto ISKRA z Zastawy

 

14bd18b60c54afcamed.jpg

19522eb23161d253med.jpg

 

+B podpinamy do rozrusznika kabel 5mm żyła pamietaj jesli masz + na masie odwróć polaryzację aby mieć minus na masie!!!

 

+D - podpinamy żarówkę 12V/4W koniecznie 4W!!! bo moga być problemy ze wzbudzeniem!!

do zacisku 15 Stacyjki i po sprawie

 

i to wszystko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junior22    0

Dzięki ci bardzo :) wszystko elegancko śmiga ładowania mam 14,35V teraz mogę zołączyć światełka robocze bo prądnica nie dawała im rady :) ale teraz to będzie się robić w nocy jeszcze raz dzięki :):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junior22    0

dnia 01.11.2007 wiem że to święto no ale wiesz jak to jest gdy się siedzi w domku i się człowiekowi nudzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
dnia 01.11.2007 wiem że to święto no ale wiesz jak to jest gdy się siedzi w domku i się człowiekowi nudzi :D

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junior22    0

Witam ponownie!!

Mam problem z altkiem w mojej 60 otóż gdy dziś odpaliłem traktor i sprawdziłem ładowanie o dziwo cały czas rośnie systematycznie doszło nawet do 18V :D i dalej rosło(przy wyższych obrotach rzędu 800-2200obr/min)nie wiem co sie dzieje proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Witam ponownie!!

Mam problem z altkiem w mojej 60 otóż gdy dziś odpaliłem traktor i sprawdziłem ładowanie o dziwo cały czas rośnie systematycznie doszło nawet do 18V :D i dalej rosło(przy wyższych obrotach rzędu 800-2200obr/min)nie wiem co sie dzieje proszę o pomoc

popraw styki na regulatorze-suwkach,jak nie pomoże uszkodzony regulator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

Mam problem z podłączeniem alternatora w 1224.Z alternatora wychodzą 2 trzpienie na podpięcie przewodów- cieńszy i grubszy.Do grubszego wiem ze należy podłączyć zasilanie z akumulatora a ten cieńszy -no właśnie nie wiem?Mam też pytanie odnośnie amperomierza w ciągniku; czy podczas pracy silnika wskazówka amperomierza kiedykolwiek powinna wchodzić w obszar "+,"u mnie nigdy nie wchodzi zazwyczaj jest na" 0" lub podczas włączonych świateł na "-".No i w efekcie zazWyczaj jest tak ze po kilkakrotnym rozruchu akumulator pada.Prosze o pomoc znawców tej dziedziny???Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ten grubszy to do akumulatora. A cieńszy to przewód do wzbudzenia, należy podłączyc do niego + ale ze stacyjki czyli ma sie rozłączać po wyjeciu kluczyka. Powinno to wygladac tak że przewód idzie ze stacyjki do żarówki a z żarówki do alternatora.

A jeżeli podczas poboru pradu na właczonym silniku amperomoerz pokazuje "-" to znaczy że nie masz ładowania. Swiadczy o tym także pózniejsze problemy z odpalaniem.

 

 

9dym2.jpg

 

zrób tak będzie śmigało ;)

Tylko ty omijasz te przewody niebieski i zielony z regulatorem, a reszta jest taka sama, Jest stacyjak i żarówka no i podłaczasz to u siebie do tego cieńszego wejścia.

Rysunek wykonany przez @elektrotech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

MTRACZ dzięki za pomoc.Podłączyłem wszysko zgodnie z twoimi radami i wygląda na to że alternator niestety siedzi wymieniłem też regulator napięcia i nic to nie dało, kontrolka od ładowania świeci podczas pracy silnika, chyba będe musiał oddać go do naprawy albo kupić jakiś inny.Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj