Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zetor1111

rozrusznik szybkoobrotowy sam rozłącza podczas krecenie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zetor1111    2

witam mam problem z rozrusznikiem. Podczas odpalania zaczynam krecić silnikiem i po 2,3 sekundach rozrzusznik rozłacza i nie chce krecic przy następnym przekreceniu tak samo 2,3 sekundy i koniec. Problem jest w zetorze 6340 jest to rozrusznik szybkoobrotowy. Jakie mogą byc tego powody? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Miałem ten sam przypadek w ursusie 914.Mam w nim rozrusznik magnetona.Najpierw wymieniłem w nim elektrowyłącznik ale to nic nie dało.Wymieniłem później zespół sprzęgający (bendix) na nowy i to pomogło.Objawy były te same.Przy zimnym silniku rozłączał się lub kaleczył wieniec.Przy ciepłym silniku palił dobrze.Wykorzystałem okazję i podładowałem akumulatory,wyczyściłem klemy,dolałem wody destylowanej.Teraz działa porwanie-oby jak najdłużej.

 

Zabronione jest cytowanie poprzedniego posta. Następnym razem będą %%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Coś w tym jest z tymi rozrusznikami szybko obrotowymi, jakiś czas pochodzi dobrze i zaczyna kaleczyć wieniec, najpierw sporadycznie a później coraz częściej, zauważyłem to już w kilku ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też właśnie zauważyłem częste uszkadzanie bendiksa. Co prawda nie były to oryginalne Magneton-y, aczkolwiek w jednym Magneton-ie też ostatnio się to zdarzyło. Chyba tną koszty i obniżają jakość. A taki bendiks do tanich nie należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No ja miałem ten planetarny 24V i wróciłem do zwykłego, puki jeszcze nowy wieniec nie zbyt pokaleczony, bo nie mam zamiaru co dwa lata wieńca wymieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

W Magnetonie w zespole sprzęgającym "mieli" sprężynki dociskające rolki. Nigdzie ich nie można dostać, ja kupiłem tanią podróbę tego zespołu, wyciągnąłem te sprężynki i włożyłem do oryginalnego zespołu Magnetona. Niestety po jakimś czasie powtórka, rozebrałem ponownie, umyłem w benzynie całość i złożyłem na sucho, jak na razie chodzi bez problemów.

@MAT912 jaki miałeś rozrusznik planetarny na 24V możesz wstawić linka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Witam u mnie w 912 było tak samo jak u autora postu ale rozrusznik stary R11. Kupiłem rozrusznik planetarny i założyłem do 912 a stary rozrusznik przełożyłem do 1224 i problem zniknął, oczywiście podłączyłem jedno ako. Przy 1224 stale był problem albo z rozrusznikiem R20 albo z przełącznikiem 12/24 więc teraz będzie patent na R11 i jedno ako.

 

Jest na to jakieś sensowne wytłumaczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W Magnetonie w zespole sprzęgającym "mieli" sprężynki dociskające rolki. Nigdzie ich nie można dostać, ja kupiłem tanią podróbę tego zespołu, wyciągnąłem te sprężynki i włożyłem do oryginalnego zespołu Magnetona. Niestety po jakimś czasie powtórka, rozebrałem ponownie, umyłem w benzynie całość i złożyłem na sucho, jak na razie chodzi bez problemów.

@MAT912 jaki miałeś rozrusznik planetarny na 24V możesz wstawić linka?

 

Ten rozrusznik miałem taki sam jak ten - http://www.sklep-gre...6e223b8c02e3ee6 ładnie lekko kręcił, ale po jakimś czasie z początku raz kiedyś, a ostatnio bardzo często "leciał po zębach" i kaleczył wieniec. A wieniec mam założony nowy także z tej strony nie powinno być problemu, na zwykłym wskakuje normalnie, ale jak wyżej pisałem co najmniej w trzech innych ciągnikach widziałem to samo, tam były te mniejsze a czy Magnetona to już nie wiem.

 

Zgadza się @zorzyk2 te - http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/170045 też mają przekładnie ale walcową.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Tak jak napisał kolega roltech trzeba to rozebrać i umyć w benzynie a następnie złożyć na sucho i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

@MAT912 taki rozrusznik chodzi w jednym z Bizonów w moich okolicach 3 sezony, jak będą jakieś problemy z nim to będę o tym wiedział. Jak na razie nie maiłem okazji takiego rozbierać i nie wiem jak jest z częściami do tego typu rozruszników a nawet kto je produkuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

W corolli mam tak samo w mrozy, z którymś razem zdąży zapalić <_<

Mój Golfina ma tak samo jak zimno i ciężko kręcic ma to rozłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@MAT912 taki rozrusznik chodzi w jednym z Bizonów w moich okolicach 3 sezony, jak będą jakieś problemy z nim to będę o tym wiedział. Jak na razie nie maiłem okazji takiego rozbierać i nie wiem jak jest z częściami do tego typu rozruszników a nawet kto je produkuje.

Wiesz w Bizonie to ile on tam jest razy używany, a w ciągniku to rok to tyle co w Bizonie ze 20 lat.

Części niby są, producent to jakiś indyjski, wiesz mam nowe aka 2x120 i ten zwykły rozrusznik po remoncie to tam większej różnicy nie ma w kręceniu, ale też nie powiem że nie ma żadnej, tylko coś zbyt dużo jest ich awaryjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Myślałem o czasie wykorzystania Bizona ale zapomniałem przy pisaniu (tak to jest jak się jednocześnie pisze na GG). Ten w wymienionym Bizonie jest jedynym o jakim wiem w mojej okolicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez fredf9
      proszę o pomoc przy podłączeniu przełącznika rozruchu 12/24 do mtz 82
    • Przez cinek14
      Witam wszystkich mam pewien problem z rozrusznikiem w Ursusie c-360 z silnikiem 3P. Problem jest taki, że rozrusznik słabo kręcił to znaczy wolno wiec postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co się stało. W środku zastałem komutator cały czarny był tak jak by zalany olejem z dodatkiem pyłu, szczotki były do połowy zużyte. Wymieniłem tulejki i szczotki przy okazji, także komutator wymyłem, ale gdy go złożyłem i podłączyłem pod prostownik który ma funkcje rozruchu to działał, ale nie miał takich obrotów jak powinien. Jak chce go przekręcić palcami to nie udaje mi się to myślę że jest ciężko spasowany na tulejkach, ale taki samo słabo się kręcił przed rozkręceniem a spokojnie palcami można było go obrócić wiec nie wiem co jest grane z nim i co jeszcze mogę tam zrobić albo sprawdzić? Koledzy, co może być przyczyna ze on tak słabo kręci?
    • Przez Fortis
      Od pewnego czasu mam w Ursusie C-330 problem z odpalaniem a mianowicie słabo kręci silnikiem. Na początku wymieniłem tulejki w rozruszniku na nowe, później został założony nowy elektromagnes ale też za dużo nie pomogło. Pomyślałem więc że może słabo ładuje ale okazało że ma ładowanie zbyt duże które wynosi: na około 800 obratach 13,9V- więc dobre, a na około 1600 obratach 15V więc chyba za duże(ale sam już nie wiem bo wszędzie gdzie czytałem było podawane maksymalne napięcie 14,4V a znalazłem taką stronke gdy szukałem ile kosztuje regulator Inprodus i tu pisze że max to 15V). I teraz moje pytanie: Czy z powodu zbyt dużego napięcia ładowania ciągnik może słabo kręcić i czy takie napięcie może zmniejszyć pojemność akumulatora?, a jeśli nie to no to dlaczego słabo odpala?
    • Przez minio
      Witam,
       
      mam następujący problem - podczas odpalania ciągnika, a dokładnie w momencie gdy silnik załapie słychać głośny hałas. Nie ma tego hałasu gdy np. rozrusznik kręci "na sucho" i silnik nie załapuje - występuje to tylko w momencie gdy silnik "załapuje"... Co to może być, co jest do wymiany ?
    • Przez antonio86
      Mam taki problem w c-360. Nie wiem czy to akumulatory czy rozrusznik.
      Akumulatory 13,5V trzymają po wciśnięciu guzika spada do 3V i nie ma siły obrócić.
      Poziom elektrolitu ok i w każdej celi po sprawdzeniu testerem elektrolitu jest ok- kolor zielony.
      Sprawdzałem tulejki i szczotki-ok. Teraz sprawdziłem miernikiem i między drugim wyjściem elektromagnesu a masą jest przejście. Czy tak powinno być?
×