Skocz do zawartości
stanrol

Fendt 916 Vario problem z przełączaniem I/II

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
stanrol    0

Witam wszystkich. Zakupiłem ostatni 916 vario z 1999 roku i posiada on mały mankament. Guzik od przełączania biegów polowych I/II był zaklejony z góry podkładką aby nie można było go wcisnąć. Z tyłu za kabiną przykręcona była linka i nią się przestawiało na polowe biegi. Moje pytanie jest co może być przyczyną i gdzie jest jakiś zawór przełączający te biegi. Za wszystkie podpowiedz z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    4

Sorry z góry ale nie moge sie powstrzymać. skoro kupiłes ciagnik "uszkodzony'" czyli z tą podkładką czy h.j wie z czym tam i nie zorientowałeś sie wcześniej o co z tym może chodzic to co ty teraz sie dziwisz czy próbujesz dojść o co "come on"?. ja takich ludzi w ciul nie zrozumie nigdy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pawel0792    0

osobiście bym takiego ciągnika nie kupił z taką wadą. Taka wada w takim ciągniku- czyli coś nie tak.. (moja opina). Popieram kolegów wyżej.. albo serwis albo głupota żeby taki ciągnik kupić.

PS. nie bądź zły za moją opinię..

Edytowano przez Pawel0792

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    164

Nooooo gratuluje sam lepiej do Vario łap nie pchaj, i nie pytaj na forum bo tu oczywiście bez urazy też różne dziwne rzeczy się trafiają do czytania wiec skontaktuj się z serwisem, mogę ci polecić kogoś na tel, jak chcesz to dzwoń, ale też popieram kolegów wyżej, kupić uszkodone vario to trzeba mieć sporo odwagi i zasobów finansowych do swobodnego wykorzystania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Na poczatek mala refleksja, gdyz widze ze nie wszyscy rozumieja zasady dzialania forum...Jesli kolega zalozyl temat i zadaje konkretne pytanie, to nie po to aby go tutaj dolowac i pisac teksty typu: "Zadzwon do serwisu". To zupelny obłęd, jeśli sie nie ma nic do powiedzenia to może lepiej jest siedzieć cicho! Sa jak na razie 4 odpowiedzi i w zadnej nie ma ani troche na temat co to moze byc. Jesli ktos chce zaistniec i tylko nabic sobie licznik "postow", to nie tedy droga.

A wracajac do twojego pytania, to z tego co zrozumialem to nie dziala przelacznik zakresow "I" i "II". A przelaczanie odbywa sie w tej chwili przez linke z tylu ciagnika. Rozumiem ze to reczne przelaczanie dziala. Jesli tak to mozna raczej wykluczyc uszkodzenie przekladni Vario. Problem w takim razie lezy w sterowaniu zmiany zakresow. Trudno cos powiedziec nie widzac jak to wyglada, ale zadaje sobie pytanie czemu ktos zadawal sobie tyle trudu z ciagnieciem linki na tyl i przelaczaniem z zewnatrz ciagnika, gdyz reczne przelaczanie mozna wykonywac rowniez nie wstajac z fotela kierowcy. Z prawej strony na dole jest plastikowa klapa przez ktora mozna to wykonac. Natomaist samo sterowanie zakresami odbywa sie (wedlug kolejnosci) elektryczno-hydraulicznie---jak rowniez mechanicznie.W normalnym przypadku mozna dokonac kalibracji zakresow, ale u ciebie nie wchodzi to raczej w gre, gdyz napewno pokaze sie od razu blad kalibracji. Z pewnoscia trzeba by odkrecic lewe kolo i zobaczyc jak to wyglada, przyczyn moze byc bardzo wiele, od uszkodzonego przelacznika zakresow, poprzez uszkodzony sterownik E-Box, do uszkodzonych zaworow elektromagnetycznych, ktore znajduja sie po prawej stronie ciagnika. Nastepna przyczyna moze byc uszkodzone przewody w wiazce kabli. Niestety ale w tych ciagnikach bylo to na porzadku dziennym. Na poczatek wziąłbym sie za elektryke i dokonal pomiarow, czy napiecie w ogole dochodzi do cewek elektromagnetycznych. Od czegos musisz zaczac.

 

PS. na zdjeciu widzisz tryb jazdy awaryjnej i ktora wajcha do czego sluzy. Wajcha "A" zmieniasz zakresy, natomiast wajcha "C" szybkosc i przod-tyl.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    0

Odnosząc się do komentarzy użytkowników którzy pytają dlaczego go kupiłem odpowiem prosto ponieważ był tani jak na taki traktor. Zakres I/II działa prawidłowo poprzez przełączanie linką z tyłu kabiny. Jak kolega ruszł linką to na wyśietlaczu pojawiało mi się I N II. Chciałbym podziękować Kostiemu68 za konkretną pomoc w mojej sprawie. Widzę że Pan się zna na rzeczy. Więc wracając do tematu. Problem leży w elektryce. Odkleiłem ten guzik, odkręciłem linkę i przełączam tymi zakresami I/II. Czasami przełączy czasami nie. Na desce rozdzielczej poprzedni właściciel napisał mazakiem "Fahrbereich 1+2 rar michanisch schartbar". Panie Kosti gdzie znajdują się te elektrozawory od tych zakresów. Czekam na odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Cewki zaworow znajduja sie po prawej stronie ( na wysokosci przekladni Vario) . Jest to caly blok na ktorym od dolu znajduja sie 3 zawory ( jak na zdjeciu) te 2 ciemne po srodku odpowiedzialne sa za przelaczanie zakresow. Miejmy nadzieje ze jest to problem elektryczny, bo jesli nie to bedzie troche wiecej roboty.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×