krystek1992

Układ hamulcowy Zetor X540, Proxima, Forterra

Polecane posty

Krzychosz2    0

Witam panowie mam problem w zetrze foretrra 125 z 2010 roku o tusz czasami blokują mi się hamulce na wszystkich kołach z tyłu wtedy  są wypchnięte tłoczki i zacisk na wale jest zaciśnięty pedał jest w tedy twardy nie da go się wtedy wcisnąć jak zaciągnę ręczny hamulec to puszcza. Instalacja pneumatyczna jest dwu i jedno obwodowa czy może mieć to  związek z zaworem hamulców dwuobwodowych ponieważ od hamulca ręcznego idzie dźwigienka  do tego zaworu jak zaciągnie się ręczny i spuści cały układ hamulcowy odblokowuje się

Proszę o szybkie opnie z góry dziękuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
P-i-o-t-r    0

witam

 w moim zetorku były takie same sytuacje jak u Was. Zaprowadziłem z tatą go do mechanika i wymieniliśmy papki i taki tam bzdety. działało dobrze dopóki nie wyjechałem w pole  . za odpowiedź z góry dziękuję :))

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis940    2

Witam.    Ja doszedłem metodą prób i błędów okazało się że drążki, które wchodzą w pompki hamulcowe były źle wyregulowane tzn. muszą mieć luz. odpiszcie czy pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Regulacja pompek hamulcowych nic nie daje, luz między popychaczami, a tłoczkami  jest aż za duży a ciągnik sam hamuje w czasie jazdy. Pomocy!


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sunf    32

Mi nawet nie pomaga zaciagniecie recznego, cos musiało się stac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
escha    13

Przyczyną jest to, że zawór po puszczeniu hamulca nie puszcza powietrza w układ pneumatyczny przyczepy. Miałem ten sam problem. Pod osłoną gumową (mieszkiem) jest taka nakrętka z otworkami i należy ją lekko wykręcić. Również dźwignia musi mieć lekki luz. W sąsiedniej wiosce do znajomego przyjechał serwis w celu WYMIANY zepsutego zaworu. Akurat tam byłem i pokazałem panom serwisantom, że można ten zawór ustawić. Było wielkie zdziwienie ponieważ oni zawsze te zawory wymieniali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Właśnie ja mam tak że nie puszcza powietrza na przyczepę w układzie dwuobwodowym .Przyczepa jest na zawieszeniu pneumatycznym i dopiero po dłuższym czasie podnosi się.Dodatkowo będę musiał wymienić klocki hamulcowe na wale bo słychać tarcie metalu.Ktoś to wymieniał,dużo jest z tym roboty.Gdzie znajduje się ten zawór.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1711    12

witam! makow mam proxime z 2007 roku gdy nacisne pedal hamulca nożnego to schodzi mi powietrze z tego zaworu pod lewarkiem zmiany biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartekj1994    141

 

Witam. Mam problem z hamulcami na przedniej osi w Proximie 90 Plus. Mianowicie grzeją mi się przednie koła tak jakby trzymały hamulce. Wymieniłem tarcze w przednim prawym kole odpowietrzyłem wszystkie koła oraz zawór pod kabiną i jest tak że czasami są hamulce a czasami nie. Tylne koła oraz przyczepy działa. Czy ktoś ma jakiś pomysł co moze być przyczyną?? Po przejechaniu kilku km koło jest juz gorące a hamulców brak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiu95    9
Dnia 3.09.2017 o 22:01, Piotr1711 napisał:

witam! makow mam proxime z 2007 roku gdy nacisne pedal hamulca nożnego to schodzi mi powietrze z tego zaworu pod lewarkiem zmiany biegów

Peknięta membrana zaworu. Koszt nowego zaworu 900 zł membrany 350-600 zł zależy jak dobrze poszukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antyp    1
Dnia 19.04.2013 o 21:19, zetorproxima8441 napisał:

Witam mam następujący problem z hamulcami : hamuje mi tylko lewe koło, jeśli rozdzielę pedał hamulca to lewy pedał zachowuje normalnie i lewe koło bierze normalnie a prawy pedał wpada w podłogę i prawe koło nie hamuje . Czy ktoś wie w czym może tkwić problem ?? Dodam że płyn nic a nic nie ubywa pompka raczej sprawna ponieważ słychać jak w przewodach po naciśnieciu przelewa się płyn.

 

Drugie pytanie gdzie znajdują się jakie kolwiek odpowietrzniki do odpowietrzenia hamulców i jak to sprawnie przeprowadzić. Jakieś fotki z miejscem odpowietrzników mile widziane ;) Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam ;)

Witam,podpinam się pod temat wyżej. Mam taki sam problem czyli:

Jesli hamulce są spięte to hamuje mi tylko lewe koło. Jeśli są rozpięte to wciskając lewy pedał hamuje lewe koło,wciskając prawy-hamuje prawe koło. A jeśli wciskam oba na raz to hamuje lewe koło a prawy pedał wpada w podłogę. Prawy pedał wpada w podłogę tylko wtedy kiedy nacisnę jednocześnie lewy pedał. Podsumowując-prawy i lewy hamulec działają ale tylko kiedy dzwignie wciskam niezależnie od siebie,a jesli dzwignie są spięte to prawy hamulec nie działa a lewy działa. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belaruss820    1543

Witam. Mam taki problem. W zetorze 9540 mam hamulce jedno i dwuobwodowe tylko tyle że zamiast gniazda czerwonego było założone czarne takie samo jak w jednoobwodowym(najzwyklejsze jak w każdym ciągniku)i uciekało z niego powietrze bo ten zaworek wypchalo na zewnątrz,założyłem nowe wyjście i znowu ta sama sytuacja,czy dopiero jak założę takie wyjście jakie być powinno wszystko będzie dobrze?czy na takim też będzie ok tylko znaleźć przyczynę,dodam że bez napędu ciężko cokolwiek robić a mam tura przy nim i niegdy nie nabija mi ciśnienia bonucieka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil19873    2

Witam w zetorze Proximie 8441 mam pedał normalny, a wcale  nie hamuje, odpowietrzałem nie daje rezultatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1095
Dnia 16.08.2018 o 22:03, Antyp napisał:

Witam,podpinam się pod temat wyżej. Mam taki sam problem czyli:

Jesli hamulce są spięte to hamuje mi tylko lewe koło. Jeśli są rozpięte to wciskając lewy pedał hamuje lewe koło,wciskając prawy-hamuje prawe koło. A jeśli wciskam oba na raz to hamuje lewe koło a prawy pedał wpada w podłogę. Prawy pedał wpada w podłogę tylko wtedy kiedy nacisnę jednocześnie lewy pedał. Podsumowując-prawy i lewy hamulec działają ale tylko kiedy dzwignie wciskam niezależnie od siebie,a jesli dzwignie są spięte to prawy hamulec nie działa a lewy działa. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?

Wiem, że odgrzewam starego kotleta, ale mam identyczny problem. Rozwiązałeś go może kolego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

U mnie znajduje się po prawej stronie pod kabiną nad butlą powietrza, dochodzą do niego 4 cienkie przewody z płynem hamulcowym. Nie koniecznie to nawaliło ale od czegoś trzeba zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antyp    1

Stare czasy,ale problem rozwiązany dawno: wymieniłem obie pompy hamulcowe i dziala jak nalezy. Pozdr

Dnia 26.08.2020 o 03:11, jacor73 napisał:

Wiem, że odgrzewam starego kotleta, ale mam identyczny problem. Rozwiązałeś go może kolego?

Stare czasy,ale problem rozwiązany dawno: wymieniłem obie pompy hamulcowe i dziala jak nalezy. Pozdr

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj