Skocz do zawartości
kuzaj63

Remont kadłuba zespołu żniwnego

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Remont
kuzaj63    25

Witam.Chodzi mi o wymianę "podłogi" pod ślimakiem w "hederze".oraz dorobienie płoz od spodu.

Czy ktoś taki remont może wykonywał .

Jakieś sugestie ,podpowiedzi,wskazówki,ewentualny koszt takiego remontu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz starszy czy nowszy typ hedera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Odezwij się na PW - ja to wymieniałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    4

Skoro mowa o hederze to mam do zrobienia luzy na palcach ślimaka (palce mają luzy). Dużo przy tym jest roboty? Może ktoś opisać? No i pytanko jakiego producenta części zamienne co by trochę wytrzymały?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizonek1    1

Co do palców: Trzeba zdjąć pokrywę na ślimaku i zdjąć łoś w środku, jeśli będziesz wymieniał tuleje żeliwne, które trzymają palce. A jeśli chodzi o prowadnice palców, to na każdy palec przypada dwie śrubki do odkręcenia. W sumie łatwa robota. Problem może być jedynie ze zdjęciem łosi.

A co do producenta części zamiennych to sprecyzuj o jakie dokładniej części Ci chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co do palców: Trzeba zdjąć pokrywę na ślimaku i zdjąć łoś w środku, Problem może być jedynie ze zdjęciem łosi.

 

Co Ty mówisz, naprawdę tam jest Łoś :blink: no zdjąć tego łosia to faktycznie może być problem ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizonek1    1

No ja u siebie nie zdjąłem, nie dało rady, ale na sezon 2012 pewnie będę musiał to zrobić, bo też mam luzy na palcach. Na wszystko idzie znaleźć sposób:D WD-40 może pomoże:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

U mnie na tej "łosi" na jednym z końców urwała się śruba i wszystkie te żeliwne trzymaki palców się pokruszyły, dało po kieszeni..., śruba tam była 8.8 teraz wymieniłem obie na 12.9 i musi wytrzymać, bo o twardszych nie słyszałem.

A co do tej podłogi to mam bizona z '88roku i mam podłogę z takim garbem, ile ja się nakur*owałem na to w żniwa to głowa mała, jak przyjdzie czas na bizona to biorę szlifierkę i wycinam cały ten garb ;[ wszystko się przed nim zbiera i jak chwyci wiąchę czyli to co się nazbiera to aż kombajnem trzęsie tak młocarnia dostaje przez to, nie ma równomiernego podawania.

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur1980    0

A co do tej podłogi to mam bizona z '88roku i mam podłogę z takim garbem, ile ja się nakur*owałem na to w żniwa to głowa mała, jak przyjdzie czas na bizona to biorę szlifierkę i wycinam cały ten garb ;[ wszystko się przed nim zbiera i jak chwyci wiąchę czyli to co się nazbiera to aż kombajnem trzęsie tak młocarnia dostaje przez to, nie ma równomiernego podawania.

 

Witam.

Też mam takiego bizona z tego roku co ty bo niedawno go kupiłem i też jest ten garb i pewnie będzie to samo co u Ciebie. Nic nie daje cofnięcie motowideł, powinno lepiej wrzucać, a może wymienić podłogę ze starego typu jak będzie pasować.(cena ok. 400 zł)

http://moto.allegro.pl/oslony-na-chlodnice-bizon-z-56-rekord-dowoz-gratis-i2431714199.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

 

Witam.

Też mam takiego bizona z tego roku co ty bo niedawno go kupiłem i też jest ten garb i pewnie będzie to samo co u Ciebie. Nic nie daje cofnięcie motowideł, powinno lepiej wrzucać, a może wymienić podłogę ze starego typu jak będzie pasować.(cena ok. 400 zł)

http://moto.allegro....2431714199.html

Otwieram link a tu "Strona przedmiotu została usunięta przez pracownika Allegro." bardzo dziwne.

Jakby pasowała to bym się pokusił tylko nie wiem, jak na to zareagują kamienie, liczy się każda słomka i tnę jak najniżej, mam nawet wskaźnik poziomu hederu założony, kilku osób się pytałem to mówili że to jest nowy typ i garb w jakimś stopniu zapobiega przedostawaniu się kamieni. Ale mamy na pewno ten sam problem :(

A gdzie wam zbiera się ta masa? Przed ślimakiem czy na kosie?

Na kosie nic się nie zbiera, kosa jest w porządku, ten garb jakoś to powoduje tak że zbiera się (prawie tylko z owsem się tak dzieje) przed podajnikiem ślimakowo-palcowym jak są po bokach te świdry i jak już się zbierze odpowiednio duża "bołda" to ją dopiero przesuwa na palce i to wszystko idzie na raz na młocarnie, wtedy aż silnik przykuca. Jaśniej już niestety nie potrafię wytłumaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Wystarczająco zrozumiale napisałeś. W takim razie radzę wam przyjrzeć się podajnikowi ślimakowo-palcowemu ponieważ w moim Bizonie nie miałem tego garba i też się zbierało (zazwyczaj z jednej strony) i potem jak szło naraz dużo masy to młocarnia aż trzeszczała. U mnie szczególnie w życie się tak zbierało, w pszenicy też czasami, ale znacznie rzadziej. My odginaliśmy młotem ten świder co właśnie powinien przesuwać masę i nieznacznie pomogło, ale zawsze to coś. Być może związane jest to z samym ustawieniem tego podajnika ślimakowo-palcowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Junkers a jaką masz odległość od końca świdra ślimaka do dna hederu? tę szparę? może masz zbyt wysoko ślimak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ślimak jest ustawiony ciasno na dwa palce, niżej raczej nie będę ustawiał, bo trzeba uważać na palce nagarniające, ale było próbowane niżej i prawie nic to nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maly86    17

Jeszcze jedna przyczyna że zboże zostaje na hederze to ktoś grzebał przy motowidłach! Jakaś strona się oberwała, żle ustawił i zespawał! A to już wystarczy że nie będzie dość daleko wgarnięte pod ślimak!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×