Mentos223

Problem z t-25. Kopci i stuka.

Polecane posty

balcerek1    92

@t25aaa jeżeli masz trochę pojęcia to w t 25 wymienić sekcje to bajka. :D Odkręcasz klapkę z boku rozpinasz dozownik wolnych obrotów i wykręcasz go.Przekręcasz silnikiem tak żeby otwór widzialny w tłoczku przez dozownik był na przeciwko ciebie jak paczysz przez ten otwór wkładasz kawałek druta wykręcasz zębatkę napędzającą tłoczek sekcji i odkręcasz sekcje.Po wyciągnięciu nic nie ruszasz na starej sekcji tylko odkładasz na bok bierzesz nową sekcje i ustawiasz tak samo jak w starej wkładałeś drut tylko w nowej nasz oryginalne zabezpieczenie.wkładasz sekcję w pompę przykręcasz i przy wkładaniu zębatki koryguj ustawienie zabezpieczenia przez otwór od dozownika żeby był tak samo jak przed rozebraniem i wyjmujesz zabezpieczenie z tłoczka i tyle.Składasz resztę i po kłopocie. :blink: A co do regulacji to tak jak koledzy napisali ustawiasz na kolnierzu. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

Ale napisałes.. tak to kazdy głupi potrafi wymienic szybko sekcje i tryby poprzestawać a sztuka zeby nic nie przestawic trybików w pompie to nie trzeba potem kombinować z ustawieniem kołnierzem bo wątpie żeby ktoś ustawił kołnierzem idealnie tak jak było. Jak przysyłaja CI pompe po regeneracji albo nową to masz ją załozyc i ma działac odrazu normalnie jak nie jest nic kombinowane na kołnierzu kolego. Ja chciałem tak zrobic zeby pompa była ustawiona jak orginalnie za nowego ciagnika. Ja wyznaje zasade ze ma chodzic idealnie a nie tylko dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Napisałem dokładny opis jak to zrobić. ;[ Wymieniłem parę sekcji jak pompiarze mieli pozajmowane terminy tym sposobem i śmigają do dziś. :D Jak zakładasz nową pompę to musisz sprawdzić kąt wtrysku który ustawiasz właśnie na kołnierzu a nie na rozrządzie. :P

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

Ok gratuluje :) ale twoich pomp nie można wsadzic do dowolnego T25 bo za każdym razem trzeba ustawiać moment wtrysku. Moją mozna włazyc do kazdego z niekombinowym rozrzadem i jest pewność ze w odpowiednim momencie poda paliwo co widąć nawet po pracy silnika prawie bez dymu. :)

Edytowano przez t25aaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Kolego zejdź na ziemię. :blink: Każda pompa po remoncie czy nowa wymaga ustawienia kąta wtrysku i nie ma to reguły że nie miała ruszanego kołnierza. :o Po latach pracy powinieneś też sprawdzić kąt wtrysku bo główny wałek też się wydziera i też się przestawi i na frezie też się wyrobi. :( Więc kolego jak coś piszesz i nie znasz się do końca w temacie to lepiej nie wkręcaj ludzi jak nie wiesz o co biega. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

tak tak wymaga... moj ciagnik ma 26 lat dostał pompe ustawiona załozyłem bez zadnych kombinacji i działa ekstra to ty wkrecasz bzudry o setne milimetra zetrze sie tryb i to ma znaczacy wpływ na kat wyprzedzenia wtrysku o jaaa :P

Edytowano przez t25aaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Czytać też się naucz.( przestawi i na frezie też się wyrobi)( o setne milimetra zetrze sie tryb). :( Co ja napisałem a co ty piszesz. :blink: Widzę że mało widziałeś jak jest wyrobiony frez na pompie i płaskowniku na kole rozrządu.Luzy które wynosiły nawet koło 4 mm to już sporo i i chodziły i właściciel mówił ze jest idealnie a wolnych obrotów nie szło ustawić. :P Chciał bym posłuchać głoś twojego władka jak jest tak idealny. :) Ale nie ma się co kłócić. -_- Życzę powodzenia z twoim myśleniem o naprawach silników( bez obrazy). :unsure: Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

no i bys posłuchał i by ci kopara opadała od 700 obr/min chodzi równo na ruskiej pompie. szkoda ze tych luzów nie było 4m gdzie na kole rozrzadu znalazłes jakis płaskownik? nie wiem o co ci chodzi a te swoje emotionki to wysyłaj swoim kolegom z gimnazjum a nie mi..

Edytowano przez t25aaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Obaj sie mylicie

balcerek1

 

Kt wtrysku w T 25 reguluje sie przez zmianę otworów przy piaście pompy , dwie śruby m 8 .

w tym ciagmiku niema regulacji na kołnierzu pompy ( tak jest w polskich)

t25aaa

 

Po każdej naprawie , regeneracji , zamianie na inna trzeba dokonać regulacji kata wtrysku

Tak samo po dużym przebiegu ze względu na eksploatacyjne zużycie krzywek listwy zębatej i innych elementów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

Kolego Goral tam sa znaki które sie pokrywaja kazda nowa lub regenerowana pompa podaje paliwo w tym samym momencie nie ma potrzeby grzebania w ustawianiu tam pod wlewem oleju. wiecej sie nie wypowiadam bo zaczyna mnie draznic ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@GoRAL1 mylisz się kolego jest regulacja na kołnierzu 4 nakrętki 8 popuszczasz i przestawiasz pompę tak jak jest w polskiej. :blink:

Masz tu link i przyjrzyj się http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa-t-25-oryginal-i2846555606.html

@t25aaa drażni cię ten temat bo się nie znasz. :( GoRAL1 potwierdził moją teorie ale ty swoje. :o Podjęć do pompiarza to

wszystko ci wytłumaczy. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Jak nie ma regulacji na kołnierzu pompy? Może źle zrozumiałem ale przecież odchyla się pompę na kołnierzu do silnika (przyspiesza) i od silnika (opóźnia). Po przesunięciu do silnika mocno ciągnik chodzi twardo słychać stuki po przestawieniu już chodzi dobrze. Akurat ostatnio tym się bawiłem i jest różnica w pracy i dymieniu ciągnika. Może ktoś rozjaśni o co wreszcie chodzi skoro to nie jest ta regulacja?


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

Balcerku jestes przykry tak sie składa ze dawałem pompe do regulacji do zakładu znajdujacego sie obok warfamy w Dobrym Miescie typ sie zajmuje pompami 15 lat i mowił mi ze jezeli nic nie było ruszane w rozrzadzie to pompa bedzie działac super. To jest fachowiec a nie taki Macgyver z wioski jak, ty ze ustawi byle jak pompe i cieszy sie ze ciagnik chodzi jak chodzi i nie gasnie. Zreszta pisałem o tym wiekokrotnie ale widocznie ty czytasz odbytem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Od 20 lat się zajmuję mechaniko i nie wk--iaj ludzi bo od 15 lat jestem na swoim garnuszku i pi--ol gó--rzu głopot jak się nie znasz.A żałośnie jest słuchać takich ludzi Może za chwilę napiszesz że założysz pompę od c 360 do swojego władzia i będzie cykał.W-l się gościu na cycki.A co do twojego fachowca to jest prędzej Flachowiec bo u mnie każdy szanujący się pompiarz woli po założeniu pompy żeby podjechać z ciągnikiem to gratis sprawdzi wyprzedzenie wtrysku żeby sprzęt chodził jak najlepiej a nie pier--lić głupoty że będzie chodził dobrze.ŻAŁOSNE.Moderatorzy mogli by ci zamknąć konto za wciskanie kitu.Może do przedszkola trzeba cię wysłać żebyś się troszeczkę mechaniki nauczył.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

Obstawiam ze jesets donsicielem moderatorów. To przykre ze 20 lat robisz wszystko żle. Fachowca mojego nie obrazaj bo on regeneruje wiele rodzaji pomp i dobre miasto cieszy sie dobra sława w tym zakresie. W pompie trzeba sprawdzic wydatek ciśnienie itd a ty to na czym to sprawdzasz? moze cisnieniomierzem do opon? Do władka mozna wstawic pompe od c 330 wtedy przydaje sie ustawianie kata pod wlewem oleju . Ciekawe skad masz cześci do naprawy "pompiarzu"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Kolego zejdź na ziemię. :blink: Każda pompa po remoncie czy nowa wymaga ustawienia kąta wtrysku i nie ma to reguły że nie miała ruszanego kołnierza. :o Po latach pracy powinieneś też sprawdzić kąt wtrysku bo główny wałek też się wydziera i też się przestawi i na frezie też się wyrobi. :( Więc kolego jak coś piszesz i nie znasz się do końca w temacie to lepiej nie wkręcaj ludzi jak nie wiesz o co biega. :D

 

Proste że po każdym demontażu pompy czy ingerencji w rozrząd trzeba sprawdzać czy początek wtrysku paliwa jest prawidłowy, mówi o tym każda instrukcja napraw czy instrukcja obsługi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Niestety ale nie każda instrukcja tak mówi. Instrukcja np od jumza mówi, że po demontażu pompy należy ją zamontować wykonując czynności w odwrotnej kolejności od demontażu i nie każe niczego ustawiać. Co nie przeszkadza aby w innym miejscu tej samej instrukcji był opis ustawiania kąta wtrysku. Jeśli pompa została zdjęta z traktora nie w celu jej naprawy, ale w jakimś innym celu to akurat w traktorach typu T-25 czy Jumz nie ma sensu od nowa ustawiać kąt wtrysku. Sam zdejmowałem pompę i ją zakładałem bez żadnej dodatkowej ingerencji i traktor chodzi tak samo jak chodził i pali tyle samo co palił. Dobry serwis od pomp ustawi pompę (przynajmniej z ruskimi tak jest) tak, że nie potrzeba nic regulować. Oczywiście z wiekiem rozrząd się zużywa i może wystąpić konieczność ustawienia kąta wtrysku i po to są otwory w kołnierzu napędu pompy, a ustawienie kąta nie jest jakoś szczególnie trudne o ile ktoś umie czytać instrukcję ze zrozumieniem i co nieco zna się na mechanice.

Oczywiście zawsze znajdzie jakiś domorosły McGyver i np rozwierci otwory mocujące pompę do korpusu silnika i wtedy niestety, ale po każdym zdjęciu pompy pewnie trzeba będzie ustawiać kąt wtrysku. Ale jak ktoś ma traktor od nowości to wie co ma ;).

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wiadomo że mówi ale nie dla t25aaa.t25aaa części do pompy dostaję u nas w Agrolu.Chcesz namiary ale poco ci bo przy takich naprawach jakie przeprowadzasz to lepiej w łapy ci ich nie dawać bo możesz pobrudzić a co do donosicielstwa to uważaj gościu co piszesz bo forum jest po to żeby pomagać rozwiązywać problemy a nie wprowadzać jawnie w błąd.Szkoda się denerwować.Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

No ok niech będzie że może nie każda, ale w większości pisze aby sprawdzić jego prawidłowość po jakichkolwiek ingerencjach.

Skoro ktoś zadaje sobie trud zdjęcia pompy i następnie ponownego jej montażu po ustawieniu jej na znaki chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby to sprawdzić wielkiej filozofii w tym nie ma i nie zajmie nie wiadomo ile czasu

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

balcerek1

 

sprawdziłem na pompie co mam zapasowa faktycznie jest regulacja na kołnierzu ,zakres jest mniejszy niż w polskich i na ciągniku trudno to zauważyć ;

akurat dgy regulowałem w tym kupionym nie pasował mi skok między dwoma sąsiadującymi otworami na piaście ,tak że muszę spróbować doprecyzować na kołnierzu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@GoRAL1 to teraz spytaj się naszego mądrego kolegi t25aaa czy masz ustawiać czy zakładać tak jak jest i jeździć. :o Spoko chociaż ty spokojnie podszedłeś do sprawy a nie jak nasz kolega bo co to nie ja przecież zęby na tym zjadłem. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

Balcerek zyciowa niedolo to do ciebie. Ustawiałem dzis kat wyprzedzenia wtrysku wg instrukcji. odnalazłem znak na kole obróciłem kołniezem pompy do momentu pojawienia sie w sekcji paliwa i ciągnik chodził zle walił biały dym i chodził nie równo. Myslałem ze moze w instrukcji pomylili znak to powtórzyłem to na wszystkich znakach na kole i dalej lipnie chodził. Ustawiłem spowrotem tak jak sa 3 znaki na rozrzadzie ciagnik chodzi równo przezroczysty dymek leci. To mysle przekrece minimalnie w prawo tuleje od znaków (czyli przyspiesze wtrysk) silnik chodził ale przy dodawaniu gazu czarny dym i czasem iskry z tłumika to pokreciłem w druga strone od dobrego połozenia czyli na znakach (opuzniłem moment wtrysku) to silnik walił biłaym dymem i był słaby i nie przyspieszał. I teraz do ciebie nieudaczniku. Nie wkrecaj ludziom na forum ze masz jakis magiczny sposób ustawiania kata wyprzedzenia wtrysku bo tak jak taki fuszerkarz jak ty ustawi to napewno ciagnik ze zgrabiarka wali czarnym dymem. Ps: Do wszystkich: przez tego gamonia musze teraz ładowac akumulatory. Zaraz bedziesz odpisywał ze instukcja gowno warta itd wiem wiem daruj sobie siermiengo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Życiowa niedolo rurkę kapilarną to założyłeś.Nie jak pojawiła ci się ropa na sekcji to był już koniec tłoczenia. :P A gaz dałeś do oporu. :( Jak nie umiesz to nie rób i nie wyzywaj kogoś jak popełniasz sam błąd. :blink: Nie umiesz czytać instrukcji to spadaj.A tak wo gule to po cholerę ruszałeś jak tak pięknie chodził Sieroto. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

załozyłem kretynie kapilare i jak tylko poziom sie ruszył zakreciłem kołniez gaz był na max i gówno to daje. Co ja z toba mam dyskutowac jak ty jestes wiejskim regeneratorem i robisz ciagniki jakims pewnie siermiegom którzy ciesza sie ze taktor wogole słychac. Zrobiłem tak bo chciałem sprawdzic teorie ze lepiej jest ustawic na rozrządzie i okazało sie ze jestes debilem tak jak wczesniej myslałem :)

Edytowano przez t25aaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez Tomaszzt25
      Witam!
      Przy jakiej temperaturze i obrotach docierać? 
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj