st220

Farmtrac 685 DT -Grzałka bloku silnika.

Polecane posty

st220    20

Witam, zastanawiam się nad montarzem grzałki w blok do swego 685dt, posiada ktoś taką grzałkę?

Gdzie dokładnie jest ona montowana?

Jaką grzałkę kupić żeby pasowała?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowano przez st220

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1313    0

Witam. Ja posiadam w 690DT fabryczą grzałkę i jest montowana po prawej stronie silnika (siedząc w kabinie) pod kolektorem wydechowym, jest przy kabinie śruba wkręcona w blok (na imbus) w to miejsce montuje się tą grzałkę. Jednak stwiedzam że w tych silnikach Perkinsa nie jest konieczna bo bardzo żadko jej używam. W zeszłym roku odpalałem go bez podgrzewania na -28 stopni C (odpalałem go bez podgrzewania bo nie było prądu a musiałem podłączyć Farmtraczka do agregatu pradotwórczego :lol: ) i dało spokojnie rade wystarczy 3 razy podgrzać świece i jak nie zamarzło ci paliwo w przewodach to odpala. Od tego czasu niechce mi się rozciągać kabla i czekac ża się rozgrzeje tylko pale normalnie nawet przy dużych mrozach.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    20

Na zapalanie na dużym mrozie nie narzekam, rok temu przy - 25 nie było problemu, ale jednak trochę szkoda silnika przy dużych mrozach. Mógł byś zrobić zdjęcie w którym dokładnie miejscu jest ta grzałka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    79

Lepiej taką malutką kuchenke elektryczna pod mise olejowa dac na chwile i po problemie. Zawsze wał bedzie miał lżej przekrecić i olej nie bedzie to masło tylko sie rozgrzeje i bedzie żadszy ;)


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlis804wd    3

Dokładnie tak jak piszecie. W Farmtrac-u zbędna jest grzałka, gdyż bardzo ładnie odpalają w duże mrozy. Wystarczy go tylko troszkę podgrzać i elegancko odpala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

a nie zamarza wam paliwo ?? dodajecie jakieś mixtury zeby z ropy nie robiła sie galareta ??


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

Jednak stwiedzam że w tych silnikach Perkinsa nie jest konieczna bo bardzo żadko jej używam. W zeszłym roku odpalałem go bez podgrzewania na -28 stopni C (odpalałem go bez podgrzewania bo nie było prądu a musiałem podłączyć Farmtraczka do agregatu pradotwórczego laugh.gif ) i dało spokojnie rade wystarczy 3 razy podgrzać świece i jak nie zamarzło ci paliwo w przewodach to odpala. Od tego czasu niechce mi się rozciągać kabla i czekac ża się rozgrzeje tylko pale normalnie nawet przy dużych mrozach.

jak mogłeś podgrzać grzałką jak nie miałeś prądu ??????????????? a z drugiej strony nie porównuj odpalania na świecy do grzani asilnika grzałką, jak masz grzałkę lepej dbac o silnik !


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    20

Dokładnie tak jak piszecie. W Farmtrac-u zbędna jest grzałka, gdyż bardzo ładnie odpalają w duże mrozy. Wystarczy go tylko troszkę podgrzać i elegancko odpala.

 

Ile razy mam pisać, ciągnik dobrze pali ale chcę zadbać o silnik bo takie palenie przy -10 -20 stopniach nie jest dla niego zbyt zdrowe. Kiedyś czytałem artykół o autach i tam było podane że rozruch przy -15 powoduje taki sam uszczerbek dla silnika jak przejechanie 500km.

 

a nie zamarza wam paliwo ?? dodajecie jakieś mixtury zeby z ropy nie robiła sie galareta ??

 

Mi w ubiegłej zimy zamarzło, ale winna była woda w odstojniku. Obecnie mam dobre paliwo i nic nie gęstnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

dokładnie zależy też od gęstości oleju w niskich temperaturach najlepszy olej byłby wg SAE 0Wjednak rzadko taki olej się stosuje w ciagnikach, olej musi sie przemieścić w górną część silnika a jeżeli jest -25 to np jak ktoś ma olej 10 lub 15 W no to sorry w tej temperaturze to jest smoła zanim on się rozgrzeje i zacznie prawidlowo smarować to tarcia są niewuobrażalnie dużo, inna sprawa jak niektórzy odpalą i odrazu dają w pedła albo ruszają po minucie wtedy silnik dostaje w niepowiem co ze skumulowaną siłą. Cieszycie się że odpala spoko ale przynajmniej w takim wypadku warto byłoby podgrzać miskę olejową przez 20 - 30 minut albo nagrzewnicą albo zwykłą farelką (obcnie za 50-70 zł w marketach są takie panele grzewcze na prąd) i pod samą miskę taki cieply strumień powietrza. Nie wspominam już o grzałce. Znajomy w ursusie 4514 padła mu świeca po jednym sezonie i jej nie wymienił tylko za każdym razem jak jest jakiś mróz (teraz nawet -3 czy -5) pakuje samostart to nawet w lato jak odpali to chodzi jak chłop po dwóch zawałach a ciągnik ma 1200 mth .... a jak go się zapytasz czy odpala to powie że przy -20 od strzała pali - no bo tak jest pal i heja


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    20

atomik dobrze prawisz :). Jutro powinna być grzałka u mnie to zdam relacje z działania. Co do minusów odpalania przy mrozach można też dodać większe zużycie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

w sumie film porównawczy by się przydał, swoją drogą jaka to grzałka i cena ?


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148
Napisano (edytowany)

o matko to co to za firma ? mi do janka w sewrisie krzykneli mi 1050 zł, pokazałem im figę i kupił odpowiedni model w intercars za 460 zł z kabalmi, bo są tylko jedne do tej grzałki innego się nie założy i aż miło. Z allegro szwedzką calixa powiedział mi 790. Gdzie tą gzalkę zamówiłeś i co to za firma ? do 685 dt proszę bardzo na stronie producenta http://kompletacje.intercars.com.pl/defa/index.php?make=87&model=1248&kod_s= koszt grzałki 160zł + kable 185 to jest do silnika perkins 1104 C i D

Edytowano przez atomik

wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Firma farmtrac :lol: to znaczy tyle krzyczą gdy bierze się grzałkę jako wyposażnie dodatkowe .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    20

A w serwisie w Mrągowie można sobie tą grzałkę zamówić za 500zł, podobne ceny są w internecie, wiadoma sprawa że pośrednicy chcą zarobić i stąd te 1200zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Chcę kupić grzałkę do swojego 80 4WD oczywiście silnik 1104C-44.

W Farmtracu powiedzieli mi 550 zł za grzałkę firmy Defa.

Sprawdzałem na stronie Defa:

http://www.defa.com/en/automotive/warmup/find_your_engine_heater/

Jeśli wybieram po modelu silnika to wyskakuje mi model grzałki 411102

Natomiast jeśli wybieram kategorię traktory, potem MF i pokaż wszystkie modele to dla serii 5400 z silnikiem 1104C 44T wyskakuje inny model grzałki, czyli 411050.

Może ktoś kupował tą grzałkę i jest pewien który model trzeba kupić. W intercarsie zestaw defa, czyli kable plus grzałka kosztuje poniżej 400 zł, więc po co przepłacać. Tylko tyle, że grzałki do ciągników mają tylko na zamówienie i nie przyjmują zwrotów, więc muszę być pewny co do modelu.

Można kupić jeszcze firmy Calix chyba model RE 231

http://www.calix.se/en/products/search-products?action=prodDBSearch&scrollPos=18&search%5BmakeId%5D=50&search%5BmodelId%5D=1004-4

Ta już kosztuje ok. 550 zł, ale jest chyba mocniejsza.

Macie może jakieś opinie na temat tych 2 firm? Może jeszcze jakiś inny producent robi grzałki do tych silników.

Zauważyłem że grzałki defa są całe wciskane w blok, a grzałki calixa mają oddzielnie tuleje i oddzielnie grzałkę wrkęcaną w tą tuleję.

Co do montażu to czy jest problem wyjąc zaślepkę z bloku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NhBartek    40

Zdecydowanie kup grzałke firmy defa. nie ma problemu z montażem tylko trzeba pamietac zeby na gwint dac tasme teflonową. Zaślepka jest zaraz pod kolektorem wydechowym na imbus. jak dobrze pokombinujesz to nie trzeba nawet płynu spuszczac:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Tam są 3 otwory w bloku, ale tylko 1 ma zaślepkę na klucz imbusowy. Czyli rozumiem, że grzałka jest wkręcana? Dziwne, bo na zdjęciach producenta pokazana jest tuleja bez gwintu.

Wiesz może który model grzałki trzeba wybrać, bo tak jak pisałem nie jestem do końca pewien co do Defy?

Co znaczy pokombinować:) Wystarczy wjechać na jakąś skarpę i przechylić na bok ciągnik, czy masz inną metodę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NhBartek    40

Nie wiem jaki to dokładnie numer nie pamietam ale zamontowałem tych grzałek napewno ponad 20 i nie było nigdy zadnych problemów z nimi. Grzałka jest wkręcana ma zewnetrzny gwint stożkowy co znaczy ze sie sam powinien uszczelnic ale teflon trzeba dac. Na skarpe jak wjedziesz to ci nic nie da po prostu trzeba sobie wszystko przygotowac i wykrecic zaslepke i od razu szybko wsadzac grzałke to moze z 2 setki płynu wyleci. Sprawa jest wogole prosta jak ładowacza nie ma :) a ta grzałka tak wygląda http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-411254-i3732162873.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    20

Tam są 3 otwory w bloku, ale tylko 1 ma zaślepkę na klucz imbusowy. Czyli rozumiem, że grzałka jest wkręcana? Dziwne, bo na zdjęciach producenta pokazana jest tuleja bez gwintu.

Wiesz może który model grzałki trzeba wybrać, bo tak jak pisałem nie jestem do końca pewien co do Defy?

Co znaczy pokombinować :) Wystarczy wjechać na jakąś skarpę i przechylić na bok ciągnik, czy masz inną metodę?

 

Tak jak piszesz masz 3 otwory, w jeden możesz wkręcić, a do tych pozostałych dwóch wkładasz przy pomocy tej tulei bez gwintu na zewnątrz, ale ona w środku ma otwór z gwintem i właśnie w ten otwór wkręca się grzałkę.

 

Jak już będziesz zamawiał to zwróć uwagę czy razem z grzałką jest kabel, bo na allegro często są grzałki bez kabli.

Edytowano przez st220

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NhBartek    40

Kabel trzeba do kupic oddzielnie jest nawet w oddzielnym opakowaniu częśc montuje sie na stałe do traktora a zielony z wtyczką do gniazdka podłącza sie tylko na czas podgrzewania. Okablowanie jest chyba nawet droższe niż sama grzałka. Jak ktoś jest zainteresowany to w sumie tutaj można to kupic.http://agrotraktor.pl/czesci.php

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Zamontowałem dziś grzałkę do swojego 80 4WD. Jeszcze jej nie uruchomiłem, bo mam kilka wątpliwości.

Przy montażu stwierdziłem, że nie ma w tym silniku żadnego spuszczenia płynu chłodniczego który pozwala na jego pełne odzyskanie. Zawór w prawym dolnym rogu chłodnicy nie ma kranika, tylko taki plastikowy śrubunek, przez co cały płyn wyleciałby na podstawę pod chłodnią, ciężko coś odzyskać. Zaś w bloku chyba jest z prawej strony za zaworem pneumatycznym śruba którą można spuścić płyn, ale też trudno w pełni go odzyskać bo rozleje się po całym silniku. Chyba, że czegoś nie zauważyłem.

Zamontowałem więc grzałkę tak jak NhBartek napisał, a więc szybko wykręciłem i wkręciłem grzałkę.

 

Zamontowałem grzałkę tak jak pokazuje instrukcja, czyli podłączeniem do dołu. Owinąłem taśma uszczelniającą gwint, tylko że gwint na grzałce wkręcił się do połowy i nie wiem czy za dużo owinąłem taśmy czy ten gwint w bloku taki krótki, bo zaślepka w bloku miała o połowę krótszy gwint niż grzałka. Pytam dlatego, że grzałka w swojej nakrętce trochę się buja i chyba dotyka przy bujnięciu bloku silnika i wydaje mi się to podejrzane. Czy u was też tak jest?

 

Model grzałki który pasuje do Perkinsa 1104C-44 to Defa 411254 oraz zestaw przewodów Defa 460787. Najtaniej można kupić w intercarsie, bo jest generalnym dystrybutorem Defa na Polskę i zestaw kosztował 320 zł z przesyłką, czyli 240 zł mniej niż chcieli w fabryce Farmtraca.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NhBartek    40

kolego gwint jest stożkowy i sie sam zaciska dlatego nie wkrecil sie do konca. grzałka sie "buja" bo taka jest jej konstrukcja wszystko jest w porzadku mozesz spac spokojnie:)

 

Chciałbym jeszcze nadmienic ze dobrze zauwazyles ze ciezko odzyskac plyn dlatego ja zawsze montowałem grzałki tak jak mowilem bo po prostu bez sensu plyn zpuszczac skoro i tak polowa pojdzie na ziemie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Dzięki NhBartek za pomoc.

Edytowano przez tompil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Wszystko na temat ciagnikow rodziny "Farmtrac"
    • Przez asdos
      Posiadam ciągnik Escort 450 bez wspomagania. Porażka. Chciałbym założyć wspomaganie do tego ciągnika. Prosiłbym o pomoc jak zamontować silownik, pompę olejową wspomagania. Prosiłbym o doradztwo oraz zdjęcia jak to jest zamontowane w ciągnikach wychodzących z wspomaganiem fabrycznym. 
    • Przez krzychu1271
      Bardzo proszę o opinię użykowników tych ciągników, szczególnie intetesuje mnie opinia o silniku, jest to ford 76 KM. Zastanawiam się nad zakupem tego modelu, jakie są różnice w użytkowaniu między 675 z silnikiem perkinsa. Zauważyłem, że 680 robiony jest na napędzie z 690, więc ma lepsze parametry, chociażby obroty wom 540E a jednocześnie jest tańszy od 675. Gdzie więc jest haczyk.
    • Przez huard
      Witam mam taki mały problem a dokładnie w farmtraca 555dt ubywa mi oleju w zbiorniku od wspomagania niby nie ma żadnego wycieku ale oleju ubywa co to może być za przyczyną?
    • Przez Patroko3491
      Autorska przeróbka kabiny od C-360. Co myślicie o takim zestawieniu?



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj