dominic

mf 255 ver. niemiecka

Polecane posty

dominic    33

Witam wszystkich! :lol:

Jak w temacie, czy ktoś posiada mf 255 wersja niemiecka. chciałbym sie kilka rzeczy dowiedzieć o szczegółach nie występujących w polskich wersjach.

Edytowano przez dominic

c 330
4011
mf 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem że wszystkie wersje eksportowe licencyjnych MF produkowanych w Ursusie, różniły się od krajowych jakością i starannością wykonania, mają troszkę inne przełożenia, są szybsze od krajowych, były lepiej wyposażone, w większych modelach (4514 i większe) zdarzały się nawet chłodnice oleju. Ogólnie MF wywożone z Polski na zachód tylko tym się różniły od swoich krajowych odpowiedników. Ojciec mi opowiadał jak był na praktykach w Ursusie w latach 80. to MF które miały iść na eksport szły na inną linie produkcyjną gdzie dostawały inne podzespoły bazowe o wyższej jakości, starano się spełniać zachodnie normy jakościowe, na kraj zazwyczaj szły egzemplarze, troszkę gorszej jakości, ale licencyjne zazwyczaj były lepszej jakości, jak trzydziestki czy sześćdziesiątki, ponieważ były produkowane na nowych liniach.

Edytowano przez sebekwolkasos

Jak rolnictwo daje zdrowym ludziom pożywienie, tak medycyna rokuje chorym zdrowie. - Aulus Cornelius Celsus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    30

Hamowałem silniki w Ursusie w tamtym czasie i nie zaobserwowałem oddzielnych linii produkcyjnych.Na eksport szły te egzemplarze (silniki), które wypadały lepiej na kontroli technicznej, a pasztety na kraj...


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz321    1

odbiegne troche od tematu bo nie chce zakładać nowego tematu... gdzie znajduje się filtr oleju hydarulczego w 3512...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominic    33

Tata nie dawno kupił mf 255 z Niemiec. Z tego, co się orientuje jest trochę inaczej zbudowany:

1. Filtr powietrza pod akumulatorem z czujnikiem zapchania

2. Hamulce sterowane hydraulicznie ( na takiej samej zasadzie jak c360)

3. Brak rozdzielacza hydraulicznego po siedzeniem

4. Opony z tyłu 16,9X30

5. Pedały hamulców i sprzęgła wciskane do przodu

6. Prawdopodobnie filtr hydrauliki umieszczony przy silniku (może ktoś wie, z czym to się je?)

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/338123-mf-255-filtr/

Edytowano przez dominic

c 330
4011
mf 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

odbiegne troche od tematu bo nie chce zakładać nowego tematu... gdzie znajduje się filtr oleju hydarulczego w 3512...?

 

 

Jeżeli położysz się pod tylnym mostem ciągnika, zobaczysz taką klapkę na 3 śrubki przykręconą, pod nią jest filtr oleju, zamontowany przy pompie, tylko nie zapomnij spuścić oleju! :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj