filip524

Synchronizator Zetor 3340

Polecane posty

filip524    1

Witam wszystkich kolegów po fachu. Mam mały problem. Mianowicie padł mi w zetorze synchronizator 4 i 5 biegu. Napęknął on w połowie mam problem go wyciągnąć ale myślę że to nie jest najgorsze . Gorzej będzie z włożeniem i tu pojawia się moje pytanie czy do wymiany synchronizatora trzeba wyjąć skrzynię albo podnieść kabinę , ponieważ dzisiaj po kilku próbach "ręce mi opadaja". Chciałbym aby ktoś znający się na rzeczy doradził jak wymienić ten synchronizator B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    308

nie pamiętam jak to będzie ale on chyba nie przejdzie przez przedni otwór a do góry nie wiem czy końcówka walka pozwoli mu wyjśc , a jak nie przejdzie to musisz wymontować skrzynię zęby wał górny cofnąć po wyjęciu wału i trybów reduktora oczywiście masz już go rozpołowionego?? ma się rozumieć??


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filip524    1

Już go rozpołowilem w ramach generalki silnika , ale przy wymianie simmeringa na wałku wychodzącym ze skrzyni napotkalem problem mianowicie zobaczyłem że synchronizator jest napęknięty i muszę go wymienić . Jeżeli ktoś coś jeszcze mmoże pomóc bardzo was prosze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

farmer7745    19

Z tego co ja pamietam, to bez wyjęcia wałka sprzęgłowego i przesunięcia wałka frezowanego do tyłu się nie obejdzie.Wiem jeszcze że samo wyjęcie wałka sprzęgłowego było problemem, bo nie pozwalało na to koło napedowe od WOM.To koło powinno byc zsunięte z dolnego wałka i leżeć na dnie skrzyni dopiero potem możesz odkręcić trzy śruby i go wyjąć.Tak jest u mnie w 7745.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filip524    1

@farmer7745@ bardzo dziękuje za pomoc ;) zetor 7745 to starsza wersja 6340 a 3340 to 3 garkowy, więc seria bardzo podobna także myślę że tak samo powinno być . Jeszcze raz wielkie dzięki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez eeliasz14
      Witam, Zetor 7745 jubile. Zmieliło mi koło zębate 1 biegu, wsteczny i 3 bieg stuka. Poza tym biegi blokują. Ogólnie skrzynia do roboty. Zaprowadziłem traktor do majstra ten po oględzinach stwierdził że remont może trochę potrwać bo miał kiedyś taki przypadek że po rozebraniu okazało się że nie ma części że różnią  się czymś i trzeba było dorabiać na zamówienie. Rzekomo traktory które były wysłane na rynek zachodni były inne stąd te problemy. Spotkał się ktos z takim przypadkiem? Robił ktoś kiedyś ta skrzynie? Bo nie chce mi się wierzyć że z zetorem mogą być takie problemy. 
    • Przez wolender
      Witam, chciałbym zapytać jak zdjąć tę pokrywę, odkręciłem wszystkie śruby i nie wiem co robić dalej, z góry dziękuję za odpowiedzi

    • Przez daron64
      Witam
      Pacjent - Zetor 7011. Gdzieś z 6 lat temu była robiona skrzynia biegów - stukalo na 3ce, poza tym nie było z nią żadnych problemow. Po rozebraniu do wymiany poszła część trybów, wałków, wszystkie łożyska, uszczelniacze, pierścienie te cienkie ja synchronizatorze. 
      Chodziło niby ok, ale po jakimś czasie, (już nie pamiętam po jakim, bo miał jeszcze pomocnika, potem sam został pomocnikiem) zaczęły się problemy. Mianowicie  jak poszedł w pole, to powiedzmy 2-3h chodziło wszystko super, naprawdę biegi wchodziły świetnie, ale jak troszkę właśnie porobił, to zaczynał się dramat - ciezko było zmienić bieg, trzeba było bardzo wprawnie z miedzygazem, bo inaczej jeden wielki zgrzyt. Potem zaczęło mi blokować skrzynie. Tak, że nie szło jej rozblokowac. Po zdjęciu pokrywy wyglądało to tak, jakby zewnętrzny pierścień synchronizatora szedł za daleko do przodu i takie kamienie co są pod nim wychodziły za daleko i go blokowały. W rezultacie nie mógł się zejść. 
      Znajomy mechanik stwierdził, że może trzeba tylko na wodziku wyregulować. Skróciliśmy go trochę, i niby było ok. Tzn nie zakleszczal się, ale problem z wrzuceniem biegu po rozgrzaniu pozostał. Po jakimś czasie znów mi się zblokowała skrzynia. Zdjalem pokrywę, ale nie dałem rady zjechać do kupy tego synchronizatora (bo znowu tak jakby ten pierścień poszedł za daleko).
      Kabina zdjęta, ciągnik w garażu. Udało mi się zjechać synchronizator, ale zauważyłem, że tryb od 2ki jest trochę zmasakrowany, a 2-3 była napewno wymieniana na nową. Wszystkie części kupowane ori. Rozbił to stary mechanik.
      No i teraz
      - co może być przyczyną problemów ze zmianą biegów po rozgrzaniu?
      - co moze być przyczyną rozlazenia się tego synchronizatora?
      - co może być przyczyną, że te tryby tak po d*pie dostały? Np jak byl problem ze zmianą biegów to najbardziej dostał po d*pie, po 2-3 w sumie najczęściej w polu używana, czy to raczej nie to?
      Ten syf, to z powodu tego, że troszkę stał bez pokrywy. Niby przykryty, ale coś tam naleciało. To i tak wszystko będziemy rozbierac, to się wyczyści.




       
       




    • Przez Radek000111
      na 3 i 4 biegu przy obciążeniu strasznie w niej wali,co moze byc tego przyczyną??jakie były by koszty i czas naprawy??jest to zetor 6718
    • Przez KlimekPL
      Szybkie pytanie: na jakich obrotach silnika wałek osiąga prędkość 540 na załączonej prędkości 1000?  
      I pytanie drugie: ktoś mnie straszył, że pracując kosiarką rotacyjną na WOM 1000 i niskich obrotach silnika to wtedy może być on wtedy przeciążony. Kosiarkę rozpędzam na 540 i dopiero wtedy przełączam na 1000 i sobie pyrkam w okolicach 1000-1200 obrotów silnika. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj