fagen

Instalacja elektryczna od podstaw MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
roltech    11

Zacznij od sprawdzenia rozrusznika bo nic się z niego nie powinno dymić. W przełączniku słychać pojedyncze stuknięcie czy stuka ciągle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Sprawdź napięcie na akumulatorach w stanie spoczynku. Każdego z osobna(rozepnij klemy).

Możesz mieć słabe akumulatory bądź jeden uszkodzony i jest za niskie napięcie i przekaźnik nie może przytrzymać zwory.

Rozrusznik masz na 12 czy 24V. A ręką da się nim przekręcić. A podpięty pod aku. jak kręci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

juz jest wszystko ok heh wczoraj wieczorem dalem sobie z tym rady .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

No ale zanęciłeś na forum problemem to teraz napisz co było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Panowie potrzebny mi schemat instalacji elektrycznej w mtz 82 moze ma ktos. Zdjec które wczesniej wrzucaliscie nie moge otworzyc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ja lubię ten schemat.

post-19940-126052909108.jpg


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam poważny problem z którym nie mogę sobie poradzić a mianowicie kupiłem Mtz 82 1986 w dużej kabinie miał rozruch i instalacje na 24 , a alternator 12 V było napięcie na nim od 12 V do 27 V nie lądował odpowiednio akumulatorów były one podłączone szeregowo . Został wywalony jeden akumulator oraz zmienione rozrusznik i alternator na 12 V wszystko niby gra przy zmianie żarówek na 12 V spaliło je okazuje się że na instalacji jest faktycznie 12 V stałego 14 przy dużych obrotach ale jednocześnie jest 27 V prądu zmiennego otworzyłem całą instalacje ale nie znalazłem żadnego przekaźnika 12/24 ani niczego takiego . Był elektryk pogrzebał trochę nic się nie zmieniło ,był bezradny może wy będziecie w stanie mi pomóc .  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Uszkodzenie amperomierza, który robi przerwę, uszkodzony regulator napięcia, słabo łączy Kostka pod zegarami, dużo może być.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypiełem starą wiązkę i poprowadziłem nową do bezpieczników mimo takiego podwójnego prądu już nie pali żarówek ani przerywacza wiec narazie dam sobie z tym spokój 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj