Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
fagen

Instalacja elektryczna od podstaw MTZ 82

Polecane posty

fagen    0

Witam pisze ten temat gdyż nie znalazłem takiego ,który by mi pomógł a nie wiem jak zrobić od nowa instalacje w Mtz 82 ,na elektryce coś się znam bo robiłem w kilku motorkach instalacje (MZ ETZ,Jawa, itp) no ale mniejsza z tym jak nie znam tych Rosyjskich oznaczeń a mam kilka fotek wiec jakby ktoś mi powiedział jak to podpiąć to było by extra .

 

kilka fotek :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db6500d047ed87d6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cd98fb48cfff1c53.html

 

Proszę i pomoc !!! i Dzięki :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Kolego, ja będąc kiedyś w podobnej sytuacji, wywaliłem wszystko i całą instalację zrobiłem na wzór instalacji Ursusa C-360. Do alternatora dodałem 3 diody wzbudzenia (1N5408, zamontowane na zewnątrz alternatora ), czyli przerobiłem na alternator 9-cio diodowy, regulator zastosowałem elektroniczny od Poloneza. Całość działa bezawaryjnie już jakieś 4 lata. To brązowe urządzenie na fotce, to przekaźnik zabezpieczający przed uruchomieniem rozrusznika gdy silnik pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    123

To nie jest takie trudne jak sie wydaje, a ten gigantyczny regulator napięcia jest nie do zdarcia, wię polecam zamontowanie go!

 

Jak będę miał trochę czasu to opiszę troche co i jak, bo uwielbiam ruskie technologie za to że są tak śmiesznie pomyślane :)

 

 

Naprawdę mogę pomóc, więc zdaj się na mnie!!!


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

fagen    0

zbyszekbrzuze wiec powiedz mi jak podpiąć ten tez bezpiecznik czy jak to powiedzieć chodzi mi o to coś brązowe na zdj co jak kolega powyżej napisał zabezpiecza przed rozruchem silnika gdy on chodzi ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

To brązowe to nie do końca blokada.

Jest to przekaźnik kontrolki ładowania.

Ten alternator(Jak już było wspomniane) jest 6 diodowy , a one takiego przekaźnika potrzebują.

Jeśli chcesz założyć ten alternator z oryginalnym regulatorem(czarna skrzynka) to i przekaźnik musi być(brązowa skrzynka)

Identyczny układ ładowania był montowany w pierwszych wersjach Władymira(T-25) z roczników około 1975-85.

A za blokadę przed uruchomieniem rozrusznika w czasie pracy silnika był odpowiedzialny przekaźnik rozrusznika połączony z kontrolką ładowania co za tym idzie przekaźnikiem kontrolki. Ale w nowych już tego przekaźnika nie było bo był alternator 9 diodowy a blokada nadal była bo wystarcza przekaźnik rozrusznika i kontrolka ładowania podpięta do alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

Przydal by sie jakis schemacik jak to polaczyc bo z oryginalnego malo co wiem ;/ wiec prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

Trochę się w tym wszystkim pogubiłem bo kolega powyżej napisał ,ze to "brązowe " to przekaźnik kontrolki lądowania a na allegro znów jest to opisane jako regulator napięcia ,a regulator to jest to "czarne" . Wiec gdyby ktoś opisał (narysował) jak ma być podpięty alternator ,regulator i te "przekaźnik to byłbym niesamowicie wdzięczny !!!! Proszę o pomoc ;/

post-44807-0-69913600-1327948376_thumb.jpg

Edytowano przez fagen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Podaj kolego swojego e-maila/

 

 

Edit:

Wysłane.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Weź to wszystko przetop na Cu będziesz miał trochę grosza , i udaj się na złom albo szrot wyciągnij z golfa czy passka alternator Bosch K 1 dogadaj się ze złomiarzem że jak będzie niesprawne to oddasz i załórz do zemsty stalina będziesz miał DWA kabelki do podpięcia cienki niebieski pod kontrolkę ładowania i następnie pod plus akku a gruby na ósemke oczko albo wprost pod rozrusznik albo przez amperomierz i ende .

Jak na złomie nie będzie boscha to ciągnij elmota z podlolota tylko takiego z regulatorem zintegrowanym z altkiem sposób podpięcia taki sam j/w .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    123

Nie no bez przesady, miałem tu napisać, ale jeden dzień nie wchodziłem i sie namieszało, a miałem pomóc!

to zabezpieczenie trzeba podpiąć pod wyjścia alternatora pod te dwie śrubki na jednym izolatorze obojętnie jak, bo to prąd zmienny. Przy tej puszce są to wejścia oznaczone falą,

 

Potem jest wejście od stacyjki i wyjście na rozrusznik, i jeszcze wejście z czujnika wajchy biegów. Tak wyszło, że nie mam blisko tego MTZ, w którym jest ta puszka, bo pojechał do wuja. Ale to nie jest duży problem, bo w najbliższym czasie będę tam.

 

Mam jeszcze schemat w instrukcji, to zeskanuje go, jak znajde chwilę.

 

Chciałem edytować Twój rysunek, ale nie rozumiem o co ci chodzi, chcesz zrobić go na 12/24v? Toż to kupe roboty!, wystarczy jak u mnie 2x12V równolegle!

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    123

Pierwszy schemat nie będzie tutaj na razie potrzebny...

Zajmijmy się drugim...

Szkoda, że nie sfotografowano całego opisu zdjęcia :mellow:

Wiem, że tutaj chodzi o dolny lewy róg schematu :lol:

 

Muszę jeszcze poszukać jakiegos info, bo na razie, to wiele tu nie wyczytałem... czekajcie...


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Dla kolegi wszystko.

 

http://zapodaj.net/b...bd1d56.jpg.html

 

http://zapodaj.net/a...2bdae5.jpg.html

 

Potrzebuje małej pomocy. Spalił mi się regulator napięcia w alternatorze w mtz-cie. Problem w tym że ojciem mi przekładał części i nie wiem teraz który kabel gdzie był podłączony wewnątrz alternatora. Chodzi o te trzy przykręcone do śrubek piątek. Dwa są przewleczone przez stojan i idą do cewki od strony koła pasowego i mają kolor czerwony i czarny. Trzeci jest czerwony i idzie od mostka prostowniczego. Widać to po zdjęciu plastikowej obudowy. Był bym wdzięczny.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    123
Napisano (edytowany)

:DDzięki! Teraz, to mozna analizować i pisać.

 

Potrzebuje małej pomocy. Spalił mi się regulator napięcia w alternatorze w mtz-cie. Problem w tym że ojciem mi przekładał części i nie wiem teraz który kabel gdzie był podłączony wewnątrz alternatora. Chodzi o te trzy przykręcone do śrubek piątek. Dwa są przewleczone przez stojan i idą do cewki od strony koła pasowego i mają kolor czerwony i czarny. Trzeci jest czerwony i idzie od mostka prostowniczego. Widać to po zdjęciu plastikowej obudowy. Był bym wdzięczny.

 

Te dwa, które idą do cewki wzbudzenia, powinny być podłączone: jeden do końcówki [sz] (ta końcówka ukryta)

a drugi do [D] Ten z mostka, to zasilanie z diod wzbudzenia, czyli też [D]

 

Chyba jasno napisałem?

post-10681-0-73901400-1328105843_thumb.jpg

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Dzięki ci kolego życie mi uratowałeś. A raczej nowy regulator. Wszystko jasne jak słoneczko. I przypuszczam że czerwony z czerwonym na d, długa śrubka piątka , przyłącze zewnętrzne wzbudzenia i czarny cewka jako jedyny tylko do regulatora na krótką śrubka M5. Dzięki jeszcze raz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0
Napisano (edytowany)

kolego zbyszekbrzuze on ma rozruch na 24 V i jest zamontowany ten przekaźnik od przełączania 12/24V z tylu kolo akumulatorów już prawie wszystko podpoiłem aha i jak spiąć ten przekaźnik 12/24V do rozruchu ??został mi jeszcze PC .

chciałem się jeszcze zapytać co to jest ??

I. ???(zielony) czy to ten opornik co w MTZ jest w tablicy rozdzielczej ??? jeśli nie ten to co to jest za opornik w tej tablicy rozdzielczej , o ile się nie byle to ma 2 wyjścia ???

II.???(czerwony)co to za wyłącznik, po co on jest ???

III.???(pomarańczowy)to nie czasami kontrolka ładowania ??

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48d04dfe295c71e2.html

Edytowano przez fagen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71
Napisano (edytowany)

Dwa wyjścia obok siebie u góry. Jedna nakrętka M6 to Plus do akumulatora przez amperomierz(najgrubszy przewód).

Do nakrętki M5 przewód od kontroli ładowania.

Druga śrubka M5 ta najbliżej brzegu to do licznika MTH.

 

Edit:

Do kolegi @fagan, schemat który ci wysłałem od T-25 miał służyć głównie do podłączenia układu ładowania, bo w twoim przypadku jest identyczny z MTZ.

Ale nie doszukuj się w swoim ciągniku wszystkiego z tego schematu. Resztę będziesz musiał robić na tym oryginalnym schemacie.

1. zielony to bezpiecznik termobimetalowy od wentylatorów.

2. czerwony to jest włącznik blokady zapalania gdy ciągnik jest na biegu(montowany skrzyni)

3. pomarańczowy tak to jest kontrolka ładowania.

 

Piszę i się zastanawiam przecież ten schemat ma dokładny opis. :lol:

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

no nie wiem czy taki dokładny co do

1. niby pisze ,ze to bezpiecznik termobimetalowy ale nie pisze o do czego.

2. pisze ,ze to włącznik blokady przekaźnika pośredniego ale nie pisze nic ,ze jest w skrzyni biegow ani zadnej wskazowki ;/.

3. tak jak myślałem o tej kontrolce ale chciałem się upewnić .

 

http://allegro.pl/przekaznik-przelacznik-puszka-12-24-v-mtz-belarus-i2042933360.html jak to podpiac ??? prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0
Napisano (edytowany)

Opis pod tym schematem jest nie do końca dokładny wiec wole się zapytać niż coś zepsuć bo to nie mój MTZ .;/

Edytowano przez fagen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Kolego schemat bardzo dobry oby więcej takich. Po to masz palca żeby sobie poprowadzić od zasilania do odbiornika. To jest właśnie elektryka po nitce do kłębka. :)

Sprawdź sobie e-maila wysyłam ci schemat takiego przełącznika, jeśli na twoim są numeryczne opisy styków to powinieneś Podłączyć.

 

Dobrze pytaj, tylko żeby ktoś umiał odpowiedzieć. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

Witam ,zrobiłem już cala instalacje i gdy chce go odpalić to w tym przekazniku12/24 słuchać takie jakby stukanie ,chyba wbija ale cały czas tak jakby przeskakiwał i nie chce kręcić ,a podpiołem według tematu który podał kolega powyżej, wiec nie wiem co może być grane ,aha wyciągnołem rozrusznik bo tez był remontowany i jak go podłączę nawet pod 12 v to jakieś dymy z niego idą jakby się uzwojenie paliło ,ale kreci . wiec nie wiem co jest juz grane .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×