Skocz do zawartości
Waldek66

Olej silnikowy C360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c360
Waldek66    0

Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

:blink: nie ma takiej opcji żeby olej dostawał się do paliwa,mam MF255 a więc taki sam silnik,przykro mi bardzo chodziło ci zapewne o paliwo w oleju ,a to już jest wina lejących wtrysków nie spalany jest nadmiar paliwa,lub pierscienie ,bo napewno nie olej w ropie,wtedy miałbyś nieszczelny układ paliwowy i by ci się zapowietrzał, a wierz mi te silniki są bardzo wrażliwe na to :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jasiu7745    1

Może to być spowodowane tym że mogła ci pęknąc membramka w pompce zasilaącej bo ja kiedyś miałem podobny problem z moim C3603p tylko z ta rużnicą ze mi paliwo szło do oleju i niczyn odpowietrzyłem układ paliwowy to mieszanka oleju i paliwa wylewała się przez miarkę stanu oleju :blink: a winna była pompa wtryskowa i jak ją oddałem do regeneracji to wszystko wstawiłem nowe i teraz jest git majonez :huh: a sprawdzałeś stan oleju jaki masz i czy nie jest jakiś inny(za żadki czy coś podobnego)pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Po co głupoty pisać juz to kiedys pisałem jak mogą wtryski tyle paliwa wlewac do silnika żeby w misie przybyło trzeba troche pomysleć. Lanie wtrysków oznacza nie rozpylenie paliwa w komorze spalania a nie jak się komuś wydaje wlewanie tam nieokreślonej ilości paliwa. Sprawdź na początek membranę w pompce zasilającej. Jeśli chcesz się upewnic czy sprężarka nie przepuszcza oleju nałóz poprostu wąż do pompowania kół przyłóż palec i zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldek66    0

witam, wymieniłem całą pompkę zasilającą i problem nie zniknął. Czy przyczyną przedostawania się oleju mogą być zaślepione przewody olejowe podające olej do sprężarki? spuściłem ropę ze zbiornika i jest czarna. na rurkę powrotu paliwa z wtrysków założyłem bezbarwny przewód i paliwo spływało do plastikowej butelki i było czarne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

stary czarnamagia ten Twój problem jeszcze o takim czymś nie słyszałem , nierealną rzeczą jest aby olej przedostawał się do paliwa , odwrotnie to tak ale ... sam nie wiem , napewno nie jest to wina pompy ani wtrysków a skoro wymieniłes pompkę zasilającą to niema jak wpłynąc olej do paliwa poprostu , bo niby którędy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Jak wlewasz paliwo nie jest czarne? A tak poważnie jeśli wymieniłes pompke zostaje jeszcze uszczelnienie pompy wtryskowej przy kole rozrządu chociaż tamtendy paliwo raczej powinno spływac do oleju ani olej do pompy. Innych miejsc gdzie moze zetknąć się z olejem nie ma. Co do odłączenia sprężarki mam nadzieje że napęd też odłaczyłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

a pompa wtryskowa jes smarowana od silnika czy ma swoje smarowanie? moze w pompie miesza sie paliwo z olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Pompy wtryskowe w silnikach perkinsa smarowane są ON z wyjątkiem montowanych w tych silnikach pomp sekcyjnych. Standardowo mają one pompy rotacyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtekk2103    0

Witam mam takie pytanie, mialem zawsze wlany olej do silnika superol, teraz na wymianie wlalem 10L lotosa 15W40 do diesla, nic sie nie stanie przez zastosowanie tego oleju ? mam na mysli wyplukanie uszczelek itp. czekam na pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

He he. W 60-ce nawet gdybyś chciał to nie ma za bardzo co wypłukać. Lej i niczym się nie przejmuj będzie chodził jak złoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manik    34
Napisano (edytowany)

Na pewno nic Ci się nie stanie, moja 60-tka nie takie rzeczy przeżyła i nic jej :lol: :D

Edytowano przez manik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

koledzy potrzebuje porady, u mnie w c 360, zawsze pilnowałem by olej mieścił się w granicach na miarce, dzis z ciekawości zobaczyłem jak tam z olejem, i jest go dużo za dużo prawie pod sam korek od miarki, jak to możliwe że oleju przybyło, woda z chłodzenie na pewno nie, bo się nie zważył, ani mleczko się nie zrobiło, ale od pewnego czasu do pompy paliwa co 5 mth dolewam 0,5 litra oleju bo ubywa i wtedy głośno chodzi, i pyt, czy to możliwe że z pompy paliwowej olej zpiernicza do silnika. jak tak do jak temu zapobiec, ???????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Na pompie ci oring wywaliło, skoro dolewasz do pompy to innej opcji nie ma.

Edytowano przez pasiu66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

to chyba sam sobie odpowiedziałeś nie?? po co zakładasz wogóle taki temat skoro wiesz co jest Oddaj pompę do specjalistów i ewentualnie wymień olej w silniku jeśli w pompie dolewałeś innego jeśli był ten sam to masz już wymieniony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek37    31

z tego co piszesz wynika że to pompa,najlepiej zanieś do regeneracji ,oprócz uszczelnienia to ci ją jeszcze sprawdzi i ewentualnie ustawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manik    34

Oddaj pompę do regeneracji a problem powinien zniknąć, też tak kiedyś miałem w C-355 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

U mojego sąsiada za zaniedbanie takiej usterki, musiał później bulić za remont, lepiej zwalczyć w zarodku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Najpierw sprawdź czy ten olej nie ucieka rurką od nadmiaru pompy, i czy olej w silniku nie śmierdzi ropą, z tego co piszesz jeżeli regularnie sprawdzasz olej w silniku, a w pompie ubywało od jakiegoś czasu a nie wzrastało w silniku, to może być nie to choć bardzo możliwe, jest druga możliwość strasznie lejące wtryskiwacze i ropa przedostaje sie poprzez pierścienie w dół do oleju, ale razem z tą drugą opcją zawsze też będzie lało kolektorem wydechowym, masz zalane? najlepiej najpierw sprawdzić wtryskiwacze bo i tak trzeba ich sprawdzić co jakieś 150mth przy dzisiejszej cenie paliwa, a później pchać się w koszty z pompą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

tą pompę kupiłem po regeneracji w zeszłym roku, jestem z niej bardzo zadowolony, odkąd ją założyłem silnik nie ten, równiutko zaczoł chodzić, i co najważniejsze mróz czy lato, odpala od strzała,

 

Na pompie ci oring wywaliło, skoro dolewasz do pompy to innej opcji nie ma.

oring, czy symering, da rade go samemu wymienić, czy on jest gdzieś na końcu pompy przy wałku ?????, nie chce jej wozić do regeneracji bo ciągnik pięknie na niej chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Zrób tak jak pisze bobytempelton . Sprawdz czy w oleju jest ropa. Zeby oleju przybyło pod otwór bagnetu od samego dolewania do pompy to musiał byś to robić codziennie przez długi czas dla tego możliwe że to ropa. A jeśli ropa to są tylko dwa miejsca. Wtryski leją i idzie przez pierścienie. Ale na bank musiał by ciągnik kopcić. Drugi to pompa. Jeśli pompa jest po remoncie nieszczelne sekcje bym wykluczył (o ile było zrobione jak należy) raczej leje pompka zasilająca i to zbiegło się z walniętym uszczelniaczem na pompie. A jeśli to olej z dolewania do pompy to też uszczelniacz na pompie.

 

Zdaje się że wymienisz samemu. Musisz wyjąć pompę, odkręcić i zdjąć sprzęgło, pod nim jest pokrywka przykręcona zdaje się czterema śrubkami. Odkręć, wybij uszczelniacz nabij nowy i po sprawie.

 

http://zapodaj.net/189354086797.jpg.html

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

Dzisiaj odlałem olej do wiaderka, tak by na miarce był stan, równe 6,5l za dużo się okazało, wogulę nie śmierdzi ropom, ani olej nie wygląda podejrzanie, olej do pompy dolewam od wiosny, pisząc że sprawdzam olej regularnie chodziło mi że co kwartał co 3-4 mieś, trochę odpocznę bo jestem po robocie i wykręcę pompę no max godz roboty, i wymienię uszczelniacz,

dzięki koledzy, właśnie tego się chciałem dowiedzieć, czy istnieje techniczna możliwość przedostania się oleju z pompy do silnika, tego si ę dowiedziałem i ide robić, ciągnik nie kopci, jest po remoncie nowy wał, głowice, wtryski, tłoki , a pompa cyka jak zegarek, tylko ten fant, w silniku przybywa, a z pompy zpierdziela,

 

przed chwilą odkręciłem pompę, ściągłem zębatkę z klina odkręciłem tą pokrywkę z 4 śrubkami w niej jest uszczelniacz i co się okazało, uszkodzona pokrywka wraz z uszczelniaczem, coś takiego jak by wziął płaski śrubokręt wsadził między symering a obudówkę i pierdzielnął młotkiem ,

Edytowano przez milanreal1
post pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×