Waldek66

Olej silnikowy C360

Polecane posty

jajonasz    1378

Mogę przejść z turdusa na shell rimula 15w40 bez zadnych komplikacji? Jeśli tak to na r4l czy r4x? Macie jakieś pewne źródło do zakupu oleju przez internet, konkretnie o tego shella mi chodzi 

🤓

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8
jaka jest maksymalna dopuszczalna ilość wlanego oleju tak żeby nie uszkodzić simeringow i innych uszczelnień?
jaka jest maksymalna dopuszczalna ilość wlanego oleju tak żeby nie uszkodzić simeringow i innych uszczelnień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

Możecie mi podpowiedzieć co może być przyczyną przybywania oleju w misce ,pompa po regeneracji i wtryski też ale to nic nie zmieniło idzie nadal ropa do oleju. Co może być przyczyną ?

Możecie mi podpowiedzieć co może być przyczyną przybywania oleju w misce ,pompa po regeneracji i wtryski też ale to nic nie zmieniło idzie nadal ropa do oleju. Co może być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Uszczelniacz w pompie wtryskowej ,ropa idzie przez wałek napędzający.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

O ile jest ta ropa w pompie, bo jeśli nie to przyczyna może być inna, jedną z nich nieszczelność w którymś z wtryskiwaczy, już końcówkę wykluczam skoro były ustawiane, ale może lać się koło końcówki, już miałem taki przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jak pompa nie robiona lub pseudo pompiarza to bym sie nie zdziwił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Owszem, ale trzeba sprawdzić czy w pompie jest ta ropa, bo jak nie, to nie ma co brać jej pod uwagę nawet.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus6548    0

Panowie a jaki olej zalać do silnika C-360?

Silnik po kapitalnym remoncie, więc chcę żeby pochodził i zależy mi na jak najlepszym jakościowo oleju

Zawsze jeździł na Superolu Falco 15W40, są lepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559
2 godziny temu, Ursus6548 napisał:

Panowie a jaki olej zalać do silnika C-360?

Silnik po kapitalnym remoncie, więc chcę żeby pochodził i zależy mi na jak najlepszym jakościowo oleju

Zawsze jeździł na Superolu Falco 15W40, są lepsze?

Oczywiście że są lepsze, ale do takiego traktora Falco w zupełności wystarczy 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus6548    0
6 godzin temu, mariuszd93 napisał:

Oczywiście że są lepsze, ale do takiego traktora Falco w zupełności wystarczy 

A może lepszy będzie Turdus SHPD 15W40?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Będzie lepszy, tylko po co? Ten olej jest przeznaczony do silników dużej mocy, pracujących w trudnych warunkach. 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus6548    0
11 godzin temu, mariuszd93 napisał:

Będzie lepszy, tylko po co? Ten olej jest przeznaczony do silników dużej mocy, pracujących w trudnych warunkach. 

Czyli tak jak moja 60-tka :D

Jak zaleje turdusem to może będzie lepsze smarowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus6548    0
6 godzin temu, PaweLisowicz napisał:

Tylko  żebyś na podróbe nie trafił jak ja...

Jak rozpoznałeś podróbę turdusa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Tak myślę że to była podróba, bo jeśli to był oryginał to nikomu nie polecam tego dziadostwa... Kupiłem w okolicznym sklepie który sprzedaje same oleje, więc myślałem że to oryginał zwłaszcza że opakowanie wyglądało na oryginalne. Do rzeczy, olej po nagrzaniu się pienił i robił się jak woda. Po 60mtg silnik po porządnym rozgrzaniu miał na wolnych obrotach 1.5 bara... Wcześniej trzymał 3-3,5bara. Po spuszczeniu okazało się że wyleciało złoto, więc panewki i pólpiercienie się podtarły i teraz już takie ciśnienie zostało.. Zobaczyłem na panewkę główna z ciekawości i nadaje się na złom a wał nominał może wyda na ostatni szlif...  Ciągnik 400mtg po remoncie był...

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus6548    0
19 godzin temu, PaweLisowicz napisał:

Tak myślę że to była podróba, bo jeśli to był oryginał to nikomu nie polecam tego dziadostwa... Kupiłem w okolicznym sklepie który sprzedaje same oleje, więc myślałem że to oryginał zwłaszcza że opakowanie wyglądało na oryginalne. Do rzeczy, olej po nagrzaniu się pienił i robił się jak woda. Po 60mtg silnik po porządnym rozgrzaniu miał na wolnych obrotach 1.5 bara... Wcześniej trzymał 3-3,5bara. Po spuszczeniu okazało się że wyleciało złoto, więc panewki i pólpiercienie się podtarły i teraz już takie ciśnienie zostało.. Zobaczyłem na panewkę główna z ciekawości i nadaje się na złom a wał nominał może wyda na ostatni szlif...  Ciągnik 400mtg po remoncie był...

wow to faktycznie coś źle trafiłeś :/

Ja może zakupię monila delvac 15w40

Nowy silnik więc nie chcę go zmarnować kiepskim olejem, ciągnik prawie cały czas w pracy pod dużym obciążeniem np. prasa, kosiarka, glebogryzarka i tak na okrągło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Poczytaj sobie posty wcześniej tam jest dyskusja i wywnioskujesz sam co zalać. Chłopaki piszą tam że między turdusem a delvakiem mieli różnice 0.5 bara więcej na korzyść mobilna.

Jeszcze od siebie powiem że miałem c-330 który od nowości (76r) pracował ciężko w lesie i kupiłem go od znajomego w oryginale i lałem do niego delvaca 15w40 i przy  sprzedaży aż byłem zaskoczony że trzymał ciśnienie 3-3,5 bara przy rotacyjnej 1,65 w terenie mocno górzystym. Góra silnika była już do roboty,więc myślałem że i dół też a tu niespodzianka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus6548    0
3 godziny temu, PaweLisowicz napisał:

Poczytaj sobie posty wcześniej tam jest dyskusja i wywnioskujesz sam co zalać. Chłopaki piszą tam że między turdusem a delvakiem mieli różnice 0.5 bara więcej na korzyść mobilna.

Jeszcze od siebie powiem że miałem c-330 który od nowości (76r) pracował ciężko w lesie i kupiłem go od znajomego w oryginale i lałem do niego delvaca 15w40 i przy  sprzedaży aż byłem zaskoczony że trzymał ciśnienie 3-3,5 bara przy rotacyjnej 1,65 w terenie mocno górzystym. Góra silnika była już do roboty,więc myślałem że i dół też a tu niespodzianka :)

Czyli mówisz, że mobila delvac można lać śmiało i będzie na pewno lepszy od turdusa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Według mnie tak, ale znajdą się tacy że powiedzą inaczej. Tirowcy mówią że na mobilu silniki pobierają mniej oleju od wymiany do wymiany niż na turdusie, co świadczy o mniejszej odparowywalności. Na pewno nie pożałujesz 🤑

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Jakie Falco kupujesz ? Teraz ceny olejów poszły drastycznie w górę. W tamtym roku 20l mobila wychodziło 270zl, a teraz wychodzi u mnie w sklepie 350zl...

Warto pamiętać że dzisiejsze części są znacznie gorszej jakości niż te oryginalne. 

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj