Waldek66

Olej silnikowy C360

Polecane posty

jacek3773    230

Co wy z tym superolem, dobry był 20 lat temu bo nie było innych, a dzisiaj można nim co najwyżej pompę wtr.czy filtr powietrza zalać. Są inne oleje ,np,   Turdusa polecają na wielu forach do  naszych ursusów . CO najważniejsze jeśli w oznaczeniu olejów silnikowych pomiędzy cyframi nie ma literki W to znaczy że jest to olej jednosezonowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

ja wlałem CC30 i zamierzam wyjeździć rocznie max 15 mtg jak się uda więc nic złego nie stanie się silnikowi.

Następnym razem zaleje się Milvusa z orlenu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jak robisz 15 mtg rocznie to sprzedaj ciągnik a kasę za niego przeznacz na wynajem ciągnika. Na długie lata masz spokój:)

Superol CC to olej sezonowy. Jeśli ktoś używa ciągnika od wiosny do jesieni to nic silnikowi nie będzie. Kupić oryginał z Orlen i nie przejmować się nagarami itp.

Natomiast jak ktoś dużo używa ciągnika zimą to powinien stosować inne wielosezonowe oleje.

Dobrze zrobiony silnik, na dobrej klasie oleju zrobi sporo więcej niż 2,5 tyś mtg. Problem jest inny - prosty silnik i oklepany wszystkim więc i fachowców masa tylko ta fachowość często ograniczona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Nie przesadzaj, fachowiec jak spier.... to najwyżej będzie ciekł, to tak prosty silnik że nie da się tego nie zrobić. Wina leży w jakości części 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

Jak robisz 15 mtg rocznie to sprzedaj ciągnik a kasę za niego przeznacz na wynajem ciągnika. Na długie lata masz spokój:)

Superol CC to olej sezonowy. Jeśli ktoś używa ciągnika od wiosny do jesieni to nic silnikowi nie będzie. Kupić oryginał z Orlen i nie przejmować się nagarami itp.

Natomiast jak ktoś dużo używa ciągnika zimą to powinien stosować inne wielosezonowe oleje.

Dobrze zrobiony silnik, na dobrej klasie oleju zrobi sporo więcej niż 2,5 tyś mtg. Problem jest inny - prosty silnik i oklepany wszystkim więc i fachowców masa tylko ta fachowość często ograniczona.

 

 

 

 

 

Ale mu doradziłes ze sprzedażą jednak co swój traktor to swój nieraz coś wyskoczy w takim czasie że nikt nie chce zrobić usługi bo ma dużo swojego do roboty a tak zapali go nawet na zaciag od auta i robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Oczywiście to był żart bo co mnie jego ciągnik obchodzi. Śmieszy mnie że ktoś trzyma ciągnik robiąc takie przebiegi ale to jego indywidualna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

pawel885 No tak  najlepiej na części zwalić są tacy partacze że taki prosty silnik spier***** Chcesz dobrych zestawów takie jakie szły na I montaż to kup chełmno premium plus jeden zestaw 360 zł Dobrze że ja nie muszę zakupywać , bo zestawy mam z tamtej epoki będzie drugie tyle będzie chodził

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

jak chcecie żeby silniki wytrzymywały więcej niż 1500mtg z nowymi częściami to trzeba pracować z  1200-1600 góra 2000 obrotów\min

 

A nie tak jak inni koszą rotacyjną i mają obroty  2200-2400 bez ograniczenia dawki i tak cały kawałek i później narzekają że wały pękają i rozrząd się rozpieprza.

Ja koszę często na 1200 maksymalnie 1600 i  tak się skosi szybko na 4 przy c330. Nie dopuszczam  przekroczyć 2000 bo jest ogromny hałas, jedynie pod górkę na drodze.

Edytowano przez lolek2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

ja z rotacyjką ganiam od 1 do 3 c4011 zależy od trawy ale obr2400 to minimum  i czy to nowe czy stare części nie ma zasady  to ma chodzić  a nie kuleć z nogi na noge jakby jaja trytyką zacisnął  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

Dziwne, ja uzyskuję duże obroty rotacyjnej przy 1600 jest spora moc i moment obrotowy i szybko zrobi robotę mimo że mam kosiarkę 1,20m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie a nieodpowiednie dotarcie skraca okres eksploatacji silnika. Chodził będzie ale nie tak jak po odpowiednim dotarciu.

Nie jeden tak chojrakował a potem na forum ględził że nie chodzi jak należy.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

jak chcecie żeby silniki wytrzymywały więcej niż 1500mtg z nowymi częściami to trzeba pracować z 1200-1600 góra 2000 obrotów\min

 

A nie tak jak inni koszą rotacyjną i mają obroty 2200-2400 bez ograniczenia dawki i tak cały kawałek i później narzekają że wały pękają i rozrząd się rozpieprza.

Ja koszę często na 1200 maksymalnie 1600 i tak się skosi szybko na 4 przy c330. Nie dopuszczam przekroczyć 2000 bo jest ogromny hałas, jedynie pod górkę na drodze.

kurde ja też tak kosze na takich obrotach silnika tylko ia zetorem na przelozeniu 1000 a ty c330 haha dopiero wtedy ciapek dostaje w dupe Edytowano przez sebastian84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Reczny gaz 2000  obrotów  2 bieg  i tak całe pole bez spuszczania z obrotów  nie wazne czy z góry czy pod góre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

Czy wał korbowy jest zanurzony w oleju czy jest powyżej poziomu oleju? Może coś przyrdzewieć na panewkach jak traktor stoi ponad pół roku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Poziom oleju jest dużo niżej niż panewki wału. sam wal nie ma prawa uderzać w lustro oleju. Nic ci nie zardzewieje w silniku jedynie nie był bym pewny tulei cylindrowych.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

A jak się przeleje olej 1cm do 1,5cm  powyżej maksymalnej kreski  to wiem że nie jest dobrze, nie mówię o c360 ale o innym  silniku deutz 2 cyl.

chłodzony powietrzem. Przedobrzyłem o 1 litr więcej,bo wlałem 5l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Poziom oleju jest dużo niżej niż panewki wału. sam wal nie ma prawa uderzać w lustro oleju. Nic ci nie zardzewieje w silniku jedynie nie był bym pewny tulei cylindrowych.

 

Najczęściej łapie na tulejach/tłokach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Wie ktoś, po ilu motogodzinach olej w C360 robi się czarny? Remontowałem silnik 2 lata temu i olej po 100 mth był ledwo szary. Przed ostatnią wymianą (jakieś 80-85 mth) olej zaczął szybko czarnieć. Po wymianie (20 mth) olej jest wyraźnie brudny. Czyżby to była oznaka usterki? Oleju w silniku nie ubywa szczególnie dużo od wymiany do wymiany. Używam oleju Turdus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Człowieku to jest diesel starszej konstrukcji to czego się tu spodziewać. Tak już będzie i tyle a po remoncie jak silnik dobrze wymyty  to chwile się lepiej trzymał.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To jest Diesel i chcesz czy nie będzie produkował sadze.Nawet nowoczesnych dieslach jest ten sam problem wolniej czarnieje ale nie ma rady na to bo taki typ jest silnika na tym paliwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zen    0

A po co Ci taki kiepski jakościowo olej jak Alanda CB 15W40? Jeśli już to Milvus CC 15W40 jeśli silnik chodził

wcześniej przez dłuższy czas na Superolu. ,natomiast olej CC30 to będzie Superol tyle że jedno sezonowy czyli na dodatnie temperatury.Osobiście przerabiałem już kilka olejów zachodnich w T25 i Ursusie 3512 i silniku 1CA90 i np taki Castrol Tection 15W40 czy Turdus 15W40 powodował w T25 wzrost temperatury  oleju w lato do 100 stopni C  a na Milvusie ew, Falco CD max 80stC.Dlatego też nie stosuję olejów innych jak  co najwyżej klasy CD . Może zaryzykuję kiedyś jakiś olej klasy CE a o Turdusie, Mobilu 0W40 , Fuchs i innych nie przeznaczonych do niemal zabytkowych konstrukcji  silników w swoich klamotach nawet nie chcę słyszeć.

Bo gdyby tak do starej 60-tki lać oleje klas CH , CI czy CJ to jakie oleje "powinni" stosować posiadacze najnowszych traktorów? Lotnicze? a może do promów kosmicznych? Raczej nie . W mojej okolicy właściciele nowych maszyn leją oleje zalecane przez producenta , nie kombinują z olejami  i nikt nie narzeka.

Edytowano przez zen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jesteś mocno niedoinformowany w zakresie olei. Nie mam zamiaru Ci tu tłumaczyć co i jak. Turdus SHDP 15w40 nic by Ci w tym T25 nie zrobił jakbyś go zalewał od początku lub od naprawy głównej ( kapitalnej ).

Oleje podane w instrukcji ciągników z lat 70-tych odnoszą się do produktów dostępnych w owym czasie na rynku. Olej spełniający wyższą klasę z reguły spełnia wymogi każdej poprzedniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

miałem CB40 sprzedawcy mówili super gęsty olej ale po 1miesiącu byle jakiej jazdy zrobił się czarny i z bagnetu szybko się zlewał olej na zimnym silniku, po prostu syf

Mam teraz milvusa i pół roku był jasny a jeździło się codziennie, olej trzyma się bagnetu.

nie kierujcie się się droższą ceną olejów CB

Do dobrego diesla z turbo daję milvusa a na dolewkę CC30

CC30 nadaje się do lekkodoładowanych diesli.

 

Ale jak chce ktoś troszczyć się o silnik i nie oszczędzać na dobrym oleju

to zalecam Milvusa 15w40 .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj