Waldek66

Olej silnikowy C360

Polecane posty

GoRAL1    63

Po remoncie nic mu nie bedzie

bo do starebo to ryzyko bo go moze wypłukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Jest odpowiedni. Nie jest za "gęsty" (powinno być zbyt lepki). Nic ciągnikowi nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

no właśnie jak robiłem remont to na internecie czytałem żeby nie lać superolu tylko właśnie ten turdus SHPD 15W 40

 

A w nowym Farmtracu 80 silnik wolnossący też mam taki  zalany

Edytowano przez farmtraczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a kto teraz leje superole?? zapomnij o tym, dobrze Ci radze. Za darmo by to rozdawali to bym tego nie wlał nawet co 30tki. Po takim turdusie masz silnik czysty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zen    0

Ten olej jest przeznaczony do starszych typów silników ,więc do 60-tki może być OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

olej to olej  byle był tłusty  kiedyś to  lałem przepalony z samochodów z malym przebiegiem  i chodziło bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

15W40 będzie za gęsty?  Kto takie bajki ci na opowiadał  Ja mam zalany 20W50 ze względu stan silnika i dobrze w miare jest.Jeśli kupujesz olej z innych firm to patrz na internecie  jego parametry   i porównaj  np z turdusem z 15W40 liczy się lepkość w danej temperaturze i kiedy z niego się robi galareta w temperaturach ujemnych oraz klasę oleju  do c-360 jaki tam 15W40 nie zalejesz to będzie dobry tylko nie superol CC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Witam zrobiłem remont c 360 i zalałem go olejem turdus SHPD 15W40 ale jedna oloba mi stanowczo odradziła ten olej bo że to olej do silników wysokopręrznych . co mam robić zmienić na superol czy na jakiś inny , czy zostać przy tym :/ ?

 

Ta osoba tylko chciała Ci w głowie popsuć ;) Turdus SHPD 15W40 do C-360 idealnie podchodzi i nie ma co drążyć.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Kilka podstawowych informacji abyście nie błądzili.

1. Superol CC ( zwykły nie M) to olej sezonowy letni - klasa lepkości SAE 30 ( zalecane temp. otoczenia 0 do ok 25*C; co prawda temperatura płynięcia w zależności od producenta to ok -20*C ale nie utrzymuje właściwości w niskich temp.)

2. Turdus SHDP 15W40 to olej wielosezonowy - klasa lepkości SAE 15W40 ( temp. otoczenia -20 do ok 35*C a temp. płynięcia to ok -30*C)

3. Jeśli przez dłuższy czas stosowałeś do silnika Superol CC to nie zaleca się przechodzenia na tego Turdusa ponieważ ma ponad 2 x większą liczbę zasadową i może przyśpieszyć zużycie silnika poprzez wypłukiwanie nagarów.

4. Zalanie Turdusem po naprawie lub nowego silnika w porównaniu do CC wyjdzie mu tylko na plus.

5. Jeśli chcecie zmienić olej Superol CC na lepszy a przede wszystkim używacie ciągnika zimą to proponuje zalać go Superol F czyli CD - jest to olej wielosezonowy SAE 15W40 jak wspomniany Turdus SHDP ale ma dużo niższą liczbę zasadową.

6. Turdus SHDP 15W40 to przeciętny olej mineralny:)

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

pawel885 Z olejem gęstym chodziło mi tylko na lato że jest lepsza ochrona podzespołów co innego w zimie  jest za gęsty na większe mrozy.Mówisz że Turdus  jest jak benzyna po 150-200 mtg no to pozdro że co tyle zmieniasz mtg bo się zmienia najlepiej co 100  150 to jest maks , 200 to jest przesada mówisz żeby sie trzymać parametrów jakie podał producent a książce jest napisane co 100 ;)

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilc360    12

@Adi96 W instrukcji od c-360 jest napisane że olej należy wymieniać co 200 mtg i ja zawsze tak wymieniam. Można i co 50 mtg ale czy to ma sens?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ja pierdziele... macie problemy. wymien raz do roku na porzadny olej i nawet na licznik nie patrz. I tak ci ten silnik zrobi 2.5tys h i bedzeisz go robił od nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2701    2

Superol CC to dziadostwo i szkoda go lać do silnika po remoncie,polecam mineralny wielosezonowy dobrej firmy jedna z zalet to czysty silnik...a jak porządnie zrobiony to na pewno pochodzi więcej niz 2,5 mtg pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Dla mnie to Ty możesz sobie lać nawet LUX ale publicznie się tym nie chwal.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Nie narzekasz bo nie widzisz silnika w środku, jakbyś rozebrał go po czasie to wiedziałbyś co mam na myśli.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

facet robie na okrągło remonty tych silników jedne są zajechane całkowicie inne w troche lepszym stanie i jakoś nigdy nie widziałem żeby w tych silnikach było dużo syfu czasem trafi sie troche mułu w misce ale zależy to od właćciciela co jaki okres czasu zmnenia olej  i dokładnie to samo jest w samochodach zeby nie wiem jak dobrego oleju wlał i go dłuższy czas nie wymieniał to  silnik wtedy zacznie robić się zasyfiony w środku

 

Edytowano przez Borekk17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Napisać można wszystko. Superol był dobrym olejem w latach 90-tych teraz jego jakość uległa pogorszeniu i to fakt. Nie mówię, że np. Turdus jest lekiem na wszystko ale na pewno nie polecałbym zalewać komuś silnika po remoncie Superolem, przy nieznacznej różnicy w cenie w porównianiu do w/w Turdusa.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

aktualnie mam jescze jeden silnik który czeka na remont a oprócz tego mam stary blok z 40 i w tej 40 przez ostatnie 4 lata olej nie był zmieniany tylko filtry myte i dolewany świeży olej w misce było troche syfu  ale blok jest czysty

 

 

dla mnie jest różnica turdusa luzem to coś koło 10-12 zł a superol biore po5 także różnica jest

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

u ciebie blok czysty a u mnie zawory oblepione nagarem po Superol Falco i 2tys h w ferdku 4p... Znajomy, który mi zawory ustawiał stwierdził, że głowica przedmuchy ma z tego powodu i za chwile trzeba będzie ją naprawiać... Zacząłem wtedy lać oleje klasy CF- CG m.in Turdus i teraz zawory się świecą. 5tys godzin nastukałem i jade dalej. Raz do roku te skrzynke piwa poświece na lepszy olej a czesto jest tak, że olej właśnie klasy CG mam w cenie tego badziewnego superola

 

http://allegro.pl/lotos-turdus-shpd-15w40-26-kg-30-l-orzesze-i5584167569.html drogo? mam to pod nosem

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

 

dla mnie jest różnica turdusa luzem to coś koło 10-12 zł a superol biore po5 także różnica jest

 

Dobrych olejów nigdy nie kupuje się luzem z tzw. beczki tylko w oryginalnych opakowaniach z hologramem.

Przykład Turdusa gdzie sprzedaje się go rocznie więcej niż produkuje fabryka.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj