Waldek66

Olej silnikowy C360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Misiaul    16

Witam

Nie bede zakladal nowego tematu wiec napisze tutaj. Moj 3p nadaje sie do remontu, ale chce juz obrobic w polu bo nie mam innego ciagnika. Przez cale wakacje wypalil 10 litrow oleju. I znowu musze dolac oleju, i myslalem zeby zastosowac gestszy olej. I ktory jest gestszy Superol CC czy CB ? I co o tym myslicie ?

Pozdrawiam

PS sory za brak polskich znakow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Wlej mu superol cc 30,albo 40 ale to i tak nie powinnien być taki olej bo te superole są letnimi olejami.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

A ktory jest gestszy w koncu CC czy CB ? Kurde to moze wysarczy 5 l tego oleju bo coraz wiecej go bierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Bardziej lepki, nie gęsty no ale już nie wnikajmy w pojęcia :D

Żaden z tych co podałeś. CC i CD świadczą o jakości.

Skoro silnik i tak do pilnego remontu to kup tanio superolu, dokończ roboty w polu i na zimę zrób silnik.

Jak już się upierasz który powinien być lepszy do zużytego silnika to szukaj cc 50 lub 40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Gęsty może i on jest jak zimny ale chodzi o to żeby zachowywał parametry w wysokiej temperaturze, ja np do turdusa zraziłem się przy wymianie, rozgrzałem ciągnik godzinę w agregacie, przy spuszczaniu miał konsystencję ropy więc dziękuję za taki olej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No jak olej był rozgrzany to co ty się dziwisz?!Uważasz że olej to powinien być jak galareta?


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Na ile to się da nie tracić swoich właściwości ze zmianą temp, czy ja napisałem że ma gęstnieć? Dobry olej ma optymalną gęstość w temp -25 i +100 st.C. a lipny przy ujemnych temperaturach osiąga prawie stan stały a przy wysokiej temperaturze robi się rzadki jak woda... Lałeś ty kiedykolwiek coś innego jak superol? Znajomy wlał turdusa do jd po gwarancji to jak dostał porządnie w d*pę to silnik zgasł- niewystarczające ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To powiedz mi Kolego jaką JD osiąga temperaturę że aż zgubił ciśnienie na Turdusie, bo moje ciągniki trzymają 80stopni non stop i jakoś ciśnienie mają takie jak potrzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nawet się nie dziwię że tak jest ustawiony by nie lać zamienników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Na ile to się da nie tracić swoich właściwości ze zmianą temp, czy ja napisałem że ma gęstnieć? Dobry olej ma optymalną gęstość w temp -25 i +100 st.C. a lipny przy ujemnych temperaturach osiąga prawie stan stały a przy wysokiej temperaturze robi się rzadki jak woda... Lałeś ty kiedykolwiek coś innego jak superol? Znajomy wlał turdusa do jd po gwarancji to jak dostał porządnie w d*pę to silnik zgasł- niewystarczające ciśnienie

 

No lałem...Hipol :D

Ale na poważnie...Superol i Turdus to prawie to samo,tyle że Turdus o klasę lepszy,no i całoroczny.

Lałem różne oleje syntetyczne,semisytetyczne i mineralne....

 

Patrzałem ostatnio na ofertę Lotosu i wypuścili nowy olej do diesli.Tak po gęstości,klasie,specyfikacji dobry olej.Zastanwiam jak będą takie sznury ursusy chodziły na tym półsyntetyku.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Tylko teraz pytanie czy tanie oleje rzeczywiście oferują to co jest napisane w karcie charakterystyki? To tak jak np spawarka chińska za 300zł ma 200A a tej samej wielkości firmowa za 1000zł ma 120A max prąd spawania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nie koniecznie,też zależy jakie.Biorąc pod uwagę oleje w mniejszych opakowaniach to raczej będzie to jakość zgodna z opakowaniem.Gorzej już jak się kupuje luzem i jeszcze jak beczka nie jest Orlenowska albo Lotosu(Jak są oryginalne beczki to olej jest jaki jak na etykiecie).A rzygowiny będą wtedy jak jest jakaś miejscowa rozlewnia rozlewa, to oni chachmęcą że aż głowa boli...A także jest zły olej jak sa etykiety firmy która nie ma rozlewni,oni zawsze doleją...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej wkręcony. Nie wkręcając możesz go ustawić pod innym kątem i będzie fałszował odczyt. Zresztą nalej 10 litrów oleju bo tyle wchodzi (c-4011 9 l) i zobaczysz po ile sięga olej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WorguleFarm    0

No tez mi się tak wydaje, ale chce poznać opinie innych.

Wleje 10 l odpalę silnik aby olej poszedł w filtr, i niech stoi, niech olej dobrze pościeka, i spróbuje, Jak to zrobię to dam znać

Zalewam Turdus SHPD 15W-40, Myślę że 200 Mth To nie będzie za dużo na kolejna wymiane 

Dzięki, za fatygę ;D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W instrukcji c-4011 nie ma na ten temat ani słowa czy to silnik, skrzynia czy pompa wtryskowa.

Przewaliłem instrukcję obsługi z 79 roku i też ani słowa.

Gdzie znalazłeś taką informację?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

W instrukcji wyraźnie pisze "przy pomiarze nie wkręcać wskaźnika"

Jest napisane. A poza tym z tego co mi wiadomo to zawsze powinno się sprawdzać na wkręconym bagnecie tak samo w samochodach osobowych. Na wykręconym jest przekłamanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

W instrukcji od zetora (niby to nie c 360 ale korzenie te same) też jest napisane, że spr na wykreconym. Niby, jest przekłamanie ale jeżeli konstruktorzy wyskalowali go do spr na wykręconym to po wkręceniu będzie sporo zawyżony poziom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

W instrukcji c-4011 nie ma na ten temat ani słowa czy to silnik, skrzynia czy pompa wtryskowa.

Przewaliłem instrukcję obsługi z 79 roku i też ani słowa.

Gdzie znalazłeś taką informację?

 

W instrukcji od c-360 z roku 1980 (W instukcji jest data wydania 1979). Raczej nie ma wątpliwości czy to silnik czy nie.

 

strona 28/29

 

 

1 UKŁAD SMAROWANIA

1.1. Wymiana oleju w misce olejowej silnika

 

"Poziom oleju w misce olejowej silnika należy sprawdzać, gdy ciągnik stoi poziomo, a olej całkowicie spłynie do miski olejowej. Poziom oleju należy utrzymywać stale w pobliżu górnej rysy na wskaźniku prętowym który znajduje się z lewej strony silnika (przy pomiarze nie wkręcać wskaźnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No jest, zgadza się. Trochę to dziwne ale niech im będzie. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mich3P    125

Witam, nie chce zakładać nowego tematu, dlatego napiszę tutaj.

 

Jaki olej polecacie do ursusa c-360 3P ? Wcześniej miałem go zalanego Lotosem Alanda 15w40. Dodam ż Ciągnik sporo pracuje więc olej musi być dobry, wykonuje wszelkie ciężkie prace, Wiec pytanie do was jaki najlepszy olej do tego typu silnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj