Voitek

Zetor 10145 - przednie zwolnice

Polecane posty

Voitek    0

Witam,

mam problem z przednimi zwolnicami w moim zetorku, mianowice cieknie olej. Nie leci on tam gdzie wchodzą przeguby, ponieważ tulejka i simeringi były wymienione, bo wtedy tam ciekł. Olej teraz wycieka cały czas, nawet na postoju. Wycieka górą po jakimś tak jakby "korkiem" od wewnętrznej strony felgi. Zaczęło ciec po wymianie oleju w zwolnicach. Proszę o pomoc.

 

 

linki do fotek (strzałka wskazuje miejsc wycieku)

 

http://img402.imageshack.us/img402/6246/dsc000141h.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/1230/dsc000151z.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Kolego mi po wymianie też ciekło !

Po wyczyszczeniu odpowietrzników nie cieknie nic !

Na górze na wewnętrznej stronie są takie śruby z kołnierzami odkręć przeczyść i nie będzie problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

było było i jeszcze razy było.

1. nie wyczyszczony odpowietrznik,

2. za duży poziom oleju.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voitek    0

Dziękuje za szybką odpowiedź. Możliwe że takie tematy już były, ale szukałem i nie znalazłem.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

A ile ma tam być wlane oleju i do mostu? w jakiej pozycji koła ma się sprawdzać olej?




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

W przednią zwolnicę wchodzi 1,25l oleju, a poziom ten powinien być jak korek wlewowy jest po środku koła w linii poziomej. A do mostu chyba wchodzi 3l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORAK89    0

no znalazłem ten temat mam taki sam przypadek a jak odkręce i przeczyszcze ten odpowierznik to nie zapowietrzy się nic ? a jaki olej wlewanie bo mam teraz nowy i chce własnie zmienić hydrauliczno przekładniowy bo jeden kolega z af napisał mi żeby pomieszać olej z smarem nie jestem do końca pewien czy to dobry pomysł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

olej mieszany ze smarem do zwolnicy to kiepski pomysł. Uszczelnić i zalać gęstszym olejem a nie jakąś mieszanką smaru. Ja przez takiego głąba-poprzedniego właściciela musiałem obie zwolnice robić bo cienkąć nie ciekło ale jak uzupełniałem poziom oleju to wyciekło a jak rozebraliśmy to ... sporo kosztowała naprawa a resztki smaru było widać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Jak chcesz to zrobić dobrze to po prostu kup dobry olej przekładniowy i tyle :)




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORAK89    0

słuchajcie pomogło oczyściłem odpowietrzniki i nalałem nowy olej oczywiście tylie ile wcześniej mi powiedzieliście i dzięki za informacje ale chciałem się jeszcze spytać bo w przdnim moscie chciałem też wymienić tylko tak czy to napewno 3 l ? i jaki olej też taki gęsty jak do przednich piast ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

tam masz korek przelewowy - odrkęcasz od strony jak idzie wał ze skrzyni i górny, górnym wlewasz i jak dolnym zacznie wyciekać znaczy że dość.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

zgodnie z instrukcją ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

Mam problem z niedrożnym  odpowietrzeniem zwolnicy, nie mogę go  przepchać niczym i mam pytanie. Czy otwór odpowierzający idzie pionowo w dół czy kanał zakęca w którąś stronę bo drut nie idzie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4255

Może już doszedł,  gdzie miał dojść a zawalona masz nakrętke z siatka? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

no własnnie bez korka podłączam sprezone powietrze bez korka tego z góry i nie leci korkiem zwolnicy a w drugim kole jest elegancki przepływ. Lałem wd i inne wynalazki i nie wiem juz sam jak tam zadziałać zeby go udrożnić. Ten kanał leci prosto czy zakręca gdzieś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

Czy otwór wskazany na zdjęciu powinien spotkać się z tym pionowym odpowietrznika? Zwolnica rozebrana a przepływ do odpowietrzenia nie zlokalizowany?  Juz nie mam pomysłów, podejrzewam błąd fabryczny nie dowiercenia otworu. 

Bez tytułu.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaibuk75    0

Oczywiście, że tak. Tym poziomym otworem idzie także olej do smarowania między wałkiem a tulejką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271
Napisano (edytowany)

problem rozwiazany, fabryka nie dowierciła poziomego otworu około 1mm. Mam kolejny problem, wyciek z przedniego mostu na krzyżak po przeciwnej stronie niż mechanizm różnicowy(prawa strona ciagnika) . Mogłby ktoś podać metodologie dostania sie do tego uszczelniacza?

Edytowano przez dzarjan8111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez toreto
      Witam, wymieniłem końcówki drążka bo miały luzy i teraz jak powinna być ustawiona zbieżność ? Z przodu mam w tej chwili 142cm a z tyłu 143.5cm mierząc na wysokości osi z przodu i z tyłu felgi, opony mam trochę ścięte patrząc od przodu z lewej od środka a z prawej też z lewej od środka. Prosze o pomoc 
    • Przez vailus
      Witam. Zauważyłem wyciek oleju w zetorze crystal 8045 z wału przedniego napędu w miejscu gdzie wchodzi wał do przedniego mostu. Chciałem się zapytać, gdyż nie posiadam schematu przedniego napędu, czy tam znajduje się jakiś simering czy jak to jest uszczelnione i jak zabrać się do tej wymiany? Wystarczy odkręcić tą flansze i obudowę i dojdzie się do tego uszczelnienia czy jest coś więcej do rozbierania? Przewertowałem kilka filmików i na większości jest tylko objaśnione jak jest rozbierana przystawka przy skrzyni, jeśli ktoś by jakiś filmik podsunął byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
    • Przez Szulik
      Witam.Dziś podczas orki pojawił sie problem z przednim napędem.Otóż nie ciągnie on równomiernie tylko coś przeskakuje.Czy trzeba go rozbierać?Ijak się do tego zabrać,zwalać cały przedni most,czy wystarczy rozkręcić i półośki wyjda bez problemu.Dzieki za pomoc z góry.
    • Przez micspi
      Witam, mam problem z przednim mostem w zetorze 8145. Mianowicie gdy jadę i skręcam w lewa stronę coś mi mocno ( głośno) strzela. Czuć drgania na kierownicy. Przy skręcie w prawą stronę tego problemu nie ma. Gdy włączę przedni napęd jest ok, nic nie strzela. Rozebrałem przód i tam znajduję się ta automatyczna blokada w której wymieniłem sprężyny na nowe. Niewiele to pomogło. Czy ktoś miał podobny problem??? Przy pracy z turem bardzo to przeszkadza.  
    • Przez Marekjd5090R
      Witam mam problem z wyłączeniem przedniej osi stało się to po wczorajszej orce nowego kawałka przód załączył się i nie mogę go rozłożyć linka nowa wogóle nie reaguje z 4milimetry podniosła się do góry i  nie mogę jej wcisnąć w przystawce założone są tak zwane kleszcze po zgaszeniu ciągnika po jakieś godzinie napęd puszcza i można nim letko kręcić ale gdy ciągnik zostanie odpalony problem wraca z góry dzięki za odpowiedź
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj