Skocz do zawartości

Polecane posty

uursus    1

Mam pytanko,otóż co może być przyczyną tego że rozrusznik ma ciężko "kręcić".Ostatnio jak próbowałem go odpalić(Zalałem ciepłą wodą i naładowałem akumulatory),nie mogłem,rozrusznik "kręcił" ledwo ledwo aż przepaliła się klema przy akumulatorze.Proszę o szybką odpowiedź,z góry dziękuje:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Mam pytanko,otóż co może być przyczyną tego że rozrusznik ma ciężko "kręcić"ostatnio jak próbowałem go odpalić(Zalałem ciepłą wodą i naładowałem akumulatory),nie mogłem,rozrusznik "kręcił" ledwo ledwo aż przepaliła się klema przy akumulatorze.Proszę o szybką odpowiedź,z góry dziękuje:)

Przyczyn może być wiele.Jaki masz olej w silniku(superol cc30)?Oczyść wszystkie połączenia(klemy na akumulatorach,przy rozruszniku).

Sprawdź masę i poziom elektrolitu w akumulatorach.Wymontuj rozrusznik i sprawdź jak pracuję bez obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pit17    11

Dokładnie też tak miałem, u mnie przyczyną był krzywy wirnik i co najciekawsze na sucho kręcił a w ciągniku nie. Zakup rozrusznik szybkoobrotowy i będziesz miał po kłopocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uursus    1

Ja mam w silnik Superol CB 40.A to rodzaj oleju też się ma tym?To co pisałeś to już posprawdzałem tylko zostało sprawdzić jak będzie pracował na "pusto".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

podstawa to czystość w rozruszniku-już nie mówię o awariach i połączeniach kabli.jeśli szczotki i komutator będą w złym stanie to będzie ciężko kręcił,a na pusto będzie ok-czasami wystarczy oczyścić i przetrzeć komutator.

 

nowy rozrusznik jest rozwiązaniem,ale ostatecznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

aku masz jeden czy dwa, jesli dwa to ktorys moze juz jest do wymiany,

zacznij od rzeczy najprostrzych czyli zmiana akku, oraz zmien lub oczysc klemy, jesli nie pomorze to lupiesz rozrusznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

Sprawdź klemy,połączenia,przewody,rozrusznik.Jeśli już musicie lać superol to milvus,15w40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uursus    1

To napewno nie jest wina akumulator bo mają dopiero 1,5 roku,a zapomniałem dodać że jak ciągnik "pochodzi" trochę to potem normalnie pali,ma tylko problem przzy niskich temperaturach."Volvo" a co,superol CB40 zły jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

u mnie też jest to samo naładuje akumulatory kręcę jak jest zimny silnik a rozrusznik ledwo kręci ciągnik nie zapali puszce palec z przyciska to muszę czekać 10 sekund żeby rozrusznik stanął ponieważ się kręci sam od siebie, w lecie niema problemu i jak wleje ciepłej wody to też niema problemu po pali za pierwszym obrotem ale czy to nie wina łożysk w rozruszniku pod ciężarem się zacinają , @uursus może kable główne co idą na masę i do rozrusznika i między jeden akumulator a drugi są za cienkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

to ze cieply silnik lepiej pali, wiadoma sprawa

a to ze akku maja ponad rok to nie oznacza ze musza byc dobre

radze sprawdzic tak jak pisalem wyzej, wtedy masz pewnosc, a nie szukasz niewiadomo czego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

to ze cieply silnik lepiej pali, wiadoma sprawaa to ze akku maja ponad rok to nie oznacza ze musza byc dobreradze sprawdzic tak jak pisalem wyzej, wtedy masz pewnosc, a nie szukasz niewiadomo czego

 

tylko czy Go stać na nowe akumulatory czy rozrusznik najpierw niech zrobi sobie takie rzeczy na które jest go stać, takie jak smarowanie rozrusznika albo wymiana niektórych części ale decyzja należy do @uursus :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

@PIOTREK44-wyczyść ten rozrusznik i będzie ok.

 

@uursus-olej to jest letni-mamy przecież zimę-na przyszłość wlej wielosezonowy a nie te siki co masz.tylko ci się wydaje że zaoszczędziłeś-dobry olej ułatwia rozruch.

 

gdyby mi ktoś proponował olej klasy CB40 to bym mu go na głowę wylał-bo do tego się tylko nadaje,a nie do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

Superol 40 jest dobrym olejem,np by posmarować podłogę w rozrzutniku obornika by nie rdzewiał

1,5 roku akumulatory to na te czasy może świadczyć że już wysiadają.Teraz taka padaka z nimi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

2 lata akumulator-kilka godzin i pada(użytkowany jest dobrze,z nieba nie spadłem,najdłużej w 330 to mi trzymał do pełnoletności)-powodem między innymi jest to że na magazynach czekają na klienta(bóg wie jak długo)-kiedyś klient czekał na akumulator,no i jak se je kto sformatował tak miał-kupowało się suche akumulatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To napewno nie jest wina akumulator bo mają dopiero 1,5 roku,a zapomniałem dodać że jak ciągnik "pochodzi" trochę to potem normalnie pali,ma tylko problem przzy niskich temperaturach."Volvo" a co,superol CB40 zły jest?

Olej CB40 czy CC30 są to typowo letnie oleje w niskich temperaturach mają konsystencję smoły, już nawet nie chodzi o cięższy zapłon ale ile trzeba czasu zanim ten olej zacznie smarować i filtr zacznie go filtrować.

Akumulatory jeżeli nie są doprowadzane do rozładowania poniżej dopuszczalnej granicy i są zawsze zadbane to powinny jak nic wytrzymać 8-10 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

no hej MAT912-akumulator powinien wytrzymać 5 lat,norma firm akumulatorowych to 3 lata-no niestety mam 2 letni do wyrzucenia(właśnie szukam dokumentu od niego),nawet mrozu nie dostał w tym sezonie,poziom sprawdzany (bo aku na wierzchu,korki nowego typy,bezobsługowe),ładowany na bieżąco,zwarć nie ma,jedyny pobór to pamięć radia-po nocy po naładowaniu 11,7V. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam wiesmag, może trafiłeś na bubla ale moje zazwyczaj wytrzymują te 8-10 lat, na zimę nigdy nie wyjmuje, tylko z kombajnu, ale też już 8 rok im idzie i nigdy jeszcze nie siadły, najgorsze co może być to "wydoić" akumulator do oporu, taki już długiej żywotności miał nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

a pełnoletnie aku już miałeś,mnie się już trafił-średnio to aku u mnie tak 10-12 latek trzymały,teraz to krócej-bo teraz to aku są ze zwiększonym prądem rozruchu,przez co żywotność się skraca-coś za coś.ale za to że ma większy prąd rozruchu może być mniejszy pojemnością.

 

znalazłem od niego kwity-ma już 3 sezon-ku%%a-na powitanie mnie wyśmieją-2gi to ja bym podskakiwał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No nie, najdłużej to 10 lat trzymały i padły od razu tak że już nawet nie dało się podładować, powiem Ci tak u mnie musi akumulator być zawsze gotowy do rozruchu, pierwsze jego rozładowanie podpisuje na niego wyrok do kasacji, bo już na niego nie jestem pewien a żadnego zaciągania ciągnika nie uznaję. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    27

Kupował ktoś ostatnio rozrusznik z przekładnią w internecie,jeśli tak to podajcie linka,bo na wiosnę czeka mnie wymiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darou    0

mam prolem z moim ciapkiem. nie wiem co sie stało ale on cały czas probuje odpalać. nie potrafie tego przerwać, (chyba ze odłacze akumulator). co moze byc tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

stuknąć też próbowałeś?zazwyczaj wtedy się rozłączy.

 

są dwie opcje-jest zabrudzony że ciężko się cofa-rozebrać na detale i wyczyścić.

styki w elektromagnesie się zespawały-można to naprawić,jeśli zaś to dla ciebie problem to kup nowy elektromagnes.

 

jak już rozrusznik będziesz miał wyjęty-cały wyczyść,a tulejki lekko posmaruj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×