Skocz do zawartości
menos

pługi sukov

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pługi
piootr    3

wiesz przy odkładnicy xxl 9km /h to nie jest szybko na 1 w 1614

 

jeśli chodzi o moc to ja orze 110 km MF i z turem daje rade 5x40 a z ibisem jest gorzej a jak napisałem że orałem 2x to pierwszy raz było po burakach przy suchej glebie a w tamtym roku mokro było a turem w każdych warunkach orałem tą działke a i jeszcze jedno tur 5x40 zabiera ok 15 cm szerzej jak 4x48 ibis

 

 

I wg ciebie grubość lemiesza nie ma wpływu na zagłębianie pługa ??

 

 

W ibisie też jak poorzesz troche będziesz musiał lemiesze szlfować a i ibis wcale lepiej nie wchodzi w ziemie jak tur bynajmniej tak wynika z moich obserwacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

hmm 5x40=200-4x48= 8 cm czy to jest znaczna róznica?nie wydaje mnie sie. 1614 ma koła z przodu 24 a z tyłu 34 cale dlatego jest wolniejszy moj ma 28 z przodu i 38 z tyłu i ztad wynika róznica predkosci na różnych biegach.

według mnie pług zagłebia sie gorzej jak dłuta zrównaja sie z lemieszami. poza tym grubiośc lemiesza według mnie nie ma znaczenia przecież i tak jest fabrycznie "ostrzony". poza tym lemiesze do tura sa takie same jak do ibisa tylko ze do tegoo mniejszego ale sa i tury vario co maja takie same lemiesze sa te wieksze ibisy.

z tego co zrozumiałem to ty ostrzysz lemiesze?bo jesli tak to masz bardzo dziwnie ziemie bo ogólnie lemiesz sam sie ostrzy poprzez ścieranie. jak ty to robisz? na szlifierce?co do zagłebiania powiem ci co ni9eco za rok jak zacze orac ibisem:) ale toretycznie patrzac nie wiem czy bedzie róznica bo nie widze zadnych argumentów na poparcie tej hipotezy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

niby powinno być 8 cm różnicy w szerokości ale w praktyce tak nie jest tur 5x40 zabiera mi ponad 2 m

 

A jeśli chodzi o lemiesz to w nowym krawędź jest cienka w miare jak się lemiesz ściera to robi się gróbszy i wtedy pług się przewraca i z tyłu kątówką z tarczą do szlifowania szlifuje się lemiesz aby krawądź zrobiła się cieńsza , pług po takim zabiego wchdzi jak w masło

 

Ja do pługa z uni 3x30 lemieszy nie klepałem u kowala tylko dospawywałem resor od malucha albo dużego fiata i takimi lemieszami sporo można było poorać

 

Ten gość ma w 16 koła 18,4 /38 ty masz pewnie 20,8 /38 z tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

luk2782    19

dokładnie z tyłu mam 20,8 /38 ale on przod ma na bank 14,9-24 i jest przez to wolnijeszy. pierwzzy raz słysze zeby ktos ostzrył lemieszsze pierwzszy raz sie z tym spotkałem!

tez kiedys spawał fragment pióra od resorów do lemiesza w 3 ale wytrzymawał przeważnie do pierwszego kamienia.

dzis w RPT przeczytałem ciekawe stwierdzenie. Cytuje:

"przy ocenie pługa pod kątwem udżwigu ciągnika, nie należy kierowac sie jedynie jego masa. waga pługa nie odpowiada bowiem rzeczywistej sile, jaka znajdzie sie na ciegłach podnośnika. kiedy zawiesimy na nich pług, siła działająca podczas podnoszenia może wynieść ponad 2,5 raza wiecej niż waga narzedzia."

byc może te lekkie pługi moga okazac sie cięzkie przy podnoszeniu a może ibisy przy podnoszeniu beda jeszcze cięższe ale jak kupuje pług to do traktora a 16 napewno da sobie rade z ibisem który wazy 1600kg

skoro zabiera wiecej to albo jest fabrycznie żle pospawany (spawy sciągaja materiał mimo tego ze jest on spawany w ramach) albo poprostu masz go źle ustawionego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Kidyś był test obrotówek w top agrar i z uni niby 4x40 ibis był a miał szerokiśc zmieżoną orki 168 cm czyli 42cm/korpus

 

A jeszcze odbnośnie ibisa V@N o takiej samiej szerokośći 4x48 kosztuje 24000 netto i waży ok tony pytałem się we wtorek o cene to ja wole vogla

 

znajomy miął ibisa 4x48 do silvera 130 sprzedał go i kupił Vogla i jest za***iście zadowolony z tego że pozbył się unii

 

tak samo ja robiłem kosem 3m a kupiłem w tym roku konskilde delata 3m i nim jest lżej robić a niby to podobne maszyny

 

Ja tam na swojego tura nie narzekam ale ibisy na odkładni xxl nie mają u mnie wokolicy dobrej opini a jest ich pare i ja też po oraniu takim ibisem nie kupie go

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

może zależy jakie macuie gleby. u mnie nie ma ibisów żedko czassmi jakis poznaniak przyjedzie takim orac ale to naprawde żadko wogóle to u nas prawie obrotówek nie ma. można bybyło na palcach jednej reki na okolicznych wioskach policzyc obrotówki. a ten V&N to ma bezpieczniki czy non-stop zabezpieczenie? bo to robie wielka róznice.

a ja mam kosa i jestem z niego zadowolony uprawiam nim teraz zamiast orki głebiej i jest super chwale go sobie. ale jak ym miał zmieniac to juz nie na konskilde i napewno poszedł bym w kierunku kultywatora wielobelkowego albo brony kompaktowej typu Ares UNI albo CATROS Amazone cos w tym stylu zalezy jaki siewnik po tym bym puścił. co do odkładnicy to jest teraz inna która podobno zniejszyła energochłonnosc pługa ma chyba w oznaczeniu xxxls czy soc takiego. ja nigdzy nie narzekałem na jakość orki tgo pługa czy na zapotzrebowanie ja moc tylko poprostu w tym roku oram tylko ok 25% swioch pól i postanowiłem go wymienic na obrotówke bo trafił sie kupiec mam za duzo pól w klinach i meczyła mnie orka zagonowym i poza tym wkurzaja mnie bruzdy po zagonówce u mnie pole ma byc jak stół!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

zabezpieczenie na śruby

 

ziemie mam różne ale większość z gliną piachów wcale troche czarnoziemu jakieś 30% wszystkich

 

ja konskilde kupiłęm dlatego bo kosztował tylko 3000 drożej za zestaw z siewnikiem nordsten do traw taki jak jest wreklamie w top agrar , RPT jak kos siałem nim rzepak tylko musze wspawać wale między te ruru płaskowaniki bo jak jest mokro to bryły zostawia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

no ja mam gleby piaszczyste ale i gliniaste tak ok 40 %

zgodze sie z toba ze do siewu rzepaku tenb wał musiał bybyc zageszczony rurkami.

ja musze miec spreżyny bo jest troszke kamieni. jaka ma średni ce ten wał w twoim gruberze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bpiotr    0

Własnie kupilismy sukowa KWN-V-4 35-41-47 zobaczymy ja sie bedzie w nim spisywł Zetor Forterra 14411.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek    0
Własnie kupilismy sukowa KWN-V-4 35-41-47 zobaczymy ja sie bedzie w nim spisywł Zetor Forterra 14411.

wyślij nam jakies fotki ile dałes za niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bpiotr    0

Narazie nie mam dostępu do apratu, ale jak będę miał jakieś fotki to na pewno je wrzuce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcinrol    0
Narazie nie mam dostępu do apratu, ale jak będę miał jakieś fotki to na pewno je wrzuce.

Ile dałes za ten pług Myśle kupić taki sam. Oglądałem go w kielcach na targach i podobał mi sie. Wydaje mi się że lepsze wykonanie niż unii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

który dokładnie bo maja ich kilka?

czym one sie roznia? slyszalem ze sa jakies co kosztuja kolo 20brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Nawet są tansze - od 17 - 18 tys. Też myślalem na tym najtanszym i gruberem ścierniskowym - zobaczę czy da się jakąś kasę z "Unii" wyrwać.

Jak nie patrzyl 10145 nie ma za bardzo co robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bpiotr    0

Sukov nie ma stałej szerokości orki 4x40, jest regulowana skokowo najmniejszy model KWN4 ma 30-35-40, a najwiekszy 35-41-47. Cena modeli KWN jest taka sama niezależnie od szerokości. Wybiera sie tylko model. Ja do Forterry 11441 mam tem najwiekszy. Kosztpwał około 35tyś bo w standardzie nie ma listw zcinających i płóz wydłużających odkładnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

ja coś jeszcze do małej pogawędki o UG 4x48 każdy kto pisze o tym że lemiesz jest taki sam w IBIS XXL jak w TUR nie widział tych lemieszy i bzdety pisze, ostrzyć lemiesze to jeszcze lepszy chicior przecierz w XXL są tak ułożone że same ścierają się i ostrzą normalnie git jak się nie widziało a pisze, ciężko idzie ten XXL no to dopiero chit pług zabiera 192cm szerokości i jak się ma w ciągniku ok 110KM do dyspozycji a nie na naklejce to aż mruczy już gdzieś o tym pisałem moi przyjaciele są strasznie wymagający mają sprzęty z najwyższych półek jak "309CI, JD 7720, JD 6920PREMIUM" i użytkowali niejeden pług zachodni a obecnie zakupili XXL i mówią że nie myśleli że UG może robić takie pługi, to może i moja subiektywna opinia ale lubię jak wiem coś i nie dam sobie powiedzieć bo jeżdżę i robię takim sprzętem jak ktoś ma Polską 1614 lub pochodne to XXL będzie śmigał jak marzenie i napewno będzie zadowolony z jakości orki strasznie równo orze jest stabilny i kryje naprawde dobrze resztki, materiały w tym pługu, napewno nie ustępuje zachodnim pługom nawet o malutki krok, masa 4 skibówki 1300 kg to dużo??? to co my chcemy nie takie maszyny ciężkie a ciągnik podnosi to co np. AMAZONE catros 3m taka zwykła tależówka i 1700kg a Polska UG 3,9m 1000kg z tego bym miał wyciągnąć wniosek że poco dźwigać 700kg dobre bo i tak najgorsi to są tacy Cwaniaczki co pług kupi sobie np. VN, LEMKEN, Kverneland a lemiesze będzie dziury przewiercał i z Uni Grudziądz kupi ale zaszczyt pług zachodni.

 

jak pisze że 5x40 to 200cm i ani 1cm więcej a jak więcej to nie orka tylko pier.... za przeproszeniem bo to sobie rozregulowałeś szerokość i tak jedziesz zmierz sobie dokładnie od początku lemiesza do drugiego i wyjdzie równo 40cm i jak ten dodatek szerokości osiągnąć, ano pogorszeniem jakości orki,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3
Sukov nie ma stałej szerokości orki 4x40, jest regulowana skokowo najmniejszy model KWN4 ma 30-35-40, a najwiekszy 35-41-47. Cena modeli KWN jest taka sama niezależnie od szerokości. Wybiera sie tylko model. Ja do Forterry 11441 mam tem najwiekszy. Kosztpwał około 35tyś bo w standardzie nie ma listw zcinających i płóz wydłużających odkładnice.

 

 

Orałeś już nim  ??  ciekawi mnie jak się sprawuje

 

Za V&N   M 1020  4x48  na maxa szer  wołają  31000 zł  netto na ażurach  a na normalnych  29000 zł  netto  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piootrze co do gleby to tez ci doradzam kupic na azurach, ale co do pluga to nie bral bym sokolova.

proponuje ci kvernelanda 4 skibowego.ciagnik 110KM smiga z nim!!!i to nawet przy szerokosci 210-220cm!!!!!!

a co do zaglebiania to wchodzi jak konny plub, czyli od razu z miejsca!!!

polecam. te kilka tys. wydanych woiecej nie pojdzie w bloto :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×