Polecane posty

slajders25    22

Jestem po zakupie 6180 Pojechałem do sprzedawcy z mechaniorem. Powiedział że to wycie to normalna praca układu hydrauliki. Zauważyłem już w domu że jak ciągnik się nagrzeje to wycie słabnie. Czyli tak ma być :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

Witam.widze ze juz dawno nikt nie odwiedzal tego tematu ale moze sie ktois odezwie;p Mamy w domu ursusa 1012, niedawno kupilismy mf 6180. Orientuje sie moze ktos ile spali taki ferguson? Gadalem z paroma gosciami i niekturzy mowia ze spalanie bedzie porownywalne bo perkinsy sa oszczedne a zetory nie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

ja miałem ursusa 1014 95km i spalał mi w agregacie podorywkowym mandam kus 2.6m 9 litrów ropy na godzine zegarową a w pługiem 150cm szerokości 13l teraz mam mf 8110 135km z tym samym agregatem 10l a z pługiem 2m szerokości 14l też na godzine więc mf mniej spali i więcej zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

14L to raczej na słabszej ziemi. U siebie jednego roku na zaschniętej glinie wyszło 21L/ha :) Ale to była ekstremalna orka. Przy pługu 2m na średnich ziemiach i trzymając prędkość 8/h wyjdzie 16. No ale jak już kupiłeś to sam się przekonasz. Ogólnie to oszczędny ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

ja mówiłem to na 1 godzine a nie na 1 hektar ziemia glina a 1hektar zrobie w niecałe półtorej godziny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

a moj mf poradzi sobie z ciezka brona 6m? bo gosciu ma do sprzedana taka belke nosna co mozna do tego podpiac dwoje bron trojek i to sie sklada hydraulicznie. u nas taki gosc ciagnie to ursusem 1614 ale to niby 30KM wiecej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja ciągam 5 bron ciężkich 20-stek  80-cio konnym MF więc na pewno da radę i spory zapas mocy powinien być a przy takiej belce to dla tego ciągnika ciężar też nie przeszkoda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    242

Cześć, możecie mnie uświadomić jaka skrzynia biegów siedzi w tej serii, silniki 6 cyl. I czy jest upierdliwa. Nazwa, producent itp. Interesuje mnie także seria 62xx, również na sześciu garach oraz ewentualnie 8110.

I jeszcze jedno: dlaczego seria 300, starsza, mniej zaawansowana trzyma stosunkowo niewiele niższą cenę od chociażby serii 61xx a nawet w nie których przypadkach od 62xx. Porównując to dzieli je przepaść w wyposażeniu i w wielu innych kwestiach. Czy te starsze są na tyle pancerne i ogólnie mówiąc wprost za***iste czy te bardziej nowoczesne to takie trochę padaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Trzeba by sprawdzić czy na zachodzie też są tak wysokie ceny serii 300.... mi się wydaje, że po prostu u nas ludzie sie boją wciąż EHR i taka seria 300 to dla nich cud techniki. Sam jeszcze pare lat tremu chętnie bym wymienił Ursusa 5314 na coś serii 300 albo 42**choćby tylko ze względu na skrzynie z większa liczbą przełożeń bo resztą z grubsza podobna. Ale z drugiej strony kupić stary traktor kiedy od nowości mam ursusa to troche bez sensu tym bardziej że jakos specjalnie sie nie psuje ale ta skrzynia.... porażka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek0125    0

I jak koledzy sprawują się wasze mf bo własnie zamierzam kupic takiego 6180 i pytam czy warto ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj