asasinator666

Zetor 8045 - skrzynia biegów - ciągnik nie rusza pod obciążeniem

Polecane posty

asasinator666    107

Witam. Ostatnio kupiliśmy Zetora 8045 (taki jak ursus c-385A i 904) i mamy problem ze skrzynią biegów; na początku wszystko było dobrze, ale kilka dni temu aby sprawdzic jak sobie radzi w trasie, tata pojechał nim kilka kilometrów z przyczepą jednoosiawą. Ta przyczepa ważyła max 2 tony. W drodze powrotnej podjeżdżając pod górę ciągnik tracił prędkość na 3 i 4 biegu. Na 1 i 2 dało sie jakoś jechać, ale też było można wyczuć, że sie zatrzymuje.

W skrócie pod obiążeniem koła sie przestawały kręcić.

Myśleliśmy że to tarcza przęgłowa albo docisk i zaprowadziliśmy go dzisiaj do mechanika, ale okazało sie, że tarcza (porcelanowa) i docisk są w dobrym stanie. Tu moje pytanie, co może jeszcze być przyczyną tego problemu. Pozdrawiam Mateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Miczu    15

Ja bym obstawiał na sprzęgło i wymieniłbym całe mimo wszystko.

Edytowano przez Miczu

"Ziemia człowieka wydała
i Ziemia człowieka zje,
ale za to trzeba ją wielbić..."
Piękne słowa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

ja też bym obstawiał na sprzęgło:)też tak miałem, takie same zdarzenia jak u Ciebie lecz w innym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Witam.

Miałem podobny problem. Na krótkich odcinkach było dobrze a przy dłuższej jeździe ciągnik tak jakby tracił moc, jak trochę postał znowu było dobrze. Okazało się, że są za ciasno wyregulowane hamulce i jak się zagrzeją to zaczynają blokować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Podkręć taśme od wzmacniacza. Skośnie wystająca śruba po lewej strone w skrzyni. Jest jeszcze na górze zkrzyni śruba ale jej nikty nie regulowałem bo po awarii wzmacniacza całkiem go wyrzuciliśmy. W orce ciągnik szedł a za chwile stanął wtedy podciagłem taśmę żeby dojechać do chaty i wstawiona została "wstawka " wałek zastepujący mechanizm wzmacniacza. Pozostałości mam całą skrzynkę części hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    107

Po remoncie. Okazało sie, że winny był wzmacniacz momentu. Tarcza sprzęgłowa i docisk tarczy były nowe; pewnie poprzedni właściciel miał podobny problem i też na początku postawił na winę sprzęgła.

Do wymiany 1) Bęben wzmacniacza momentu 2) Pokrywa bębna wzmacniacza momentu 3) Mikropompa szeroki ząb (ona przy okazji). Koszt części to około 1030 zł. Dzięki wszystkim za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    34

odświeżę troche temat otóż... na żółwiu wzmacniacz ślizga dokrecenie śruba nie pomogło... od jesieni jest po remoncie kapitalnym oprócz tłoka (nie można było go dostać) teraz ciagnik na zółwiu tylko piszczy i nie chce jechać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

podciągnij taśmę śruba wystająca po skosie na 12 klucz(chyba) kontra na 24 u mnie pomogło bo na żółwiu bęben musi być zablokowany nie ruchomy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    34

śruba wkrecana juz na maks i nadal to samo... dodam ze jezeli ciagnik zgasze na biegu z górki to po jakims czasie bedzie uciekał a przed remontem tego nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

czego był remont? jak śruba wkręcona do końca to okładzina na taśmie już się kończy a raczej już jej nie ma. Ale ale jeszcze jedno rozkręć jeszcze tłoczek od hamulca bębna to ta kwadratowa pokrywka obok filtrów. sprawdź czy sprężyna nie pękła bo to ona odpowiada za dociśniecie taśmy mógł się jeszcze ten tłoczek zatrzeć jakimś "cudem" chociaż to jest mało prawdopodobne.

odezwij się na gg 12941247

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    107

Jeśli ktoś by potrzebował tłoczka to wiem że u mnie w okolicy jest w jednym sklepie do sprzedania (cały komplet- tłoczek z uszczelkami, cała obudowa w której chodzi ten tłoczek) ogólnie to cały komlet tłoczek i cylinder w którym chodzi.

Numery w katalogu w zakładce "wzmacniacz momentu" to 57, 58 ,59, 60, 61, 62, 63, 64, 65. Jest to leżak magazynowy mieli 2 sztuki to jedną my zabraliśmy, kosztowało to smieszne pieniądze.

Edytowano przez asasinator666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dejwu26
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
    • Przez artur123456789
      witam jak odpowietrzyc sprzegło w deutz fahr m2385 .pozdrawiam 
    • Przez sly
      Czy miał ktoś do czynienia z zatrzaskiem do skrzyni biegów o gwincie M18, oryginalne są na gwincie M16 ale ja 1 mam chyba jakiś od innego ciągnika i nie mogę znaleźć nic takiego w sklepie, chociaż w jednym sprzedawca powiedział że spotkał się z czymś takim
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj