Mucha

Jak przerobić instalację 12v na 12/24v?

Polecane posty

Mucha    5

Panowie mam pytanie jak przerobić insstalację w MTZ-cie z 12voltowej na 24volt-rozruch. I co mi do tego będzie potrzebne? Wiadomo 2 aku x 12v ale jeszcze jakis transformator. Prosze o szybką pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Schemat instalacji elektryczne, pare kabli i przekażnik-przełacznik 12/24


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grabarz    43

przetwornica 24 v / 12 v poszukaj na allegro i jeszcze odpowiedni przekaźnik

 

 

Kolego jak jeszcze raz będziesz wypisywał takie bzdury, to dostaniesz bana.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grabarz    43

można i tez przez przetwornice jeżeli do rozruchu bd miał 24v to by musiał cała instalacje przerobić a tak do rozruchu da 24v a na resztę instalacji przetwornica żeby nie spaliła się może i się mylę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

24 jest tylko do rozruchu, potem zmienia się połączenie z szeregowego na równoległe i jest 12 V. Przetwornice nie są potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Po to są dwa aku. 12V żeby zmieniając sposób ich podłczenia zmieniać napięcie . A to własnie robi przełącznik 12/24. Trzeba go załozyć i kabelki do tyłu trzy pociągnąć. Na pewno stacyjka, rozrusznik i chyba alternator i po sprawie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Aby przerobić rozruch na 24V to potrzebny taki stycznik http://allegro.pl/ifa-robur-star-stycznik-12-24v-ddr-pirma-i2072575325.html

rozrusznik 24V i dwa aku.po 12V,układ ładowania zostaje 12V (ale regulator napięcia powinien być ponownie wyregulowany na większą pojemność aku.tak słyszałem).Dla mnie to zbędny wydatek wystarczy szybko obrotowy rozrusznik i sprawne aku.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

co do rozruch 12/24 to dobra sprawa bo mam i polecam ale co do rozrusznika szybkoobrotowego to bym nie polecał najlepszy jest orginalny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Potrzebujesz rozrusznika 24V, dwa akumulatory 12V, przełącznik 12/24V np. taki http://allegro.pl/przelacznik-napiecia-12-24-v-c-385-bizon-i2042462148.html na jego przykładzie podam sposób podłączenia i trochę porządnego przewodu (o przekroju nie mniejszym jak główny od alternatora).

Przełącznik montujesz pomiędzy dwoma akumulatorami.

Połączenia:

31-klema ujemna akumulatora prawego lub do wyłącznika masy od strony akumulatora

30-klema dodatnia akumulatora prawego (gruby przewód)

30a-klema dodatnia akumulatora lewego

31a-klema ujemna akumulatora lewego (gruby przewód)

Wzdłuż grubego przewodu łączącego akumulator z rozrusznikiem ciągniesz 3 dodatkowe przewody. Od rozrusznika odłączasz przewód podający prąd ze stacyjki na elektromagnes w momencie rozruchu, łączysz go jednym z trzech dodatkowych przewodów z wyprowadzeniem 50a przełącznika 12/24V.

Wolne wyprowadzenie po odłączeniu w/w przewodu od rozrusznika łączysz kolejnym z trzech dodatkowych przewodów z wyprowadzeniem 50 przełącznika 12/24V. Od rozrusznika odłączasz też przewody połączone z głównym przewodem, łączącym rozrusznik z akumulatorem. Następnie te przewody łączysz z trzecim dodatkowym przewodem (bardzo ważne idealne połączenie) a jego drugi koniec z wyprowadzeniem 51 przełącznika 12/24V i gotowe. Pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu dodatkowych przewodów przed uszkodzeniem ich izolacji.

 

Bzdurą jest twierdzenie że przy zastosowaniu przełącznika 12/24V i zamianie akumulatorów na akumulatory o większej pojemności trzeba zmieniać ustawienie regulatora napięcia. Ta śrubka na regulatorze służy do podwyższenia napięcia ładowania w okresie zimowym.

 

Coś takiego jak przetwornica 12/24V oczywiście istnieje. Prawdopodobnie jest stosowana w importowanych ciągnikach Belarus. Nie miałem jeszcze do czynienia z ich instalacją, to szczegółów nie znam ale wspomnianą przetwornicę widziałem i sądząc po rozmiarze radiatora, jej zastosowanie wymaga alternatora większej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Co do rozrusznika to tylko oryginalny 12V. Na 24 ładnie chodzi i nic się nie dzieje. Założyć tylko przełącznik i po problemie. Żadnych nowych szybko obrotowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Jeżeli rozrusznik pozostanie 12V też nic się nie będzie działo złego.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

ok właśnie o to mi chodziło i o taki dokładny opis jak zrobił kolega roltech ;) Dzięki panowie. a chce wiedzieć czy to dużo przeróbek bo troche mnie denerwuje to odpalanie ruska przy temp ok 0 ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Przeróbki tak jak opisałem, a najlepszym sposobem na odpalanie ciągników w niskich temperaturach jest grzałka płynu. Nie wiem czy o tym słyszałeś ale w niskich temperaturach nawet w pełni naładowany akumulator nie jest w stanie oddać swojej mocy znamionowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Nie przesadzaj z tym rozruchem na 24V,to nie jest jakieś cudo czy super środek na ciężkie uruchamianie silnika, zmień tylko rozrusznik na szybko obrotowy i + grzałka w bloku niem marozu aby rusek nie zajarał.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

24V dają 4 x większą moc rozrusznika, a to ma znaczenie. Co innego naciągane teorie o rozrusznikach z przekładnią(podobno mniej prądu pobierają, ale nikt nie wie dlaczego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A ile dokładnie jest to 4 x więcej Twoim zdaniem z 12kW no może nawet 16kw ,skoro rozrusznik 12V ma tylko około 4kw,


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rozrusznik z przekładnią ma większe obroty i przekładnie zwiększającom moment dla tego sam silnik nie mysi być taki mocny. Proste.

Według tego co znalazłem oba rozruszniki mają 3kW.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Seweryn 20 a Ty cztaj dokładnie kolega Mariusz x napisał że to zwykłu rozrusznik o napięciu 24v jest taki mocny.X4

Co do rozrusznika szybkoobrotowego to mam taki i naprawdę jest duża rużnica w szybkości uruchomienia silnika.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dobrze przeczytałem. Stwierdził że rozrusznik z przekładnią niby mniej zużywa prądu ale nikt nie wie dla czego. Jeśli w rozruszniku z przekładnia jest słabszy silnik ale ma wieksze obroty kktóre są zmniejszane przekładnią na zębatke to musi mniej pobierać energi. Zgadza się? Kojarz fakty. A czy jest różnica przy tradycyjnym rozruszniku 12 a 24v nie wiem i nie napisałem o tym. Nie mam możliwości porównac.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Osobiście przy ciągniku mam rozrisznik 12V mimo rozruchu 24V i nic niepokojącego się nie dzieje.

Ale może ktoś się wypowie z strony teoretycznej jak to wygląda.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobrze przeczytałem. Stwierdził że rozrusznik z przekładnią niby mniej zużywa prądu ale nikt nie wie dla czego. Jeśli w rozruszniku z przekładnia jest słabszy silnik ale ma wieksze obroty kktóre są zmniejszane przekładnią na zębatke to musi mniej pobierać energi. Zgadza się? Kojarz fakty. A czy jest różnica przy tradycyjnym rozruszniku 12 a 24v nie wiem i nie napisałem o tym. Nie mam możliwości porównac.

Mylisz się i nawet nie wiesz jak bardzo.Silnik w rozruszniku z przekładnią nie jest słabszy, ma taką samą moc jak zwykły.

 

Na 24V moc wzrośnie 4 krotne. Moc P=U2​/2. Problemem jest tylko nagrzewanie rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gdyby sam silnik elektryczny w rozruszniku z przekładnią miał taka sama moc jak tradycyjny to na zębatce był by już przynajmniej dwa razy mocniejszy z racji przełożenia. A nie jest. Moc rozrusznika będzie podana nie samego silnika ale na zębatce. Więc odliczając przekładnie moc samego silnika elektrycznego będzie mniejsza. To całość, komplet. Nie wiem jak z tym grzaniem by to było bo u siebie mam magnetona który na naklejce ma napisane 12V a pracuje na 24. na razie nic mu nie dolega. Ciężka sprawa z tymi ruskami.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj