Skocz do zawartości
TBhog

t-25 glowica

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
T-25
TBhog    14

Witam

 

Jak znam ruska od podszewki od sprzęgła w tył tak z silnikiem nigdy nie grzebałem bo i potrzeby nie było. Mam problem, bo zerwał mi się gwint śruby, którą zaznaczyłem za zdjęciu. Gwint zerwał się w głowicy a co za tym idzie, nie można dokręcić dobrze pokrywy klawiatury. Skutek jest taki, że olej cieknie i zaworów też nie da się dobrze wyregulować bo uchwyt "koników" nie jest dobrze dokręcony. Mam nową głowicę, leży z 30 lat w szafie i można by wymienić no ale z drugiej strony szkoda mi rozbierać silnik bo wszystko chodzi dobrze. Macie jakieś pomysły jak temu zaradzić ?

 

Jeżeli pozostaje tylko wymiana głowicy to:

1. jak wygląda uszczelka pod nią - jest pod obydwoma jedna uszczelka, czy każda głowica ma swoją uszczelkę. Pytam bo nie wiem czy trzeba będzie drugą głowicę też odkręcać aby ją wymienić.

2. Jak myślicie, wymieniać profilaktycznie obie głowice (chodzą razem już 30 lat) czy można jedną tylko wymienić.

3. wymienić przy okazji końcówki wtryskiwaczy (tak samo jak głowica leżą ze 4 sztuki w szafie)

 

 

gwint.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

1. w T25 nie ma uszczelek pod głowicą ;)

2. Jeżeli druga jest dobra to ją zostaw

3. Jezeli nie kopci, ma moc to wtryskiwacze zostaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

@ UrsusCzesio a jakieś pomysły na naprawę bez odkręcania głowicy? No szkoda mi grzebać bo silnik chodzi, moc jaką miał taką ma a i oleju nie bierze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Po pierwsze to uszczelki pod głowicę były montowane chyba po 94r, ale u ciebie nie ma (widać na zdjęciu bo masz podgrzewacz a nie świece żarowe w głowicy)a po drugie to dorób szpilkę z gwintem m 12 na dole, a na górze m10\1,25 i bedzie po problemie. ;)

PS coś mi się kojarzy że były kiedyś gotowe takie szpilki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

nie myślałem o gwintowaniu bo wydawało mi się, że opiłki pójdą w silnik jednak muszę jeszcze zobaczyć ale możliwe że ten otwór nie idzie na wylot na tłok czy gdzieś w środek więc w sumie możnaby przegwintować. Na siłę 12 do 10 ... marnie to widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hermes    0

Jak ciągnik chodził 30lat i masz jeszcze oryginalne ruskie głowice w zapasie to po prostu je wymień na co je będziesz trzymał ,ten ciągnik ma prostą budowę i nie masz co się obawiać.Przy okazji sprawdzisz wtryskiwacze i stan cylindrów .Olej ci bierze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Po pierwsze to uszczelki pod głowicę były montowane chyba po 94r, ale u ciebie nie ma (widać na zdjęciu bo masz podgrzewacz a nie świece żarowe w głowicy)a po drugie to dorób szpilkę z gwintem m 12 na dole, a na górze m10\1,25 i bedzie po problemie. ;)

PS coś mi się kojarzy że były kiedyś gotowe takie szpilki.

 

On ma swiece zarowe w kolektorze ssącym a w głowicy oprócz wtryskow nie ma nic a po 1 nie wydaje mi sie żeby były w nowym typie uszczelki a dlaczego? Cylindry były takie same

tu i tu tylko w nowym typie zawory bardziej sie otwierały i tłok miał wycięcia na zawory to głowna różnica budowy a i 6 km więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

@hermes olej bierze na tyle na ile cieknie spod pokrywy głowicy. Wiem, że mam prostą budowę wiem, że nie ma co się obawiać ale po co rozkręcać coś co działa super. Po wymianie to mogę mieć więcej problemów niż przed. Głowica chyba oryginalna ruska bo jakieś ruskie litery na niej są. Spróbuję dziś przegwintować bo otwór przechodzi na wylot do kanałów wentylacyjnych więc opiłki pójdą w świat, podjadę do składu części może mają jakąś śrubę a jak nie to się dotoczy. Dzięki za rady ! ;)

 

edit

 

byłem w sklepie i o dziwo była "śruba dwustronna T25" z gwintem 12 (oryginalnie 10). Rozwierciłem, nagwintowałem - 20 min i ciągnik na chodzie.

 

gwint2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ari321    0

Witam oto mój kolejny problem z t-25 otuż głowica jest mokra tam gdzie kolektor jest. Dlaczego?? zamieszczam fotke post-42225-0-80367200-1327165545_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Kolego zapewniam cię, że to na 1000% nie płyn chłodzący.

Silnik chłodzony powietrzem. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej6131    0

Z pewnoscią wymiana uszczelek pod kolektorem przyniesie poprawę.

" tedizetor56" a swoją drogą władimirec nie ma chłodzenia cieczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A co dokładnie tam wycieka jaki olej?

Gdyby nawet jeździć bez kolektora, bądź był by nie dokręcony nic nie powinno wyciekać.

Wymiana samych uszczelek na pewno zahamuje wyciek, ale to półśrodek, bo olej z skądś płynie i może lepiej znaleźć skąd i unikniemy większej awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1976    0

Sprawdz czy nie pluje Ci olejem przez tlumnik. U mnie tez tak bylo. Wymiana pierscieni niewiele pomogla, dopiero nowe glowice zazegnaly problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedizetor56    94

Z pewnoscią wymiana uszczelek pod kolektorem przyniesie poprawę.

" tedizetor56" a swoją drogą władimirec nie ma chłodzenia cieczą.

wiem wiem chcialem troche humoru dodac t25 zawsze mi sie z tym kojarzy bo jak mialem to pożyczyliśmy sasiadom a jak ich syn przyprowadzil wieczorem i pyta czy jest na wodzie czy na plynie bo ma byc przymrozek.pozdrowil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ari321    0

to nie jestraczej olej chyba bo to nie jest czarne tak jakby ropa a co do tego czy olej bierze to bierz w tamtym roku sporo wychlał oleju jak niegdy. A i jeszcze jedno strasznie kopci czasem

Edytowano przez ari321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Przez głowicę przechodzą kanały którymi przelatuje powietrze. Zdejmij osłonę od dmuchawy z drugiej strony i zobacz czy tam jest sucho. Jeśli twierdzisz, że to nie olej to możesz mieć jakąś nieszczelność przy wtryskach i paliwo jest przedmuchiwane na drugą stronę głowicy.

Ale jak to coś wydostaje się spod usczelki koletkora to do wymiany bedą prowadnice zaworów bo to nimi najprawdopodobniej olej przedostaje się do kolektora wydechowego.

A jak po zdjeciu gówicy okazało by się że zawory w prowadnicy nie mają luzu to do wymiany pierścienie.

Sprawdź też czy aby na pewno nie poci Ci się spod uszczelki pokrywy zaworów oraz spod tej rurki którą idzie olej na głowicę.

 

jak kopci?

na biało czy na czarno?

Jak na biało to olej bierze a jak na czarno to za duża dawka paliwa albo wtryski leją i paliwo niespalone idzie w komin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A u mnie cieknie i z pod głowicy i z pod cylindra. Juz gdzieś czytałem że w starszych wersjach nie było podkładki między cylindrem a głowicą . I tu moje pytanie co zrobić żeby i w tym miejscu nie rzucał olejem? Bo między cylindrem a blokiem to pewnie uszczelkę wystarczy wymienic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A ty jesteś pewien skąd cieknie olej?

Umyj go dobrze i się przyjrzyj.

Mówisz że cieknie miedzy głowicą a cylindrem i cylindrem a blokiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie To była pierwsza rzecz którą zrobiłem i wy pucowalem i teraz wyraźnie widać że i z góry i z dołu wyłazi czarny olej. A boje się tam grzebać bo nie mam pojęcia jak rozwiązany jest napęd zaworów i jak w razie po zlożeniu pszyjdzie coś rególować to może nie być wesoło :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Po demontażu głowic trzeba tylko wyregulować luz na zaworach.

To nie jest samochód, że po zdjęciu głowicy trzeba ustawić rozrząd. Wałek rozrządu jest w bloku silnika, a napęd przekazywany przez laski popychaczy do głowicy.

A ten olej pojawia się z której strony? Od wentylatora, pompy, czy dookoła jest przeciek.

Bo mi się twoja teoria nie klei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez adi972
      dlaczego w ruskim jak wrzucam wsteczny i na 1 to coś huczy
    • Przez Kondzik100
      Mój władek ma za małą dawke paliwa i sie zastanawiam gdzie mu sie ja podkreca . I tu mam do was pytanie gdzie i czym sie podkręca ??
    • Przez Eliasz
      Witam
      Ostatnio jadąc sobie drogą zauważyłem że na kopalni w dzrzewkach robi t-25 tylko z przednim napędem gdy zajechałem do domu sprawdziłem w swoim Władku czy posiada jakieś wyjście jest tam coś takiego chyba to czyli taka pokrywka z boku skrzyni tylko nie wiem co jest pod nią bo nie miałem czasu rozbierać
      i moje pytanie brzmi następująco ile może kosztować napęd i gdzie mógłbym go dostać oraz najważniejsze czy będzie on pasował
      Z góry wielkie dzięki
    • Przez wladek_t25
      Witam
      Po odpaleniu na jałowym bietu gdybdodaje gazu to z 700 obr. na 1800 zbiera się elegancko, lecz sprawa się typie gdy chwilę pojeżdze. Pod lekkim oporem wejście z 900 obr. na 1500-1600 to zajmuje z 10 sekund!! Nie wiem w czym rzecz, od średnich do max obr. wkręca się tak jak powinien. Pompa po regeneracji, nowa sekcja. Próbowałem delikatnie podregulować dawkę paliwa na większą, i to też nic nie dało. Kąt wtrysku idealny, co do mm. Co robić Panowie? Mam drugą pompę Ale w niej trzeba by było ustawić poprawną dawkę paliwa na stole probierczym. Jest może ktoś z okolic Elbląga i mógł polecić dobrego pompiarza? Ja zawiozłem do niby specjalistycznego zakładu to zmienili sekcję i mi ją oddali, nawet na stole jej nie regulawali bo założyłem ją to musiałem obroty regulawać i ten wkręt stop od gaszenia bo wykręcili. Zawiozłem drugiego zakładu w okolicy to opowiedzieli że pomp od ruskich nie przyjmują...
×