Skocz do zawartości
Polmot8014h

Ciągnik pronar 82a z tuzem i wom przednim

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

Polmot8014h    0

Zastanawia mnie czy ktoś posiada ciągnik pronar 82a z walkiem wom na przód i tuzem. Sam nigdy nie spotkałem się z takim wyposażeniem w tym ciągniku i ciekawi mnie czy były takie produkowane oraz czy ewentualnie można zamontować wom przedni do tego ciągnika. Jeśli ktoś wie dokładnie to proszę o wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Polmot8014h    0

Tylko interesuje mnie jeszcze z kąd dokładnie jest brany napęd na wom. Czy każdy ciągnik tego typu można wyposażyć w wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


karol259    0

Tylko interesuje mnie jeszcze z kąd dokładnie jest brany napęd na wom. Czy każdy ciągnik tego typu można wyposażyć w wom.

 

Najlepiej to sie spytaj uzytkownika, ktory wstawil to zdjecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Uziu92    1404

seryjnie nie bylo chyba tuza i WOM z przodu ciagnika mozna dokupic i zamontowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polmot8014h    0

Tuz to żaden problem tylko chodzi o wom jeśli można dokupić to z kąd jest przenoszony napęd ? Link parę postów wyżej odnosi do zdjęcia jedynie z jakimś prowizorycznym tuzem przednim bez wom bo ten siłownik jest tak zamontowany że walka w żaden sposób np do kosiarki by nie podczepił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SZYMANOX    376

Napęd na przedni wom jest zazwyczaj przenoszony bezpośrednio z wału silnika poprzez wał krzyżakowy przykręcony do koła pasowego,lub napędem wom jest silnik hydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

W mtzcie jest przystawka do przedniego womu przykręcana w miejsce okienka z lewej strony skrzyni. Jest nawet w katalogu części. Tyle że nieosiągalna. Raz widziałem na ellegro i to wszystko. Gdzieś na AF było to poruszone i są wstawione zdjęcia Z montarzu przedniego womu hydraulicznego i tuza. Tylko nie mogę tego znaleść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



seweryn20    582

Przystawka w nim to oryginał ale wałek i podpora dorabiana z boku bo w tuzie na środku ma siłownik. Gdyby nie to to podpore zrobił by pod ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




to jest orginalna przystawka do takzwanego bocznego wom.Zalaczana jest tak samo jak biegi czyli wciskasz sprzeglo i za pomoca dzwigni zazebiasz zebatki.Wada tego rozwiazania jest to ze jak wcisniesz sprzeglo to i ten wom staje i jak np.bedzie pracowac sie z kosiarka bez sprzegla kierunkowego to po wcisnieciu sprzegla kosiarka bedzie jeszcze napedzac z rozpedu swojego zebatki w skrzyni biegow i ciezko bedzie bieg wybic lub wbic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polmot8014h    0

Bartek140881 czyli ten boczny wom pracuje tak jak wom w ciągniku t-25 wciskając sprzęgło zatrzymujemy zarówno ciągnik jak i napęd wom - dobrze rozumiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Polmot8014h    0

Dzięki za informacje. Tylko zastanawiam się jeszcze jakie obroty ma ten wom 1000 czy 540 i gdzie można by zakupić taką przystawkę , ciekawe czy w pronarze takie coś można kupić ?

Edytowano przez Polmot8014h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stuart    37

Pronar chyba oferuje Przedni tuz i wom do 82a 2 jako wyposarzenie dodatkowe. widzałem natomiast MTZ Belarus 1221 z przednim tuzem i womem a ten wom boczny http://otomoto.pl/be...ro-A124435.html to załąca się podobnie jak pompe olejowo czyli trzeba wprowadzić ciągnik na tak niskie obroty że prawie gaśnie. i nie jestem pewny ale mam katalog części zamiennych i tam jest inna jakaś przystawka z pompo olejowo i 2 dzwigniami do kabiny w miejsce tego womu bocznego.

 

Znalazłem przedni tuz i wom do MTZ http://archiwumalleg...-668596039.html i też http://www.agrofoto....6-pronar-1025a/ w prawdzie do 1025 ale myśle ze do mtz 82 będzie pasował. : )

 

O albo prosze sam pronar ma w ofercie jako wyposarzenie dodatkowe http://www.pronar.pl...r_82a_ii__.html a jezeli się nie myle to jest to koszt około 4 000 netto tuz i 6 800 netto wom xD

Edytowano przez stuart

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polmot8014h    0

Czyli wnioskując z powyższych wypowiedzi wom przedni w pronarze 82a jest możliwy tylko ciekawe jak z jego obsługa bo jeśli włączanie przebiega w taki sposób jak w pompie olejowej to jest to trochę lipne rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michalmeer    366

Przedni tuz to bajka kazdy Ciągnik powinien go miec koszt roznie od 4000 do 7000 .. troche drogo a własnej roboty taki solidny koszt około 3500 zł ale naprawde warto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×