krzysiekWolaSufczynska

Skoszona kabina w T-25 -Jak wyprostować ?

Polecane posty

Mam pewien problem mam skoszoną kabinę w moim władku (powód wywrotka) czy da się ją jakoś naprostować bo nie mogę włożyć tylnej szyby a przednia też ledwo siedzi.

 

 

 

PS:

-nie wiecie ile kosztuje silniczek do wycieraczki (i wycieraczka) ??

-ile kosztuje przegląd??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vladimir    21

Musiałeś go ładnie położyć, że Ci się skrzywiła-bo ona mocna jest :unsure:

Ciężko to będziesz miał naprostować... spróbuj jakoś naprościć, ale wydaje mi się, że tak się nie uda. W najgorszym razie utnij słupki kabiny na skrzywieniu, wstaw kawałki profilu i pospawaj-ale to już chyba ostateczność ;)


Ruskie sprzęty mam i radę sobie dam.
Jestem Z KPK Kumurum Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Przewróć go na drugą stronę :D

 

Albo pozostaje ci naciąganie przez linkę. Raczej łatwo nie będzie.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt309c    41

powyciągać niektóre szyby zagrzać metal (np jakimś palnikem albo czymś innym) do czerwoności i walić młotem.

kuj żelazo puki gorące !! hehe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

On che to wyprostować a nie gorzej powyginać.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Stanąć w jakimś garażu między ścianami i doprzeć go do ściany jeną stroną. Na błotniki i pod przednią szybę dać kołki drewniane do ściany, a górę pchać lewarem z drugiej strony,np. kolejowym, windą. Albo chwycić go liną od góry i drugim ciągnikiem ciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

A to w tym problem. B) Naciągnij liną,albo jak już to odetnij słupki u samego dołu i przyspawaj równo,ale to już jak lina nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Jeśli kabina jest skoszona tylko o 1 cm to proponuję najpierw odkręcić tylną blachę w której jest zakładana tylna szyba. Zaznaczyć w każdym rogu 4 punkty do pomiarów. Potem do rogów po przekątnej przyspawać (przyłapać) uszy z blachy np. 10 mm do ramy kabiny - powinno wystarczyć po 2 spoiny około 4 cm na każde ucho. Oczywiście po tej dłuższej przekątnej. W sklepie ze śrubami należy się zaopatrzyć w tzw. śrubę rzymską najlepiej dość dużą - myślę, że M24 lub M30 powinno wystarczyć. Do końcówek porządnie przyspawać pręty takiej długości aby wystarczyły na całą przekątną, a na drugich końcach prętów przyspawać podobne uszy jak te przyspawane do ramy kabiny. Uszy skręcić ze sobą przynajmniej na śruby M16. Wykonamy w ten sposób stężenie. Jak już wszystko będzie poskręcane przy pomocy śruby rzymskiej naciągać do momentu, aż po poluzowaniu nakrętki rzymskiej kabina zostanie naprostowana albo nieco przegięta tzn. tak, żeby różnica w przekątnych była minimalna. Na koniec wszystko rozkręcić, uszy odciąć i założyć szybę :). Można jeszcze poszukać w okolicy jakiegoś blacharza samochodowego. Blacharze mają zwykle w warsztacie tzw. rozpieraki hydrauliczne i naciągi łańcuchowe. Można też użyć takich narzędzi. Mechanik doradzi jak to założyć i jak dużo rozpychać :).

PS Oryginalne kabiny są mocne ale nie nie zniszczalne. Chronią traktorzystę podczas wywrotki. Widziałem kiedyś taki traktor po wywrotce i niestety kabina też była skoszona. Traktor przewrócił się do wyrobiska piasku i był prawie dokładnie do góry kołami. Kierowca przeżył i nie doznał poważniejszych obrażeń - na potłuczeniach się skończyło. Czyli spełniła swoją rolę. Niestety znam z gazet też przypadek śmiertelny. Starszy człowiek i jego żona utonęli po wywrotce traktora do dość głębokiego rowu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

zrób tak jak pisze @Geo

tylko bez przesady z tymi śrubami M30, M16

szyba z produ i z tyłu do wyjęcia, pas tansportowy z naciągiem uwiąz po przekątnej, pociągnij tyle żeby po zluzowaniu pasa było ok i po kłopocie.

żadnego spawania, grzania itp ceregieli

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj