Zaloguj się, aby obserwować  
pawelo89

Dziwny przypadek.

Polecane posty

pawelo89    0

Witam forumowiczów, jestem tutaj nowy. Około 2 miesiące temu zakupiłem Fendt'a Farmer 309 z 98r. Ostatnio zauważyłem, że jak odpalę ciągnik i jest on zimny to gdy trzymam wciśnięte sprzęgło to obroty utrzymują się ok 700 na min. Gdy jednak puszczę sprzęgło obroty spadają do 650 i ciągnik tak jakby chciał jechać, widać lekki ruch kół. Czym to jest spowodowane? Jakaś awaria czy to normalne? Może zły olej jest w skrzyni? A i jeszcze jedno, w taką pogodę jak teraz czyli nocne mrozy i jak rano odpalam to zaraz po rozruchu pojawia się na chwilę ikona z sygnałem dźwiękowym, przedstawia ona tak jakby literę " U " z kropką w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt309c    41

Powiedz mi jaką wersje posiadasz z elektroniką czy bez (wersje 'C'). Bo u mnie w wersji bez elektroniki jest tak :

Gdy silnik jest zimny i mam wyłączony rewers i półbiegi i jak puszcze sprzęgło jest ok. A gdy włączę rewers albo półbieg albo pokręcę kierownicą to trochę silnik przymuli to dlatego że silnik i jego podzespoły nie są rozgrzane,ale jak się rozgrzeje wszystko jest ok. Na obroty nie patrzyłem to nie wiem. a z tą literką U to chyba ci chodzi o świece żarowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo89    0

Mam wersję z pełną eletroniką. dziwi mnie fakt, że ciągnik mimo iż jest na biegu jałowym to tak jakby próbował ruszać i nie ma znaczenia czy kierunek do tyłu czy do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt309c    41

Popatrz przy sprzęgle może tam jest jakiś problem może nie zasprzęgla porządnie... nie wiem jaka może być przyczyna.Najlepiej popytaj fachowców albo kogoś ze wsi co ma podobny ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

a pewnie jak sie rozgrzeja po chwili jest ok? to wina gestego oleju. mam tak samo w mrozy w samochodzie w ktorym przez 300 tys nie byl olej nigdy zmieniany od nowosci. na luzie sam wolno jedzie do przodu, im wiekszy mroz tym szybciej:) przejade 500m i mu przechodzi. olej masz taki jak powinien byc?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo89    0

Właśnie nie wiem jaki tam jest olej, zamierzam go wymienić na nowy. Dynatrans 80W90 LS, firmy Total.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

nasuwa mi się tylko przysłowie- zamienił stryjek siekierkę na kijek...

HYDRAMOT!!!!!!!!!!! tylko HYDRAMOT!!!!!!!!! teraz możesz mieć kłopot z kupnem bo teraz wychodzi pod nazwą: agrifarm stou 10w-40 mc jest to olej firmy fusch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6402

Nie radzę lać 10w-40 do tej skrzyni chyba że radzący weźmie na siebie koszty ew. naprawy. Tam ma być 80w90 jeśli ls to jeszce lepiej.

Ten total jest całkiem, całkiem. Sam wymieniłem w 312 z Fuscha na Total i skrzynia ucichła. W sprążarkach chłodniczych taż przeszliśmy na Total i jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur21    0

a czemu 10 w 40 nie nadaje się do tej skrzyni, ja w swoim 308 wlałem 10 w 40 hydramot i nic się złego nie dzieje a mój znajomy serwisant kontaktował się z filia korbanków, to powiedzieli ze można stosować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo89    0

Można teoretycznie, już nie raz się spotkałem z opinią, że oleje o specyfikacji 10W40 są w zasadzie to wszystkiego i do niczego. Dodatkowo na stronie Statoil jest aplikacja która pozwala nam dobrać odpowiedni olej do danej maszyny. Wyszło mi, że powinien to być olej 80W90, a co do głośnej skrzyni to fakt, szczególnie na wysokich biegach i przy dużej prędkości jest dość głośna, gdzieś na forum jest temat o olejach i jeden z użytkowników wypowiadał się iż zmienił olej 10W30 bodajże na 80W90 Dynatrans LS właśnie firmy Total i skrzynia ucichła.

 

Do @JD1052. Nie dam rady zrobić zdjęcia bo ta ikona pojawia się na momencik i natychmiast znika, wydaje mi się że to może chodzić o to iż zanika ciśnienie w smarowaniu skrzyni, bo kiedyś przy ugniataniu pryzmy jak ciągnik był w dość dużym przechyle też mi się taki komunikat pojawił ale również szybko zniknął.

Edytowano przez pawelo89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Ciśnienie to trybo z kropelka w środku. Ale możliwe że to było to, bo twoj przypadek z pryzma jest prawdziwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6402

A ten serwisant odróżnia STOU UTTO i przekładniowe oleje z dodatkiem ls ? Wie który można stosować przy mokrych hamulcach a który w mechanizmach o ograniczonym poślizgu? A może slyszał coś o GL4 albo teraz już GL5? U korbamków polecają to co stoi w beczkach i nie zawsze odbiera telefon ten właściwy albo kompetentny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

Nie radzę lać 10w-40 do tej skrzyni chyba że radzący weźmie na siebie koszty ew. naprawy. Tam ma być 80w90 jeśli ls to jeszce lepiej.

Ten total jest całkiem, całkiem. Sam wymieniłem w 312 z Fuscha na Total i skrzynia ucichła. W sprążarkach chłodniczych taż przeszliśmy na Total i jest OK.

 

taki olej możesz nalać np. do przedniego mostu lub zwolnicy gdzie są smarowane tylko tryby i łożyska. olej ten nie nadaje się do układów z obwodem hydraulicznym chociaż by wzmacniacz momentu lub WOM. chociaż osobiście takiego oleju nie wlał bym nawet do zwolnicy gdyż w swej specyfikacji nie posiada normy MIL-2105 gdzie jest wymagana w większości przekładni zachodnich ciągników.

jeśli byś próbował wlać hydramot do silnika to mogę się zgodzić że może się źle skończyć... ale na pewno nie do przekładni!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo89    0

To w końcu jak z tym olejem? sprawdzałem na stronach kilku producentów i w każdej wyszukiwarce wyskakiwało że powinien w Fendzie być olej 80W90.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

w instrukcji na pewno masz napisane.

na jednym ze szkoleń o olejach dostałem prospekt o olejach i po ogólnym przejrzeniu pytam czemu piszą że niektóre oleje się nadają jak w swej specyfikacji nie mają norm podanych przez producenta maszyny. odpowiedz padła że ich inżynierowie stwierdzili że oleje te mogą być stosowane ale nie muszą.... wywnioskowałem że dzięki takim informacjom i ulotkom wielu się nabiera i powiększa interesy...

jak już koniecznie chcesz wlać jakieś siki to przynajmniej jakiegoś przekładniowo-hydrauliczny

a tak na marginesie podaj jakiś link gdzie pisze że powinien być to olej 80w90 i jeszcze jakiej firmy abym mógł znaleźć pełną specyfikację tego oleju bo mam od hu*a materiałów o olejach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6402

MIL2105 inaczej API GL-4 czyli cała zgraja UTTO STUO, MIL2105-B czyli API GL-5,80w90 nie będzie figurował pod MIL-2105 bo jest olejem wyższej klasy choć niektórzy producenci piszą że ich 10w40 spełnia GL-4 i GL-5. Chodzi o obciążenie w jakim pracuje dany olej,szczególnie w przypadku przekładni głównej. Tak więc 80w90 nadaje się szczególnie do mostów, skrzyń rozdzielczych, zwolnic, skrzyń biegów. Co do jego pracy w hydraulice to w tym przypadku nie ma większego znaczenia gdyż ciśnienia nie są tu zbyt duże. Obieg służy tylko do sterowania skrzynią i smarowania jej newralgicznych miejsc.

Sprawdzałeś i to jest prawda tak ma być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo89    0

@Ginterpol proszę podaję link http://www.statoil.pl/?pid=231&mid=206 i nie rozumiem dlaczego w tak chamski sposób się oburzasz, to tylko dyskusja, a i z ciekawości dziś też dzwoniłem do korbankowa i powiedzieli mi że powinien być to olej o specyfikacji 80W90 w dodatku miły pan powiedział że dobrym wyborem bedzie dynatrans LS firmy Total bo ma dobrą relację cena-jakość, wygląda na to, że nikt nie poda jasnej odpowiedzi skoro w serwisie opinia zależna jest od tego kto odbierze telefon.

Edytowano przez pawelo89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

piszesz że MIL 2105 inaczej GL-4... mam rozumieć że jeśli na oleju jest podane GL-4 to posiada normę MIL2105 a to oznacza że i hipol spełnia te normy. mnie inaczej szkolili... a jeszcze MIL2105 B to nie oznacza że to jest GL-5 bo mnie uczyli że literka B czy D jest oznaczeniem warunków temperatury atmosferycznej w jakich powinien pracować.

 

@pawelo89@ dobrze kombinujesz tylko w oleju total dynatrans 80w90 nie znajdziesz tego co ma olej statoil gearWay 80w90

 

a jeśli chodzi o oburzanie to zgadza się.. tylko nosi mnie jak ktoś chce popełnić błędy wieku dziecięcego które ja też popełniłem... też lałem różne wynalazki które między innymi wcisnęli mi z firmy statoil, castrol, dyvinol, total i jeszcze parę innych. i odbiło się w remontach. a to wymiana tarczek sprzęgłowych łącznie z WOM przy 4500mtg.. a to napęd pomp (hydrauliki, smarowania, zasilania biegów) zęby się skończyły przy 7000mtg i w tym samym czasie wymiana synchronizatorów wymiana oleju na hydramot to skończyły się wszystkie dziwne awarie i teraz mam 19300mtg i właśnie jestem w trakcie składania skrzyni bo musiałem zlikwidować luz na autorewersie po rozebraniu okazało się że jeszcze trzeba tarcze na WOM wymienić. rocznie zużywam 3-4 beczki oleju. ostatnie bezawaryjne ponad 10tys mtg to zasługa dobrych olei na 100%

 

pytałeś więc doradziłem chcesz jeździć do korbankowa po części?? nic prostszego, tylko skorzystać z rady korbankowa.

 

PS. jak kupiłem prasę od korbanków i na pierwszy serwis wymienili olej (nie było mnie przy wymianie) to po odejściu claasa od korbanka olej badali serwisanci z niemiec bo prasa miała parę bubli.. (temat nie na teraz) to wyszło że była zalana nie tym olejem co sami wymagają.. do dziś się zastanawiam czy z głupoty czy maszyna ma zbyt długo nie pracować.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo89    0

@Ginterpol w takim razie jestem teraz w rozterce, więc dlaczego na stronie internetowej statoil piszą że powinien być to olej 80W90?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

dokładnie tak jak napisałeś.. takie porównanie olei silnikowych jak jeździłem kiedyś (z 10 lat temu ) ibizą tdi 1,9l

dość dużo i intensywnie na oleju mobil1 i nigdy nic się nie działo.. aż do momentu kiedy wlałem lotos 5w40 ful syntetyk. silnik po przejechaniu 1700km w ciągu doby się zatarł na panewkach. od tamtego czasu mam wstręt do lotosa.

ale w tamtym czasie nie przeczytałem instrukcji w której było napisane że olej musi spełniać normę (mogę nie pamiętać dokładnie) VW505 czy coś takiego gdzie później zauważyłem że jest to napisane na korku wlewu oleju.

 

wracając do tematu to nikt nie broni ci nalać czego tam tylko chcesz jest to twoja decyzja. jeśli ciągnik nigdy nie będzie w pełni wykorzystany w potencjale mocy i intensywności prac to wytrzyma nawet na oleju kujawskim z biedronki... tylko co czeka nowego użytkownika?? i będzie chwalił poco kupować hydramot jak na kujawskim też wytrzymuje. do hydramotu mam zaufanie. ciągnik który użytkuję nie sprzedam bo nic nie kupię w tak dobrym stanie technicznym mimo że stuknie mu 20 tys mtg. a nowy w marcu ma przyjechać :).

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No właśnie jak o tych olejach mowa to ciekawe czym sie rózni (oprócz nazwy i ceny ) HyGard od JD i Hydramot 1040 MC (sorry sprawdziłem i teraz inaczej on się nazywa :blink:-AGRIFARM UTTO MP ale chyba o to samo chodzi )-serwisanci twierdzą że jest w pełni zamienny a było nie było 5 zł różnicy na litrze piechotą nie chodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo89    0

@Ginterpol właśnie o to chodzi, że nie chcę nalać byle czego dlatego chciałem się zapytać kogoś na forum, moc ciągnika jest raczej wykorzystywana, więc potrzebuje dobrego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj