pawlo1525

problem z podnośnikiem mtz 82

Polecane posty

LUKASZ82mtz    0

koledzy ja mam tez podobny ale troche inny problem moj mtz 82 z 84 r bo dopiero kupiłem podnosi lekko sam jak opuszcze na dól i puszcze wajche to sam pomału podnosi a jak przestawiłem kolo siedzenia tą wajchą to znów jak zapiąłem pług to opuszcza szybko sam a jak w drugą przestawie to podnosi co to może być??????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

dźwignia koło siedzenia powinna być ustawiona w pozycji neutralnej żebyś mógł normalnie korzystać z rozdzielacza przy kierownicy. Na tym półkolu po którym przesuwa się dźwignię jest otwór w którym powinna być blokada położenia w poz neutralnej jakieś 5cm od skrajnego tylnego położenia

 

@seweryn20 mam pytanie

w komentarzach do tego zdjęcia co podałeś link jest wzmianka o dzielniku strumienia oleju i właśnie się zastanawiam jak to jest zrobione orginalnie w MTZ że da sie pracować dwoma rozdzielaczami. W jaki sposób rozdzielany jest olej na oba. Bo przecież normalnie jest tak że jak nie używamy rozdzielacza to olej przepływa przez niego swobodnie więc nie ma ciśnienia w układzie i dopiero ruszenie dźwignią powoduje zamknięcie swobodnego przepływu i skierowanie oleju do np siłownika. A w przypadku dwóch osobnych rozdzielaczy musi być coś co zamknie swobodny spływ oleju w jednym z nich w przypadku korzystania z drugiego. Nigdzie nie mogę znaleźć dokładnego opisu hydrauliki w MTZ a żeby coś naprawić trzeba wiedzieć jak to działa.

 

Z tego co widzę to oba rozdzielacze połączone są ze sobą pięcioma rurkami

dwie rurki to wyjścia z sekcji rozdzielacza na podnośnik, jedna to zasilanie olejem tego regulatora i jedna od powrotu oleju z regulatora. A od czego jest piąta, taka cienka? może to nią w jakiś sposób jest podawany sygnał do zamknięcia swobodnego spływu oleju w np rozdzielaczu gdy korzystamy z regulatora i na odwrót :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dobre pytanie sam się nad tym zastanawiałem i specjalnie nie wiem. Bo według mnie powinien być dzielnik między oryginalnym rozdzielaczem a rozdzielaczem dołożonym. Na chłopski rozum nie powinno działać bez tego bo olej popłynie zamiast do zasterowanego siłownika to na drugi rozdzielacz który jest otwarty i wszystko bez oporu przelewa się przez niego. Taki sposób podłaczenia jest nawet oryginalnie stosowany w mtz-cie. Trzy sekcje rozdzielacza idą do wyjść hydrauliki zewnętrznej a sterowanie podnośnikiem według rysunku odbywa się tylko regulatorem który jest wpięty w kolanko pompy jako drugi odbiornik.

Ta cienka rórka na pewno nie spełnia funkcji dzielnika. Przez dzielnik musi przepływać olej z pompy a dopiero do niego podłaczone są odbiorniki. Myślę że to potrzebne raczej do pracy regulatora będzie i tyle.

 

http://zapodaj.net/29fd90cf25ee.jpg.html


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

ten schyemat różni się od tego co mam u siebie (MTZ82 wersja sport) U mnie jest raczej tak jak na tym co podałeś poprzednio

 

Z tą cienką rurką to chodziło mi o to że może jest ona łącznikiem między rozdzielaczem a regulatorem i może w chwili użycia jednego z nich pojawia się w niej ciśnienie zamykające jakiś zaworek w tym drugim żeby całe ciśnienie szło na to czego używamy.

 

nie mam kogo się zapytać bo nikt nic nie wie. Standardowo jak sie wspomni że nie działa regulator pada odpowiedź że trzeba go wymienić a nie raz czytałem że nic to nie dało. Przecież gdyby się zużył to podnosiłby wolniej, gorzej ale podnoosiłby a jeśli nie reaguje w ogole to może wina jest w tym ruskim dzielniku strumienia olej gdziekolwiek on jest i jakkolwiek on działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Koledzy. Ja mam przerobioną hydraulikę w MTZ-cie przez poprzedniego właściciela. Została tylko pompa, rozdzielacz pod kierownicą, siłownik od podnoszenia i jedna para wyjść. Denerwowało mnie, że ciężkie maszyny po prostu spadały na zienie, więc w ostatnich dniach zamontowałem zawór zwrotno-dławiący, teoretycznie działa, a o sukcesie pochwale się jak zaczepie coś ciężkiego. Ale do rzeczy, nurtowało mnie to że olej hydrauliczny bardzo się grzał i spadała wydajność pompy. W tym rozdzielaczy pod kierownicą jest z prawej strony przyłączę które poprzedni właściciel podłączył pod powrót dość cienkim wężykiem. Zamiast niego podłączyłem tam manometr i okazało się że na tym przyłączu jest ciśnienie kiedy dźwignie od rozdzielacza są z pozycji neutralnej, czyli cały olej z pompy idzie tym wężykiem do zbiornika. Jak zadziałamy którąś sekcją to ciśnienie zanika, a powrót do zbiornika jest realizowany rurką przykręcaną do rozdzielacza na trzy śrubki. Moje wnioski: zamontować wężyk o większym przekroju i wymienić pompę bo daje tylko 100 bar (zawór przelewowy działa, bo ciśnienie się zmieniało w zależności od jego regulacji), w przyszłości można użyć to przyłączę jako kontynuacje ciśnienia do podłączenia rozdzielacza od tura. Mam nadziej że mój post coś wniósł do tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

a byłbyś w stanie określić gdzie masz podłączony ten cienki węzyk według tych rysunków co podał kolega seweryn20?

gdzie mierzyłeś ciśnienie? tylko na tym cienkim wężyku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Tak to wygląda. Nie wiem do czego jest ona oryginalnie, bo przedni właściciel już się postarał. Ciśnienie mierzyłem na tej rurce i na jednej z sekcji. Jak by ktoś maił zdjęcia oryginalnego układu hydrauliki, to bym był bardzo wdzięczny za nie.

 

http://zapodaj.net/55e9f6757b22.jpg.html

Edytowano przez czajens

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tu jest coś o rozdzielaczach.

Teraz muszę tylko znaleźć te zaworki które są w rozdzielaczach stosowanych wspólnie z regulatorem siłowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przy którymś rozdzielaczu w otworach w które wkręcone są węże do hudrauliki są wmontowane dławiki. Ja u siebie rozbierałem rozdzielacz i dławików żadnych nia mam. Rozdzielacz podłączony do regulatora.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanis80    1

Witam. Koledzy mam problem z podnośnikiem w swoim mtz-cie 93 rok. Otóż gdy chcę np. wykiprować przyczepę (pierwszą wajcha od kierownicy) najpierw podnosi się TUZ a potem dopiero powoli dźwiga przyczepę. A kiedy podniosę TUZ-a wajchą obok siedzenia i wtedy zacznę kiprować to przyczepa śmiga aż miło patrzeć. Dodam jeszcze, że regulator mam R50. Co może być przyczyną że tak to działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Witam Koledzy.

Z racji że już długo się borykam z hydrauliką w moim mtz-ecie, nam pytanie do Was. Za co jest odpowiedzialny zawór przelewowy pod spodem rozdzielacza (12 na załączonym rysunku), gdyż chcę wyeliminować ten wężyk z prawej strony rozdzielacza co trzeba go łączyć z powrotem. Bo myślę że mały przekrój tego przyłącza powoduje nadmierne nagrzewanie się oleju, gdyż oryginalnie olej z pompy szedł jeszcze na rozdzielacz pod siedzeniem. I pytanie numer dwa: jak wymieniać pompę to na jaką? Na aledrogo jest duży wybór i rozrzut cenowy, ale co wybrać żeby nie kupować dwa razy.

 

http://zapodaj.net/c603eb331fff.jpg.html

Edytowano przez czajens

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Witam. Koledzy mam problem z podnośnikiem w swoim mtz-cie 93 rok. Otóż gdy chcę np. wykiprować przyczepę (pierwszą wajcha od kierownicy) najpierw podnosi się TUZ a potem dopiero powoli dźwiga przyczepę. A kiedy podniosę TUZ-a wajchą obok siedzenia i wtedy zacznę kiprować to przyczepa śmiga aż miło patrzeć. Dodam jeszcze, że regulator mam R50. Co może być przyczyną że tak to działa?

 

znajomy ma podobnie, zresztą opisał ten problem na forum

jak zapiął pług obrotowy to w czasie podnoszenia jednocześnie go obraca a nie dotyka dźwigni od wyjścia hydraulicznego gdzie podpiął siłownik obrotu

 

co do ostatniego postu to trafiłem kiedyś na forum Elektroda na temat o rozdzielaczu od t25 i mtz'ta

facet podłączył oba do jakiejś maszyny i oba miały być zasilane z jednej pompy i niestety to nie zadziałało tak jak chciał

ale z grzaniem oleju w rozdzielaczu od mtz'ta poradził sobie wykonując jakiś wewnętrzny kanał w korpusie który z tego co zrozumiałem jest w rozdzielaczach nie przystosowanych do współpracy z regulatorem pod siedzeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

WITAM!! Panowie czy mi ktoś w końcu pomoże podpowie coś z tym podnośnikiem? w mtz 82 84r . tłumacze.... jeżeli podepne pług czy jakąś maszyne jest dobrze a jak odepne to podnośnik sam sie podnosi do góry jeżeli ustawie tą wajchą koło siedzenia zeby podnośnik równo stał i podepne wtedy maszyne to jak podniose to opada i już nie wiem co robić działać może pomożecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

ja Ci nie pomogę bo mam podobnie i nie wiem co jest grane

wydaje mi się że regulator coś nawalił bo nie mogę nim podnosić ale jak mam puste ramiona to po przestawieniu na regulatorze dźwigni do tyłu bardzo powoli podnoszą się, jest to prawie niezauważalne i też tak jak u Ciebie przy ustawieniu w pozycji neutralnej narzędzie np pług szybko opada tak że czasem nie udało się nawrócić w polu. U mnie póki co pomogło przestawienie dźwigni przy regulatorze nieco dalej od położenia neutralnego ale nie do samego tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

WITAM!! Panowie czy mi ktoś w końcu pomoże podpowie coś z tym podnośnikiem? w mtz 82 84r . tłumacze.... jeżeli podepne pług czy jakąś maszyne jest dobrze a jak odepne to podnośnik sam sie podnosi do góry jeżeli ustawie tą wajchą koło siedzenia zeby podnośnik równo stał i podepne wtedy maszyne to jak podniose to opada i już nie wiem co robić działać może pomożecie

Jak masz ustawioną regulację na regulatorze siłowa automatyczna czy pozycyjna?? tzn.jak siedzisz na siedzeniu to przełącznik ma w stronę lewego czy prawego koła??? jeżeli ustawisz pozycyjną to to ubytki oleju w siłowniku powinny być uzupełniane automatycznie.Co do podnoszenia ramion to tak się dzieje,ewentualnie lekko można popuścić cięgno regulacji regulatora...A jak siłownik opaduje to wina uszczelniaczy a później rozdzielacza,regulator nie ma nic do tego..


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

@qqq jeśli regulator nie ma nic do opadania ramion to niech mnie ktoś poprawi ale wydaje mi się że nie wiesz co piszesz. Regulator jest tak samo rozdzielaczem więc jeśli coś w nim będzie puszczać to ramiona będą opadywać. U mnie ta dźwignia od przełączania regulacji pozycyjnej i siłowej ustawiona jest na środku więc w pozycji neutralnej i mam takie same objawy.

Nawet gdyby regulator był ustawiony na regulację pozycyjną to poniósłby na określoną wysokość a nie do samego końca a faktu podnoszenia pustych ramion nijak nie wytłumaczysz już nieszczelnością siłownika czy rozdzielacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

@qqq jeśli regulator nie ma nic do opadania ramion to niech mnie ktoś poprawi ale wydaje mi się że nie wiesz co piszesz. Regulator jest tak samo rozdzielaczem więc jeśli coś w nim będzie puszczać to ramiona będą opadywać. U mnie ta dźwignia od przełączania regulacji pozycyjnej i siłowej ustawiona jest na środku więc w pozycji neutralnej i mam takie same objawy.

Nawet gdyby regulator był ustawiony na regulację pozycyjną to poniósłby na określoną wysokość a nie do samego końca a faktu podnoszenia pustych ramion nijak nie wytłumaczysz już nieszczelnością siłownika czy rozdzielacza

Kwestia podnoszenie się ramion samoistnie,zachodzi na pewno w położeniu neutralnym dźwigni obok siedzenia.Jeżeli dźwignia wyboru regulacji jest w pozycyjnej czy automatycznej to wtedy przy ustawieniu zadanej wysokości jeśli nawet mamy wycieki to i tak regulator powinien uzupełniać ubytki oleju w siłowniku i trzymać zadaną wysokość.Podnoszenie się ramion to kwestia regulacji,bądź zużycia głównej osi regulatora...


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

amiona podnoszą się same do góry (bardzo wolno) przy ustawieniu dźwigni regulatora tej poprawej stronie siedzenia w pozycję podnoszenie a więc tam gdzie przy prawidłowo działającym regulatorze ramiona powinny podnosić się szybko.

Przy ustawieniu tej dźwigni w położenie neutralne ramiona pod obciążeniem dosyć szybko opadają tak że przy rozgrzanym oleju czasem nie udało się np nawrócić w polu z pługiem.

Dla jasności jeszcze raz podkreślę że dźwignia od przełączania sposobu regulacji jest w położeniu neutralnym

Według mnie winny jest regulator bo wygląda na to jakby się coś po drodze od dźwigni do osi regulatora przestawiło tyle że u mnie nic nie pomogło sterowanie że tak napiszę na krótko. Wziąłem śrubokręt i włożyłem go przy mocowaniu przegubu do osi regulatora i próbowałem przekręcić oś dalej niż można to zrobić dźwignią przy siedzeniu, poszła może 1-2 stopnie ale ramiona nie podniosły się. Przy podobnej próbie u znajomego regulator zadziałał i podniósł ramiona więc u niego wystarczy wyregulować dźwignię i usynąć luzy. U mnie niestety nic to nie da.

póki co problem omijam tak że dźwignię sterowania regulatorem ustawiam gdzieś pomiędzy położeniem neutralnym a podnoszeniem dzięki czemu ramiona pod obciążeniem nie opadają, przynajmniej nie tak szybko. Dalej jednak nie mogę podnosić za pomocą regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dan89    1

witam . mam podobny problem jaki był wcześniej poruszany ale przypomnę ..chodzi o to ze jak założę do mojego ruska agregat i posniosę do góry siewnik na hydropaku to potem juz go nie opuszcze bo SPADA poprostu....jak dam wajchę pierwszą od prawej przy kierownicy do góry. przeciagnąłęm nawet wąż od wyjscia do tura zeby sterować 1 wajcha od kierownicy ale nic sie nie zmieniło...siewnik nadal trzaska na ziemie...co zrobić? nie ma tam jakiegoś dławika fabrycznie ?może sam coś założyć jak tak to gdzie? a może jest jakiś regulator ciśnienia na powrocie...doradzcie coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

ja mam za malo oleju w zbiorniku i tez mi opadalo az dopuki nie wyciaglem bagnetu ze zbiornika i sie okazalo ze jest ten bagnecik suchy i teraz zamierzam kupic olej do podnosnika , a myslalem ze to rozdzielacz mi poszedl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gekon    0

Siemka.Mam taki problem w moim ruskim a mianowicie kupiłem do niego agregat uprawowo siewny aktywny 2,5m.Chodzi o to że jak założe do niego ten agregat z siewnikiem pustym bez zboża to podniesie spokojnie a jak wsypie zboże do tego siewnika (2m) to nie chce mi podnieść.Nie wiem dlaczego się to dzieje.Mam nadzieje że coś mi pomożecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Siemka.Mam taki problem w moim ruskim a mianowicie kupiłem do niego agregat uprawowo siewny aktywny 2,5m.Chodzi o to że jak założe do niego ten agregat z siewnikiem pustym bez zboża to podniesie spokojnie a jak wsypie zboże do tego siewnika (2m) to nie chce mi podnieść.Nie wiem dlaczego się to dzieje.Mam nadzieje że coś mi pomożecie

Spróbuj podnieść inną maszynę o podobnym ciężarze jeżeli nie podniesie to może być pompa kiepska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

Siemka.Mam taki problem w moim ruskim a mianowicie kupiłem do niego agregat uprawowo siewny aktywny 2,5m.Chodzi o to że jak założe do niego ten agregat z siewnikiem pustym bez zboża to podniesie spokojnie a jak wsypie zboże do tego siewnika (2m) to nie chce mi podnieść.Nie wiem dlaczego się to dzieje.Mam nadzieje że coś mi pomożecie

Zmierz sobie ciśnienie na wyjściu hydraulicznym max. do 200 atm podkręć na rozdzielaczu jak mało,i jeżeli nie podniesie tzn.że ten zestaw jest ponad siły tłoka C-100 i wtedy ratuje wymiana na C-110 jak u mnie.

PS. "dan89" załóż zawór zwrotno dławiący jednostronnego działania jak ja i problem ten znika,2 tony na podnośniku a opuszcza pomalutku ,bądź jak sobie ustawisz.Jutro może dodam fotę jak to wygląda zamontowane...


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj