pawlo1525

problem z podnośnikiem mtz 82

Polecane posty

pawlo1525    0

Mam problem z podnoszeniem gdy podnoszę wąjchą obok siedzenia to nic sie nie dzieje jagby osłupiał podnośnik a gdy biore tą samą wajche + jeszcze wajche obok kierownicy to podnosi. To czego jest wina że nie mogę za tą jedną dzignią podnosić bo mi nie jest wygodnie z 2 wajchami gdy oram i to nie jest napewno wina regulatora bo już wymieniałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

A przy tym regulatorze pod siedzeniem dobrze popodpinałeś te dźwignie co idą między zbiornikiem tam pod podnośnik??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

Mam problem z podnoszeniem gdy podnoszę wąjchą obok siedzenia to nic sie nie dzieje jagby osłupiał podnośnik a gdy biore tą samą wajche + jeszcze wajche obok kierownicy to podnosi. To czego jest wina że nie mogę za tą jedną dzignią podnosić bo mi nie jest wygodnie z 2 wajchami gdy oram i to nie jest napewno wina regulatora bo już wymieniałem.

 

Odkręć osłonę tej wajchy obok siedzenia i tam jest cięgiełko idące do regulatora; skróć go parę obrotów i testuj:)))na pewno pomożewink.gif


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Ja też mam ten problem, skróciłem to cięgiełko na maxa i nie pomogło.Tzn musze "uderzyć" mocno tą dźwignią do tyłu to podnośnik zareaguje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

Ja też mam ten problem, skróciłem to cięgiełko na maxa i nie pomogło.Tzn musze "uderzyć" mocno tą dźwignią do tyłu to podnośnik zareaguje.

 

Cięgiełko idące do regulatora tez wyrabia się na krzyżaku i je tez powinno się wymieniać oraz tulejkę mocującą owe ciegiełko i jak te elementy mamy sprawne możemy zacząć dopiero regulować...


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

u mnie nie da się podnosić tym regulatorem odkąd kupiłem ciągnik. Jak ustawię dźwignię na regulatorze w położenie neutralne to po rozgrzaniu oleju ramiona pod obciażeniem opadają tak, że czasem nawet nie zdąży się nawrócić w polu. Jak tą dźwignię dam max do tyłu tzn tak jakbym podnosił to jest lepiej ale wtedy ramiona na pusto bardzo powoli podnoszą się do góry :huh:

 

próbowałem przekręcać tym wałkiem co wychodzi z regulatora przy samym regulatorze tzn wkładałem tam śrubokręt i poszedł może milimetr więcej niż bym to zrobił dźwignią z kabiny więc luzy itp odpadają.

 

w którymś temacie czytałem, że w rozdzieaczu pod kierownicą jest jakiś zaworek który odpowiada za utrzymanie ciśnienia w regulatorze pod siedzeniem.

Ile w tym prawdy to nie wiem :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

u mnie nie da się podnosić tym regulatorem odkąd kupiłem ciągnik. Jak ustawię dźwignię na regulatorze w położenie neutralne to po rozgrzaniu oleju ramiona pod obciażeniem opadają tak, że czasem nawet nie zdąży się nawrócić w polu. Jak tą dźwignię dam max do tyłu tzn tak jakbym podnosił to jest lepiej ale wtedy ramiona na pusto bardzo powoli podnoszą się do góry :huh:

 

próbowałem przekręcać tym wałkiem co wychodzi z regulatora przy samym regulatorze tzn wkładałem tam śrubokręt i poszedł może milimetr więcej niż bym to zrobił dźwignią z kabiny więc luzy itp odpadają.

 

w którymś temacie czytałem, że w rozdzieaczu pod kierownicą jest jakiś zaworek który odpowiada za utrzymanie ciśnienia w regulatorze pod siedzeniem.

Ile w tym prawdy to nie wiem :unsure:

Hmm trzeba podciągnąć tą dźwigienkę na regulacji wajchy obok siedzenia... Podnośnik jak opaduje to albo siłownik o ile cieknie z niego albo rozdzielacz.W rozdzielaczu jest zawór przeciążeniowy na sekcjach są zawory ciśnieniowe


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Hmm trzeba podciągnąć tą dźwigienkę na regulacji wajchy obok siedzenia...

 

u mnie nie ma tam regulacji ale pisałem przecież że wsadziłem śrubokręt przy samym regulatorze i poszło może milimetr dalej niż dźwigną przy siedzeniu a podnośnik i tak nie zareagował.

 

Siłownik był robiony tzn zmienione uszczelki na nowe

 

Chciałem się pozbyć tego regulatora to mechanik coś mi mówił że będą mi za szybko ramiona opadać przy opuszczaniu :blink:

 

Byłbym wdzięczny za schemat instalacji hydraulicznej w MTZ-cie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spokojnie możesz wywalić regulator i jedną sekcje rozdzielacza tą która i tak steruje podnośnikiem podłączyć bezpośrednio do siłownika. A jeśli za szybko będzie opadał to załóż sobie dławik regulowanu jednostronnego działania i po sprawie.

 

http://allegro.pl/li...85cy&category=0

 

To przykład można kupić taniej. Dasz go w dostępnym miejscu i regulujesz z kabiny. Chyba że chcesz mieć totalny luksus to kup jednosekcyjny rozdzielacz z pozycją pływającom i wstaw go koło fotela pod ręką. Na razie nie mam czasu i potrzeby ale ja u siebie na bank tak zrobie bo mnie i wajcha koło fotela dobija i ta koło kierownicy też. Mało wygodna a precyzja pracy daje wiele do rzyczenia.

 

http://zapodaj.net/820a6f691f2b.jpg.html

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajtek15    0

trzeba podregulowac tym drazkiem ponizej dzwigni od podnoszenia o ktorej pisal wczesniej kolega skrecic lub wykrecic mialem taki problem i pomoglo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid013    2

U mnie owy regulator wącha śmietnik, a podnośnik tylny podpięty jest pod wajchister i skończyły się moje problemy z tym badziewiem.Dławik faktycznie by sie przydał bo z cięzkim osprzętem jest troch problem przy opuszczaniu.

Edytowano przez dawid013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 To zakładaj.  Od rozdzielacza wjedz wężem do kabiny, zamocuj dławik i drugi wąż do siłownika. Tylko to musi być dławik jednostronnego działania. Podnoszenie ma pełny przepływ a opuszczanien dławiony. Ja jeszcze mam cierpliwość ale z czasem wywale i regulator i oryginalny rozdzielacz pod deska. Założe dwa dwusekcyjne po prawej stronie folela jeden za drugim i do końca rzycia nie będe grzebał przy hydraulice. Ja u siebie kasowałem luzu, regulowałem regulator i po czasie wszystko znów zaczeło działać po swojemu. Dzwignia koło0 fotela działa, podnosi i opuszcza ale nie chodzi to tak jak powinno. Po godzinie człowieka zaczyna to męczyć. Zrobie jak w koparce. Wqajchujesz 10-12 godzin a sterowanie cię nie męczy. Proste. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, czy w Mtz-cie belki podnośnika mają swobodny ruch w górę? Chodzi mi o to czy można je podnieść ręcznie do góry tak jak w c330 czy c360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ale trzeba jeszcze wiedzieć które rurki zaślepić a które zostawić :rolleyes:

Ze schematu widać niewiele, trzeba to na żywo ogarnąć jak będzie cieplej. Ja i tak nie używam rgulatora pod siedzeniem więc płakał po nim nie będę :)

 

 

Tak, da sie je podnieść rękami pod warunkiem że ustawisz dzwignie rozdzielacza w pozycję pływającą

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

Ale trzeba jeszcze wiedzieć które rurki zaślepić a które zostawić :rolleyes:

Ze schematu widać niewiele, trzeba to na żywo ogarnąć jak będzie cieplej. Ja i tak nie używam rgulatora pod siedzeniem więc płakał po nim nie będę :)

 

 

Tak, da sie je podnieść rękami pod warunkiem że ustawisz dzwignie rozdzielacza w pozycję pływającą

 

A orkę wykonujesz na jakiej regulacji podnośnika?? bo książkowo to powinna być siłowa czyli bez regulatora się nie da raczej takowej wykonać ,przez co więcej paliwa idzie:/


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

to chyba według ruskiej książki się nie da :P

Ja regulatora nie używam więc wszelkie prace polowe w tym orkę wykonuję w pozycji pływającej. Chyba, że pług nie wchodzi dobrze to można chwilowo dociążyć ale to wszystko za pomocą rozdzielacza pod kierownicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

małe OT- w MTZ podnośnik ma regulację pozycyjną jak każdy inny ciągnik czy rozwiązanie a'la czydziestka?:) jak w ogóle wygląda jego obsługa?


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie taki z pozycją pływającom. Jeśli regulator sprawia ci problemy to na razie wystarczy jak kupisz dwa dłuższe węże i podepniesz je do jednej sekcji rozdzielacza pod deska i siłownika tuza. To jest pierwsza sekcja z lewej strony. Rury wywal i połącz to wężami. Reszte rurek od regulatora odkręć i zaślep otwory bo już nie będzie to potrzebne.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A czy ten rozdzielacz nie będzie miał za małej wydajności. Bo hydraulika w mtz-cie ma wydajność chyba z 50l/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W instrukcji pisze niby że wydatek pompy w mtz-cie 45l/min. Teoretycznie tylko troche więcej niż 40 tego rozdzielacza. Według mnie powinno grać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam jeszcze jedno pytanko. Czy w tym rozdzielaczu z sekcja pływająca da się i czy należy ustawić ciśnienie maksymalne. Bo chyba dla pompy mtz-ta jest maksymalnie 200bar, a przy tym rozdzielaczu jest 300bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tam jest napisane że max ciśnienie pracy rozdzielacza to 300 bar a nie że na tyle jest ustawiony. Będziesz musiał ustawić ciśnienie jakie jest w mtz-cie jeśli się nie mylę to 160-180bar. Warto kupić sobie manometr niecałe 40 zeta kosztuje glicerynowy do 250 bar. Jak byś wpinał ten rozdzielacz to jeśli sie nie mylę zasilanie wpinasz w kolanko pompy oleju. Powinien tam być trujnik. Powrót znajdziesz. Też gdzieś idzie od regulatora. Gdzieś było o tum na forum tylko gościu wpiął tam tura. Były foty.  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi, juz wszystko wiem o co w tym chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj