pablo0980

zapowietrzony układ hydrauliczny

Polecane posty

pablo0980    0

Witam. Mam problem. Po wymianie pompy nie moge odpowietrzyc uklady hydraulicznego:/ sprzegło juz działa, podnosnik i wspomaganie słabo bo szarpie a hamulce wogole nie dzialaja. Jak je sie odpowietrza. Dziekuje za odpowiedzi:)

 

ciągnik to massey 3655:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Jak pompa jest dobra to powinien się sam odpowietrzyć, jest niby odpowietrznik na deklu pompy praktycznie na przeciw niej na zewnątrz ale to się raczej robi jak woogule nie chcew wystartować, a u ciebie po opisie wnioskuje ze wystartowała skoro szarpie wiec zostawiłes gdzieś dziurę na ssaniu zapewne sprawdz to bo pompę szka na momencie trafi. A pozatym to co ty tam robiłes że cisię wszystko zapowietrzyło??:blink: hamulce niby czasem mogą jak masz zawór do przyczep ale sprzęgło??

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

U mnie po wymianie pompy wszystko działało bez problemu tylko teraz zauważyłem że chyba jest coś nie szczelne bo po uruchomieniu takie dziwne dźwięki są jakby pompa wypełniała olejem wszystkie przewody jak po pierwszym zamontowaniu pompy. Mam wrażenie że olej opada z układu. Jest to możliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

pewnie jest zapowietrzony ale nie wiem

ale jak opada to musi sie brac z kas powietrze zobacz czy nie masz pod maska nakapane oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Nigdzie nie kapie wszystko szczelne wszędzie i chyba to spowodowane jest czymś przy pompie w środku skrzyni bo po wymianie pompy tak jest a wymieniał serwis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6329

Przy tej wymianie należy bezwzględnie wymienić trzy oringi. Pierwszy na łączeniu pokrywy z rurą ssawną w korpusie tylnego mostu i dwa na stalowej ruce biegnącej w poprzek tylnego mostu. Łączy sie ona z kolanem ssawnym przy pompie. Sprawdź fakturę czy były wymienione. A wogóle to reklamacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

No właśnie w tym problem że wszystko było robione na moich oczach od początku do końca i to mnie dziwi że coś takiego się dzieje i tylko jeden oring został stary bo akurat nie mieli tego ale to nie ten o których piszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić ciśnienie oleju pompie hydraulicznej w ciągniku 3080? Wyjścia hydrauliczne to jest około 200 bar a ciśnienie na pompki hamulcowe jakie powinno być ?

 

potrzebuję wiadomości jakie zawory są odpowiedzialne za dane podzespoły ? Pedały hamulca są miękkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Wyjście to jedna część pompy druga sekcja jeszcze do sprawdzenia tam przy filtrze hydrauliki przy kole jest coś co wygląda jak smarowniczka i tam się mierzy i to ta część pompy odpowiada za większą część podzespołów w ciągniku chyba 160 bar powinno być dobrze nie pamiętam a co do elektrozaworów to raczej się nie wypowiem żeby nie na mieszać bo za dużo do czynienia z nimi nie miałem wiem że najniższy to żółw zając

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a gdzieś jeszcze się mierzy ciśnienie? odkręcałem tam przewody to słabo olej leciał. Nie działają mi hamulce pedał jest strasznie miekki nie idzie ciśnienie na pąki hamulcowe

 

pompa została wymieniona na nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

a u mnie z kolei po wymianie pompy wszystko dziala lecz pedał od hamulca miękki mi sie zrobil i teraz do podlogi go musze wcisnac zeby zaczal hamowac a i tak slabo hamuje. jak go odpowietrzyc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek2501    0

Witam! Panowie, po wymianie pompy na nową nie działa mi wyłączanie przedniego napędu, blokady i nie mogę zmienić biegów na zająca, pedał hamulca też trochę wpadł ale hamulce są, święci się też kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni. Czy to tylko zapowietrzony układ? Wciskałem te odpowietrzniki na deklu ale jak narazie nic. Nie da się tego inaczej odpowietrzyć?

 

zapomniałem dodać że to mf 3080:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek2501    0

na silikon nie ale na coś podobnego... wątpię że to będą oringi bo niedawno ściągalem ten dekiel z lewej strony co rozdzielcz podnosnika jest, żadnych oringów nie zmieniałem i było ok poza tym ta rurka co przechodzi przez środek to tylko od podnosnika służy który działa dobrze... może ktoś ma inne zdanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek2501    0

działa wszystko oprócz, blokady, zmiany biegów z żółwia na zająca i wyłączanie przedniego napędu... jeśli byłby czujnik uszkodzony to raczej by to wszystko działało i tak. Dziś spuściłem parę ładnych litrów przez te dwa odpowietrzniki i nic, nie mam już pojęcia co go boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ubogiwladek    197

Nie, to wszystko nie będzie działało bo gdy nie ma ciśnienia to komputer automatycznie wyłącza te funkcję o których mówisz. Ale jeśli działa u Cb wspomaganie to ciśnienie masz tylko czujnik kłamie:d temat wiele razy poruszany na forum:) sprawdź czy jakiś kabel Ci się nie ulamal jak rozkręcałes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek2501    0

muszę cie zaskoczyć ubogiwaldek bo ciśnienie dziś było sprawdzane i jest tylko 50 bar a powinno być ok 200... świeci mi się cały czas kontrolka od ciśnienia pompy, przedni napęd i żółw tu z boku przy biegach, wom i wszystko inne oprócz tych trzech funkcji działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ubogiwaldek ma rację , jeżeli jest tak jak pisze maniek2501 , to jest wina instalacji, ma coś zrobione na krotko , lub brak zasilania na 15, mozliwe uszkodzenie komputera, jezeli czujnik oleju przy sprawnej orginalnej instalacji nie pokazuje cisnienia - dyna nie dziala, wom , naped, blokada, zolw(zajac) , te funkcje nie dzialają

 

sprawdz czy dochodzi ci zasilanie po odpaleniu ciagnika na wlaczniki blokady i napedu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek2501    0

wom działa... nie wiem, wyjąłem tą pompę spowrotem i spróbuje odmienić na inną jeżeli będzie można. Tylko powie mi ktoś jeszcze dlaczego przy sprawdzaniu ciśnienia pokazało że pompa daje tylko 50 a nie 200 bar? tur i wspomaganie chodziło ok, wspomaganie nawet tak jakby lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ubogiwladek    197

to może napisz w jaki sposób go mierzyles. Przy jaki obrotach, gdzie sie wpiąłeś.

 

może ten Twój manometr jest jakiś trefny:)

 

a pompe jakiej firmy masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek2501    0

ściągnąłem mechanika który już sporo lat naprawia traktory i on zmierzył mi ciśnienie na gniazdach hydrauliki. Sprzęt miał nie kiepski więc napewno dobrze wskazał. Teraz wiem że pompa napewno jest dobra bo włożyłem starą i nadal to samo... musi to być wina elektroniki albo jakiegoś elektrozaworu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj