Zaloguj się, aby obserwować  
jabimc

Zetot Forterra 105, 115, 125, 135 różnice...

Polecane posty

jabimc    2

Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie tych właśnie modeli ciągnika zetor. Czym różnią się te wszystkie ciągniki, chodzi mi głównie o to czym powodowana jest różna moc bodajże takich samych silników? Czy jest to spowodowane np. inną pompą wtryskową, inną głowicą, innym ustawieniem pompy wtryskowej?? I czy zetory 105, 115, 125, mają również głowice 16 zaworową tak jak to jest napisane na Forterze 135 16V ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stajniaomega    11

tylko 135'ka ma głowice 16V, matomiast pozostałe silniki (reszta ciagnika jest ta sama)róznią sie spreżarką, pompą paliwową i CHYBA głowicą, ale CHYBA. no i kupa detali typu siedzenie czy ilość złączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    79

To jest własnie dziwne ze 80 kony zetor ma silnik 4 cylindrowy i 125km tez 4 cylindrowy. I gdzie jest ta moc 125km w 4 cylindrach? Jak dla mnie to strasznie dziwne


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel1344    6

O ile jestem jeszcze w stanie zrozumieć 120 KM z 4 cylindrowego silnika to już na przykład Valtry nie jestem wstanie zrozumieć 173km to już głupota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218

Pewnie robią tak mocne czwórki po to by były one oszczędniejsze w paliwie niż 6tki ale czy są tego wam nie powiem. Inna kwestia, że wyduszenie 163 KM z silnika 49AWI o poj 4,9L to nie zamach na jego żywotność? Oby nie ale nie wiem inżynierem nie jestem a pokaże praktyka ;)

Spór czy 4 cyl czy 6 to oddzielny temat gdzieś już było o tym na AF. Więc wracajmy do Zetora.

 

A ja się przyłączę do pytania mam 10641(2004r) z silnikiem Z1303 (chyba taki na 90% końcówka 03) ma on 101KM czym on się różni od modelu co ma 110KM? Ustawieniem pompy? Czy byli fachowcy co "boostowali" swoje zetory?

Edytowano przez melon10641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

@melon10641 różni sie ustawieniem dawki paliwa, chyba kątem wtrysku i turbiną. Nie wiem do końca jak jest z intercoolerem i zaworem EGR (nie wiem czy jest on u ciebie???).


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cinek8541    76

W 135 to wyciągneli z 4 garowego silniczka o pojemności 4,1 litra 137 koników to ja jestem ciekaw żywotności...


Marcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Panowie nie martwiłbym się tak bardzo silnikiem jak sprzęgłem i skrzynią. jestem ciekaw jak te elementy będą żywotne.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    79

Panowie u mnie sasiad ma zetorka 125km i jak kolo mnie orał kiedys w 4 skibowym borotowym to ten zetor ma pełno w d*pie. Jak sie zatrzymał w połowie pola to musial najpierw zejść z pól biegów w dół a dopiero potem po rozpędzeniu zwiekszyć prędkość, i to wcale nie za wesoło miał jak ruszył. A jak znajomy pożyczył ten pług i podczepił po Pronara 1025A to on owiele lepiej szedł niż ten zetor, sam własciciel zetora przynał racje,że ten Pronar idzie lepiej niz zetor. I teraz sie zastanawia ile on ten zetor ma naprawde kucy? Mówi ze potrzyma go 5 lat i do żyda ;)


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cinek8541    76

Wiedząc ,że te silniki są wyżyłowane na maksa i są lichej jakośći to czemu tak częśto rolnicy je kupują?

Pewnie dlatego ,że to taka uznana marka :rolleyes: proste


Marcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218

@ Krystian86 jeśli chodzi o ERG (System recyrkulacji spalin (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation)) to tego nie posiadam bo nie ma żadnego połączenia miedzy kolektorem wydechowym a ssącym nie licząc turbo. Intercooler posiadam.

Zwiekszał ktoś u siebie moc w Zetorze?

 

Ggrzesiu09091987 powiedz mi a skąd Ty wziąłeś informacje, że silniki są lichej jakości? Bardzo jestem ciekaw..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

U Ciebie jest silnik Tier 1 Z1303 więc masz pompę Motorpal PP4M10K1f3461, w silniku Z 1403 jest pompa Motorpal PP4M10K1f3427

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jabimc    2

Hmmm dwie konkretne odpowiedzi a reszta.... jak zwykle na forum zamiast samych konkretnych odpowiedzi mieszanina!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Skoro jesteśmy przy silnikach to powiedzcie czy w forterach i proximach siedza te te same silniki???? Bo patrząc na zetor.pl to są tam inne oznaczenie dotyczące forterry i proximy.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Oznaczenia powinny być takie same dla tych samych mocy, na czeskiej stronie bynajmniej tak jest. Silniki są prawie takie same-to samo oznaczenie inna kompletacja, w Proximie jest dodatkowo wyjście na pompę hydrauliczną od rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218

Rzućmy okiem na polskiej stronie na silnik Z1305 Tier IIIA w frotce ma on 101KM w Proximie Power ten sam typ silnika a moc 107KM. Wydaje mi się że to błąd. Na czeskiej stronie http://www.zetor.cz/zetor-forterra są to już te same silniki o tej samej mocy.

 

@Adikpl1 sorka ze napisałem to pod Twoim postem nie zauważyłem że już odpowiedziałeś.

Edytowano przez melon10641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

inna moc jest spowodowana pomiarem. Proximy mierzą w ISO,a frotki w DIN

Akaku- to może z mniejszego biegu niech startuje??


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
passat1    0

inna moc jest spowodowana pomiarem. Proximy mierzą w ISO,a frotki w DIN

Akaku- to może z mniejszego biegu niech startuje??

Też mam forterre 10641 jak dla mnie to ten silnik to kompletna klapa. Zanim go kupiłem to często jeżdziłem zetorem 10540 wuja to zupełnie co innego : ciągnik zrywny, mocny i nie dymi przy wchodzeniu na obroty, myslałem że nowy zetor będzie jeszcze lepszy ale

okazało się zupełnie inaczej. Ma zajrzeć do niego pan Pliszka może da się coś zmienić. Rozmawiałem z jednym handlażem to mówił że forterry z np. holandii nie są takie mulaste. Ciekawe jak by sam kąt wtrysku zmienić tak jak w 10540 23stopnie 10641 ma 14 stopni

próbował ktoś sie w to pobawić?

Edytowano przez passat1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość leghorn   
Gość leghorn

@Kamil 1998 proxy i forterry mierzą w DIN chociaż w instrukcji wspomniana jest moc wyrażona w ISO. Ja mam Plusa 105 ze skrzynią 40 km/h i przy ruszaniu z 1 szosowej lub 4 teren. bez włączonego wzmacniacza dymi zawsze. Przyczyną jest za szybki bieg, a także zastosowanie EGR-u - można go zablokować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

No własnie trzeba by spróbować zamknąć EGR.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj