Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jabimc

Zetot Forterra 105, 115, 125, 135 różnice...

Polecane posty

jabimc    2

Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie tych właśnie modeli ciągnika zetor. Czym różnią się te wszystkie ciągniki, chodzi mi głównie o to czym powodowana jest różna moc bodajże takich samych silników? Czy jest to spowodowane np. inną pompą wtryskową, inną głowicą, innym ustawieniem pompy wtryskowej?? I czy zetory 105, 115, 125, mają również głowice 16 zaworową tak jak to jest napisane na Forterze 135 16V ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stajniaomega    11

tylko 135'ka ma głowice 16V, matomiast pozostałe silniki (reszta ciagnika jest ta sama)róznią sie spreżarką, pompą paliwową i CHYBA głowicą, ale CHYBA. no i kupa detali typu siedzenie czy ilość złączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    69

To jest własnie dziwne ze 80 kony zetor ma silnik 4 cylindrowy i 125km tez 4 cylindrowy. I gdzie jest ta moc 125km w 4 cylindrach? Jak dla mnie to strasznie dziwne


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pawel1344    0

O ile jestem jeszcze w stanie zrozumieć 120 KM z 4 cylindrowego silnika to już na przykład Valtry nie jestem wstanie zrozumieć 173km to już głupota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    166

Pewnie robią tak mocne czwórki po to by były one oszczędniejsze w paliwie niż 6tki ale czy są tego wam nie powiem. Inna kwestia, że wyduszenie 163 KM z silnika 49AWI o poj 4,9L to nie zamach na jego żywotność? Oby nie ale nie wiem inżynierem nie jestem a pokaże praktyka ;)

Spór czy 4 cyl czy 6 to oddzielny temat gdzieś już było o tym na AF. Więc wracajmy do Zetora.

 

A ja się przyłączę do pytania mam 10641(2004r) z silnikiem Z1303 (chyba taki na 90% końcówka 03) ma on 101KM czym on się różni od modelu co ma 110KM? Ustawieniem pompy? Czy byli fachowcy co "boostowali" swoje zetory?

Edytowano przez melon10641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    5

@melon10641 różni sie ustawieniem dawki paliwa, chyba kątem wtrysku i turbiną. Nie wiem do końca jak jest z intercoolerem i zaworem EGR (nie wiem czy jest on u ciebie???).


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cinek8541    75

W 135 to wyciągneli z 4 garowego silniczka o pojemności 4,1 litra 137 koników to ja jestem ciekaw żywotności...


Marcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    5

Panowie nie martwiłbym się tak bardzo silnikiem jak sprzęgłem i skrzynią. jestem ciekaw jak te elementy będą żywotne.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    69

Panowie u mnie sasiad ma zetorka 125km i jak kolo mnie orał kiedys w 4 skibowym borotowym to ten zetor ma pełno w d*pie. Jak sie zatrzymał w połowie pola to musial najpierw zejść z pól biegów w dół a dopiero potem po rozpędzeniu zwiekszyć prędkość, i to wcale nie za wesoło miał jak ruszył. A jak znajomy pożyczył ten pług i podczepił po Pronara 1025A to on owiele lepiej szedł niż ten zetor, sam własciciel zetora przynał racje,że ten Pronar idzie lepiej niz zetor. I teraz sie zastanawia ile on ten zetor ma naprawde kucy? Mówi ze potrzyma go 5 lat i do żyda ;)


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cinek8541    75

Wiedząc ,że te silniki są wyżyłowane na maksa i są lichej jakośći to czemu tak częśto rolnicy je kupują?

Pewnie dlatego ,że to taka uznana marka :rolleyes: proste


Marcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    166

@ Krystian86 jeśli chodzi o ERG (System recyrkulacji spalin (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation)) to tego nie posiadam bo nie ma żadnego połączenia miedzy kolektorem wydechowym a ssącym nie licząc turbo. Intercooler posiadam.

Zwiekszał ktoś u siebie moc w Zetorze?

 

Ggrzesiu09091987 powiedz mi a skąd Ty wziąłeś informacje, że silniki są lichej jakości? Bardzo jestem ciekaw..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

U Ciebie jest silnik Tier 1 Z1303 więc masz pompę Motorpal PP4M10K1f3461, w silniku Z 1403 jest pompa Motorpal PP4M10K1f3427

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jabimc    2

Hmmm dwie konkretne odpowiedzi a reszta.... jak zwykle na forum zamiast samych konkretnych odpowiedzi mieszanina!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    5

Skoro jesteśmy przy silnikach to powiedzcie czy w forterach i proximach siedza te te same silniki???? Bo patrząc na zetor.pl to są tam inne oznaczenie dotyczące forterry i proximy.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Oznaczenia powinny być takie same dla tych samych mocy, na czeskiej stronie bynajmniej tak jest. Silniki są prawie takie same-to samo oznaczenie inna kompletacja, w Proximie jest dodatkowo wyjście na pompę hydrauliczną od rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    166

Rzućmy okiem na polskiej stronie na silnik Z1305 Tier IIIA w frotce ma on 101KM w Proximie Power ten sam typ silnika a moc 107KM. Wydaje mi się że to błąd. Na czeskiej stronie http://www.zetor.cz/zetor-forterra są to już te same silniki o tej samej mocy.

 

@Adikpl1 sorka ze napisałem to pod Twoim postem nie zauważyłem że już odpowiedziałeś.

Edytowano przez melon10641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

inna moc jest spowodowana pomiarem. Proximy mierzą w ISO,a frotki w DIN

Akaku- to może z mniejszego biegu niech startuje??


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
passat1    0

inna moc jest spowodowana pomiarem. Proximy mierzą w ISO,a frotki w DIN

Akaku- to może z mniejszego biegu niech startuje??

Też mam forterre 10641 jak dla mnie to ten silnik to kompletna klapa. Zanim go kupiłem to często jeżdziłem zetorem 10540 wuja to zupełnie co innego : ciągnik zrywny, mocny i nie dymi przy wchodzeniu na obroty, myslałem że nowy zetor będzie jeszcze lepszy ale

okazało się zupełnie inaczej. Ma zajrzeć do niego pan Pliszka może da się coś zmienić. Rozmawiałem z jednym handlażem to mówił że forterry z np. holandii nie są takie mulaste. Ciekawe jak by sam kąt wtrysku zmienić tak jak w 10540 23stopnie 10641 ma 14 stopni

próbował ktoś sie w to pobawić?

Edytowano przez passat1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość leghorn   
Gość leghorn

@Kamil 1998 proxy i forterry mierzą w DIN chociaż w instrukcji wspomniana jest moc wyrażona w ISO. Ja mam Plusa 105 ze skrzynią 40 km/h i przy ruszaniu z 1 szosowej lub 4 teren. bez włączonego wzmacniacza dymi zawsze. Przyczyną jest za szybki bieg, a także zastosowanie EGR-u - można go zablokować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

No własnie trzeba by spróbować zamknąć EGR.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Autofan
      Co sądzicie o dwóch nowych modelach Zetora Utilix i Hortus które miały premierę na targach Agritechnica w Hannowerze:
      http://www.zetor.cz/zetor-utilix
      http://www.zetor.cz/zetor-hortus
      Jak się podoba wam Major w nowej stylistyce?
      http://www.zetornewshape.com/cs/
       
    • Przez wojtas
      Tak jak w tytule -kierunkowskazy  w proksie a właściwie ich brak. włącznik działa kontrolka działa a nic nie miga . prawdopodobnie przerywacz. może ktoś go wymieniał i wie gdzie się on znajduje bo nie mogę go namierzyć pomimo zdjęcia osłon pod tablicą zegarów. 
    • Przez Quercus78
      Chcę kupić ładowacz czołowy do zetora 9540 i nie mam pojęcia jaki. Producentów jest wielu , ale jaki wybrać.Będzie służył głównie do załadunku obornika,wapna i podnoszenia big bagów z nawozem. Pomoże ktoś ze swojego doświadczenia.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez Belaruss820
      Witam, mam problem z obrotomierzem w zetorze, wskazówka stoi w miejscu na 700 obrotach i nie kręci mth. Co może być przyczyną? Dodam że przed włączeniem zapłonu wskazówka również stoi w miejscu. Jak kupiłem ciągnik to już tak było. I jeszcze takie pytanie przy okazji, mam zamiar zmienić stare "chlapacze" z tyłu błotników, widziałem że można założyć plastikowe przedłużki tylko pytanie czy od proximy czy forterry? Dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku i udanego Sylwestra.
×