zipo1

Case MX 150-Rady i zalecenia podczas użytkowania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Jeżeli na wolnych chodzi dobrze a pod obciążeniem się wyłancza to raczej tarczki do wymiany to nie jest skomplikowana operacja sam to zmieniałem u siebie. Albo czujnik obrotów ale to by też na luzie wariował.
Jeżeli na wolnych chodzi dobrze a pod obciążeniem się wyłancza to raczej tarczki do wymiany to nie jest skomplikowana operacja sam to zmieniałem u siebie. Albo czujnik obrotów ale to by też na luzie wariował.
Równo 1000 obr na silniku wałek na 540. Obroty na wałku powinien pokazywać w okolicy 270. Jeżeli tak masz to czujniki dobre tarczki do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarny88r    0

Dzięki za info jutro jeszcze będę sprawdzał. A jeżeli tarczki do wymiany to ciśnienie oleju nie będzie właściwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarny88r    0

Albo to wina ciśnienia jest zbyt małe i bez obciążenia jest ok a przy obciążeniu łapie uślizg i wyłącza. W instrukcji cos pisze o regulacji ale jeszcze nie wiem gdzie sie to robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    889

jaki kolor powinien mieć olej w skrzyni?  w moim nowym nabytku jest bardzo czysty ale sprzedający nie potrafił określic kiedy był zmieniany. jaki olej stosujecie?

od razu silnik i przedni most jakby ktoś mógł sie podzielić wiedzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafyo    15

Ja w mx 135. Skrzynia fuchs stou mc 10w -40, silnik fuchs utto. Przedni most fuchs TITAN SUPERGEAR SAE 85W-140 . Co do silnika jak kto lubi.  Skrzynia trzeba uważać , lepiej dać dobry olej, przedni most też niby lepiej z specyfikacją 85W-140.   Case lubi dobry olej w skrzyni, lepiej pare zlotych wydać jak potem remont skrzyni robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafyo    15

Oczywiście mot a nie utto, palce nie nadążają za myślą:10_wink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Ja zalałem i polecam oryginał Akcela. Nie sa jakies kosmicznie drogie ale skoro producent je zaleca to moim zdaniem warto kupic takie


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    889

jak wymienić olej w skrzyni w mx 150 ? musi być rozgrzany ? jakieś zalecenia co do tego czy zostawić przed wymianą na luzie czy na jakimś biegu?

co sądzicie o tym żeby wymienić sam filtr a olej zostawić? olej wygląda na bardzo czysty? czy to gra nie warta świeczki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Olej powinien troche sie wymieszac aby zanieczyszczenia spłyneły wraz z nim a nie zostały na spodzie misy. Ciągnik pozostaw tak aby cie nie przejechał w trakcie leżenia pod nim - dla wymiany nie ma znaczenia czy zostawisz go na biegu czy na luzie. Moim zdaniem wymiana samego filtra nie ma sensu. Nie wiem czy mówisz o wymianie oleju w ciagniku ktory masz czy takim ktory dopiero co kupiłes ale moim zdaniem taka operacja nie ma sensu. Olej w hydraulice nie bedzie czarny tak jak w silniku ale po jakims czasie zmieniaja sie jego parametry i dlatego właśnie nalezy go wymieniać. 


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    889

Traktor kupiony miesiąc temu no i poza rozlaniem RSM na 20 ha nic nie robił ale od przyszłego tygodnia się zacznie także chciałbym mieć już na gotowo maszynę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Nie kombinuj i wymieniaj cały olej jak maszyna ma byc dla siebie nie mozna załowac na olejach. Z drugiej strony nikt przed sprzedaniem nie wymieniałby oleju bo niby w jakim celu... 


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    889

Jaka może być przyczyna że temperatura silnika jest na minimum cały czas ? Zawsze tzn od miesiąca  ;) było minimalnie na zielonym. A wczoraj jak sialem kumplowi to już poniżej żółtego. A temp na zew ok 25 st 

Termostat ? 

Wiskojest nowe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Moze na poczatek sprawdź czujnik? Przewody od chłodnicy są gorące? Miałem taki przypadek w NH TD90 jeszcze na gwarancji jak padł czujnik temperatury


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś się orientuje jak najprościej sprawdzić czy mikropompka w skrzyni działa prawidłowo czy mam dobre smarowanie skrzyni, ona leje olej takimi rurkami na tryby. Tylko nie wiem jak najprosciej to zbadac. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdii    0

Witam! Od kilku dni jestem posiadaczem MX 170. Przedwczoraj siałem pszenicę, a że bardzo się kurzyło umyłem ciągnik. Wczoraj chciałem go przestawić, ruszyłem do tyłu i przełączając do przodu zaczęła pulsować pomarańczowa kontrolka "N"  i nie jedzie ani do przodu ani do tyłu. Wiem, że na skrzyni jest pięć elektrozaworów ale nie potrafię ustalić, która za co odpowiada. Prawdopodobnie któraś cewka się spaliła. Proszę o podpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Mała szansa ze woda sprawiła "spalenie" cewki, co najwyżej moze jest jeszcze we wtyczce i powoduje zwarcie. W załaczniku masz opis poszczeglonych cewek. Proponuje pozdejmowac złacza i sprawdzic czy nie ma w nich wody - tak na poczatek

solenoid.pdf

  • Thanks 1

Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdii    0

Lukas85 dziękuję za schemat, wtyczki suszyłem. Dziś ma przyjechać kolega "pomierzyć" cewki.

Problem rozwiązany jedna z cewek miała pęknięcia, aż spuchła ciężko było ją zdjąć, pomiar 4 ohm, jednak woda zrobiła swoje. Po zamianie cewek wszystko ok.

Lukas85 mam jeszcze pytanie gdzie szukać czujnika prędkości, bo brak wskazania prędkości jazdy.

Dziękuję za pomoc.

Edytowano przez valdii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdii    0

Dzięki Lukas85, zastanawiałem się od czego ta wtyczka, a to od prędkościomierza. Niestety mam tylko dziurę po czujniku, pewnie ktoś potrzebował 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Moze był zepsuty ktos wykręcił a jak ciągnik poszedł na sprzedaż to i bez czujnika poszło. Wtyczka jest 3 pinowa? Jezeli tak to zapewne zwykły czujnik indukcyjny ktory w oryginale kosztuje krocie a zamiennik dobierzesz za kilkanascie złotych.


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdii    0

Być może tak było, wtyczka rzeczywiście jest 3-pinowa, ceny od 300 zł w górę, dałeś mi do myślenia z tym zamiennikiem, właśnie szperam 😉. Dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Dwa piny beda zasilaniem trzeci bedzie sygnalem wyjsciowym. Wiekszosc to czujniki indukcyjne NPN, Zmierz napięcie - zlokalizuj piny potem bedzie juz z górki :)


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    889

Mam taki problem. Chce zregenerować siłowniki od podnosnika i nie mogę wyciągnąć dolnych bolców. Przerabiał ktoś ten temat ? Nie wiem czy to nagrzać palnikiem sprobowac to wybic czy ściągnąć całą flansze i spróbować na prasie to wyciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Cześć, brat zakupił case mx150 i tak się złożyło że ja ostatnio sporo użytkuje go w polu i mam pytanie o jedną kwestie dotyczącą wyświetlacza i samej pracy ciągnika

Zauważyłem że podczas pracy na wyświetlaczu pojawiają się strzałki w jego  górnej części i gdy strzałki przekształcaja się w bloczki pod zielonym polem to automatycznie silnik brzmi inaczej. Jakby zalaczalo się turbo. Na moje laickie odczucie silnik doświadcza w takim momencie wykorzystywania swojego optymalnego potencjału. Widzę że na panelu bocznym mam możliwość zarządzania tym aspektem. 

Pytanie czym to dokładnie jest i jak tym zarządzać jeśli można. Bo domyślam się że ma to też wpływ na spalanie. 

Może pytanie jest śmieszne ale nie jestem ani rolnikiem ani mechanikiem z powołania więc pytam praktykow. Ja po prostu czasami wsiadam do ciągnika żeby pomóc a tym traktorem mi się świetnie pracuje i chce lepiej poznać jego zasoby. 

Zalaczam zdjęcie by wiadomo było o co chodzi. 

IMG_20231003_194801.jpg

IMG_20231003_203012.jpg

Edytowano przez Gość
Uzupełnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
    • Przez agromichu
      Gdzie znajduje się pompa hydrauliczna w case 4220? Czy rozdzielacz może przepuszczać olej przez gniazdo? Mam problem z rosiewaczem amazone z hydraulicznymi zasuwami, które się same otwierają na rozgrzanym oleju i czasem jest problem z dźwigniami rozdzialacza ponieważ na rozgrzanym oleju jest problem z otwieraniem i zamykaniem zasów. Tak jakby fiksował rozdzielacz. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj