Polecane posty

massey3085    0

mam taki problem kupiłem nową świecę swieca grzeje ale nie zapala się niewiem w jaki sposób pobiera paliwo nigdy nie korzystałem zniej może czegos niewiem z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

Paliwo dochodzi do świecy cienką rurką tak jak do wtryskiwaczy,pompnij pare razy ręczną pompką to powinno pomuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Zapali się kiedy rozgrzeje się do czerwoności a rozrusznik zacznie kręcić i pompka poda paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    420

Nie wiem gdzie to czytałem ale przed zapaleniem świecy płomieniowe powinno sie choćby dwa razy przekrecić rozrusznikiem silnik alby dopchnąć paliwo do świecy, pomep świeca już sama zasysa paliwo. Ja pale 2812 (też świeca płomieniowa) codziennie to nie musze pokręcac silnikiem bo paliwo jest tam ciągle przy świecy i po jej zapaleniu paliwo samo tam płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strobik    0

Witam

 

chciałem zamontować świecę płomieniową do Fendt'a w którym nie było do pory świecy ( mam przygotowany otwór w kolektorze) i mam jedno pytanie.

 

Jesli zamontuję tą świece i będzie ona zasilana w paliwo grawitacyjnie, to czy konieczne jest zamykanie dopływu paliwa jakimś kranikiem lub elektrozaworem, czy wtedy gdy nie będzie zasilania to paliwo nie będzie kapać? Chodzi mi o sytuacje po odpaleniu, kiedy już puszczę przycisk grzania, to czy świeca przewodzi paliwo dalej czy się zamyka?

 

Jeśli to nie tutaj powinienem zadać pytanie to przepraszam, ale akurat o świece od MF 3085 mi chodzi bo taką mam zamiar kupić.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Świeca płomieniowa ma w sobie zaworek i nie ma potrzeby zakładać dodatkowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fillipp    0

Cześć mam pytanie w jaki sposób powinno się podgrzewać świecę płomieniową w mf 30 85 jestem świeżo po zakupie tego ciągnika i muszę ją wymienić ale nie wiem czy podgrzew się ją po przekręceniu kluczyka czy w jakiś inny sposób ? Dzięki z góry za podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Kup np w grene od 3 cylindrowego perkinsa jest dużo tańsza niż jakaś oryginalna czy podróbka oryginału (koszt ok 100) ja kupiłem właśnie od 3 cylindrowego za 17zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Dzisiaj też wymieniłem świecę w 6180. Pasuje idealnie od ursusa 3512. Kupiłem na allegro za 17zł wraz z przesyłką. Niby oryginalna kosztuje 82zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Winio    6

Według mnie zrobiłeś błąd. T tanie świece często ulegają awarii, przepalają się lub zacina się zaworek w pozycji otwarty i leje ON do oleju. Wolałbym dołożyć i kupić za ok. 70 zł iskrę lub tak jak ja zrobiłem grzałka bloku za 100 zł. Także obserwuj tą świecę. Może jestem przewrażliwiony, ale u mnie w 3p 3 świece tak padły w krótkim czasie i tej jesieni również założyłem grzałkę bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

No ale nie ma opcji żeby ON do oleju gnało bo przecież jak zepsuty zaworek to paliwa nie da jak pompka nie pogoni a pompka nie poda bez zapalonego silnika a przy zapalonym silniku wszystko wessie z powietrzem tyle że puści większy dym przy uruchamianiu co będzie oznaką dla kierowcy że jest coś nie halo. Ot i taka moja teoria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Zobaczymy jak będzie. 17zł to małe pieniądze. Jak się zepsuje to kupię coś innego a te za 80zł to też nie są jakies firmowe. U korbanka 377zł :wacko: :blink: :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Albo się zorientujesz jak zawartość baku za wcześnie zniknie. Kupiłem iskrę za prawie 50 zeta i po roku szlag ją trafił. ten zaworek w niej to totalna prostota. Rurka gniazdem i prętem w środku owinięta drutem oporowym. Drut się rozgrzewa, nagrzewa rurkę na której jest owinięty ona się wydłuża odsuwając pręcik od gniazda zaworka.

Rurka jest pomalowana jakąś farba chyba ceramiczną. Mi zrobiło się zwarcie i działała tylko spirala a nie nagrzewało tej rurki. Nie otwierało paliwa. na wszelki wypadek mam założony zaworek ale można kupić elektrozawór z transita zdaje się. Będzie się otwierał równo z rozrusznikiem. Ogólnie te świece to lipa nawet te drogie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj