Skocz do zawartości
miles4514

Ursus 4514 Turbo

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
miles4514    10

Witam ! Mam pytanie czy istnieje takie cos jak turbo (turbo spręzarka) do Ursusa 4514 ? Czy wogule można w nim te turbo założyć bez żadnych przeróbek ? Poprostu czy jest takie coś do tego modelu ciągnika ? Aha i czy wiecie może jak jest takie turbo to prosze o linka gdzie można kupić !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ja się nigdy z takim czymś nie spotkałem ale może jakbyś popatrzył na 6014 to może między tymi ciągnikami nie ma wielkiej różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz3512    3

Silniki w 4514 i 6014 mają tą samą pojemnośc a w oznaczeniu silnika 6014 jest dodana tylko litera "T". Także dzieki turbinie uzyskano prawie 20 koni więcej. Podobny zabieg jak w Ursusach 914 i 1014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Zawsze można pomodzić i założyć turbo. Wymaga to zastosowania innego kolektora i trzeba doprowadzić smarowanie olejem to turbo. Nie wiadomo jeszcze czy to się wszystko tak samo na końcu zestroi, czy nie będzie potrzebna inna dawka paliwa (tzn. czy obecna pompa, która jest zastosowana przy wolnossącym silniku będzie to ogarniała jak założy się doładowanie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Najłatwiej byłoby zaadoptować cały kit od 6012/14. Kolega co zapodał t.sprężarkę od merca to do końca nie wiadomo jaki efekt uzyskał. Jego praca nie jest w ogóle potwierdzona wynikami hamowni (tą którą podłączmy pod WOM ciągnika), a to że odczuwa różnicę na + to nie oznacza, że przybyło niewiadomo ile koników. Porównując silnik z turbo a wolnossący o podobnej mocy zawsze ten doładowany będzie lepiej wkręcał się na obroty po przekroczeniu turbo dziury, także jazda po założeniu doładowania na pewno należy do przyjemniejszych :).

Należy pamiętać, że założenie samego doładowania w postaci turbo czy kompresora to połowa (albo i nawet mniejsza cześć) sukcesu. Dodatkowa moc nie bierze się z dodatkowego powietrza jakie ładuje nam turbo! Turbo ma tylko za zadanie zwiększyć sprawność spalania mieszanki paliwowo- powietrznej przez to, że dajemy większą ilość powietrza, idąc dalej musimy też dodać większą dawkę paliwa. Jeśli tego nie uczynimy to silnik będzie pracował na tzw. ubogiej mieszance (inna temp spalania), co niestety w konsekwencji może spowodować wypalenie się zaworów. Oczywiście taki silnik może pracować dobrze- rok, dwa, nawet i dłużej, ale kiedyś może się coś stać niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

I dobrze poszukałeś! W instrukcji od 4512/14 jest wpisane oznaczenie silnika 4390. Szukam dalej w wikipedi i tam właśnie jest silnik A4.236 co odpowiada polskiemu oznaczeniu 4390. Czyli można jechać na zakupy (jeśli oczywiście to co piszą e necie jest prawdą) ;). Ciekawe tylko czy dostanie się gdzieś takie turbo i kolektor pod owe turbo (może greene), a jeśli już mówimy o nowym, to cena będzie zapewne konkretna. Ewentualnie można poodwiedzać jakieś szroty z używanymi ciągnikami, może coś się dostanie. Ale jest ryzyko, że turbo będzie już nieźle wysilone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

@miles4514 - popatrz po podkładkach pod głowicę do tego silnika - podobne były chyba stosowane w silnikach MF serii 300 i nie wiem czy nie 30x0.

 

Postudiuj dobrze neta, potem zdjęcia silników i porównaj z 4514.

Edytowano przez Nikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adi4512
      Zamierzam założyć do mojego 4512 przedni napęd, więc poszukuje takiego w dobrym stanie. Jeżeli ktoś z użytkowników AF ma na sprzedaż lub wie kto ma to prosił bym o kontakt na PW bądź na GG 12251578, albo jeśli możecie to wstawiajcie linki
       
      Z góry dziękuje, adi4512
    • Przez Agro3512
      Witam. Mam U 3512 Agro.Kabina fajna ale bez radia i troche mi się nudzi przy robocie. Planowałem wstawić radio,
      ale ta kabina jest cała wytapicerowana nawet na dachu.Zastanawiam się nad zakupem głośnika Bluetooth,ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie.Jeśli tak to powiedzcie jaki głośnik kupić by go było słychać w ciągniku na wys obrotach.
    • Przez janioigienio
      Witam,
      Od zakupu mojego ursusa 3512 denerwuje mnie podłoga z której źle jest wsiadać i wychodzić z ciągnika. Mam pomysł aby pedały które są wciskane w dół przerobić tak aby były wciskane do przodu tak jak było to w nowszych 3512 z komfortową kabiną. Czy możliwe jest dokupienie pedałów i części aby to przerobić ? Proszę o komentarze, Pozdrawiam . 
    • Przez kris14
      Witam.
       
      Mrozy nie odpuszczają, więc skusiłem się na zakup grzałki do mojego MF 255.
       
      Paczka przyszła szybko, grzałka o mocy 600W, polskiej produkcji, [oklaski dla firmy za "obszerną" instrukcję montażu :lol: ]
      W domu podłączyłem sobie grzałkę na chwilkę żeby zobaczyć czy działa- w 2s mocno się nagrzała- to mi wystarczyło żeby zobaczyć że działa prawidłowo.
       
      Na AF znalazłem informacje gdzie to zamontować- korek w bloku po stronie gdzie jest rozrusznik.
       
      Przystąpiłem do montażu.
      W pierwszej kolejności musiałem wymontować alternator- ukłony dla ułomnych konstruktorów którzy wymyślili alternator przy sprężarce i do tego przykręcany w ten sposób!!! :wacko:
       
      Z wybiciem korka nie było większych problemów.
       
      Montaż samej grzałki też przebiegał w miarę gładko- należało ją wbić młoteczkiem i gra.
      Połączenie jest szczelne, nic nie cieknie.
       
      No to składamy ciągnik z powrotem- znowu ten nieszczęsny alternator! I tutaj następna niespodzianka- nie można zamontować alternatora ponieważ przeszkadza w tym gniazdo grzałki, nosz kurw.... ;[
      Szukałem jakiś informacji w internecie, pytałem znajomych czy mogę lekko te gniazdo odgiąć, zdania były różne, ale postanowiłem zaryzykować bo ciągnik musi być złożony i musi palić. Delikatnie przez dźwignie odgiąłem gniazdo w dół, na tyle aby można było zamontować alternator i podpiąć wtyczkę. Zmontowałem wszystko. Potem zalałem układ płynem, odpowietrzyłem [odpaliłem ciągnik] i popracowałem trochę- nic nie cieknie, jest ok.
       
      Przyszła znowu mroźna noc: -20st. Dzisiaj bez żadnych uprzedzeń poszedłem w południe podłączyć kabelek do grzałki żeby ładnie się nagrzało, minęła godzina- poszedłem zobaczyć czy się nagrzał płyn- spuściłem z bloku trochę- zimny.
       
      Pomyślałem że to może wina wtyczki że coś nie łączy, poprawiłem połączenie, minęła następna godzina, sprawdzam- znowu zimne. Grzałka nie grzeje!
       
      Moje pytanie jest następujące: W którym etapie montażu mogło dojść do uszkodzenia grzałki? Przy wbijaniu? Przy doginaniu jej aby pasowała do pozostałego osprzętu?
       
      Proszę o pomoc
    • Przez piterxxx
      Witam.
      Mam do sprzedania kompletną przednią oś do U3512 wraz ze wspornikiem kołami, błotnikami, drążkami kierowniczymi no i mechanizmami przekładni kierowniczej. Sprzedam  w całości lub na części, cena do uzgodnienia.
      Wszystko do konca dobrze działało, bez luzów. 
      Oś została ponieważ zamontowałem przedni napęd i wspomaganie.
      Zainteresowanych proszę o wiadomość na priv.
      Tel. 606 347 727
×