masseyferguson6140

Fendt 306 LS Turbomatic 1990r [opinie]

Polecane posty

Witam szanownych forumowiczów. Poszukuje ciągnika o mocy 60 70km za poczciwego URSUSA C 360 znalazłem Fendta 306 LS w oryginale 1990r. Mam kilka pytań jak sprawuje się sprzęgło Turbomatic, półbiegi przekładnia na co zwrócić szczególną uwagę jakie są najczęstsze awarie ?. Ten egzemplarz posiada EHR który chyba jest rzadkością w tych modelach. Z tego co się orientuje to hydraulika zewnętrzna ma oddzielny zbiornik i pompę ?.

Proszę o rady bo nie orientuje się w Fendtach.

Pozdrawiam Mateusz.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    381

Jak 1990r to LSA musi być i lepiej żeby taki był bo ma już 3 tzn półbiegi, reszta różnic to wizual tylko, zbiornik na olej hydrauliczny jest oddzielny co jest dobrym rozwiązaniem. Normalnie w czasie jazdy na pusto na biegach 1,2,3 szosowych nie powinieneś czuć sprzęgła hydraulicznego w czasie ruszania, na wyższych biegach ruszanie jest trochę opóźnione i będziesz mieć wrażanie jakby ci się sprzęgło ślizgało jak w zwykłym ciągniku ze zwykłym sprzęgłem. Sprawdź załączanie przedniego napędu bo ten mechanizm lubi się psuć.


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    421

Dokłądnie jak 90 rok to już LSA

Sprzęgło Turbomatic to po polsku sprzęgło hydrokinetyczne stosowane w wózkach widłowych , zmniejsza zużycie sprzęgła ciernego, a sprawdzić to możesz o jakieś drzewo, wtedy napęd włącz podejdz pod drzewo i na niskim biegi puśćdelikatnie sprzęgło ciagnik powinien stać, po tym dodawaj powoli gazu i ciągnik zacznie sie kopać czyli sprzęgło jest ok i jak przedni napęd też ryje to dobry, posprawdzaj biegi czy nie wyskakują po wrzuceniu, ogólnie silnik czy nie dmucha naokoło, czy niekopci, hamulce sprawdź, jakie luzy są na swożniach TUZ, EHR super sprawa sam mam taki w 309, posprawdzaj wszystkie funkcje czy działają i z jaką dokłądnością. Półbiegów jako tako nie ma sa tylko te mechnaiczne do których trzeba użyć i tak sprzęgła aha i w LSA jest jeszcze ten 3 półbieg z przyciskiem, sprawdź czy działa. Warto też sprawdzić pompe hydrauliczną bo troche kosztuje nowa i faktycznie hydraulika ma osobny olej od skrzyni, korzysta z tego oleju wspomaganie, podnośnik i hydraulika zewnętrzna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za konkretne odpowiedzi tak ten Fendt ma przycisk czerwony na tym lewarku przy kierownicy biegi wchodzą bardzo lekko i płynnie. Akurat wiem jak działa to sprzęgło podobna zasada występuje w maszynach budowlanych pomykam CNH koparko ładowarką dokładnie nazywają to zmiennikiem momentu obrotowego. Akurat ten Fendt nie ma przedniego napędu. Jakie macie spalanie w swoich ciągnikach ?. Mieliście jakieś problemy chodzi mi o skrzynie i EHR ?.

Edytowano przez masseyferguson6140

Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    421

Kolego o mówisz że bez przedniego napędu i z EHR a gdzie on jest?? Bo coś mi to mówi. U mnie w 309 na drugim biegu jak go żle wbije to mi wyskoczy przy ruszaniu a tak to nic, EHR super sprawa tylko raz bezpiecznik mi sie w polu rozłączył i nie chodziło a raz kabelek z tyłu poruszał ale spokojnie kilka sekund i chodziło dalej a wygoda niesamowita ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyprowadziłem 306 mam pytanko gdzie sprawdza sie stan oleju w przekładni oraz sprzęgle turbomatic?, Ile oleju wchodzi do silnika?.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    421

http://www.statoil.pl/?pid=231&mid=206 Tutaj sobie wybierz model i pokaże Ci jaka ilośc i jaka klasa oleju jest potrzeba.

A w przekłądni olej się wlewa z tyłu i w tym korku bodaj sie bagnet.

A Turbomatic ma wziernik z bku odrkęcasz i musi być tak ustawione sprzeło aby tam był wlew, odkręcasz i chyba jak jest powiedzmy pod korek to ok, ale raczej nic tam nie mieszaj jak dobrze ciagnie, a przy wymianie nalej tyle ile jest dokładnie w zaleceniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz mam jeszcze jedno pytanko. Nie mam dolnego zaczepu tylko hitch, wiecie może od czego by pasował ewentualnie po przeróbkach bo za oryginał dużo zielonego spiewają ?.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    421

A co masz na dole?? Ja mam zrobiony z Zetora zaczep dolni i sprawuje się wyżmienicie a nawet w pewnym stopniu ma zamontowaną amortyzacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

A po co wam ten dolny zaczep? Zjechać na sam dół tym zwykłym i problemu nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    421

Tylko ze jak był montowane dolne zaczepy orginalnie to suwnice masz krótką i choćbyś zjechał na dół to zaczep zasłoni wałek.

ja mam taki orginał na który zakłada sie od góry maszyne ale siła niesamowita i teraz założony zaczep od Zetorka fajnie pasował, usztywniony tulejkami gumowymi i kawałkiem gumy od pługa śnieżnego, nie tłucze się a i nawet jest pewna amortyzacja :)

Jak zaakceptują zdjęcie wrzuce link :)

Edytowano przez malopolanin64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłbyś dokładne zdjęcie jak wygląda mocowanie i wysłał mi na e maila ?.

Temat można zamknąć zaczepy dorobione.

Edytowano przez masseyferguson6140

Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
myfarm2000    0

Mam pytanie na zdjęciu jest konsola od EHR-u może mi ktoś ją całą opisać wszystkie przełączniki? Mam tego Fendta i potrzebuje informacji do czego to służy:) na drugim foto jest licznik, nie wie ktoś czy jest możliwość wymiany, ponieważ mój jest trochę rozlany i nie wskazuje niczego tylko latają jakieś kreseczki:) będę wdzięczny za pomoc :)

Pozdrawiam

post-46319-0-96000800-1330535644_thumb.jpg

post-46319-0-43152000-1330535650_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego z wyświetlaczem będzie duży problem poniewarz jest bardzo drogi więc nie będzie ci się opłacało jedynie szukaj z jakiśrozbitych ciągników


kupie ładowacz czołowy do fendt 308 LSA 1989r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

@myfarm2000

Pierwsze małe pokrętło od lewej ustawiasz nim pozycję siłową i mieszaną, czyli dasz maksymalnie w lewo to podnośnik będzie reagował na siłę uciągu, najczęściej używane do pracy w pługach. Maksymalnie w prawo podnośnik nie reaguje na obciążenie. Np praca z rozsiewaczem nawozu.

Drugie małe pokrętło to niestety nie wiem nie mam takiego.

Trzecie: prędkość opuszczania.

Czwarte: wysokość podnoszenia.

Ten przełącznik przy napisie HITCH służy do obsługi zaczepu jeśli ciągnik posiada.

Duże pokrętło z cyferkami od 0 - 10 ustawiasz głębokość opuszczania. Na 10 to do samego dołu gdy będzie ustawione na 0 to wcale Ci nie opuści.

No i ta korbka opuszczanie i podnoszenie.

Przy pracy z pługami korbkę do opuszczania cały czas powinieneś mieć na opuszczone, a głębokość regulujesz pokrętłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drugie pokrętło to tzw: amortyzacja używana podczas transportu regulujesz czułość w zależności od masy maszyny. Z tego co widzę w tej serii Fendta bolączką jest rozlewający się kwarcowy wyświetlacz u mnie to samo.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
myfarm2000    0

a o co chodzi z tym zaczepem?? do czego miał by służyć ten przełącznik, zaczep jest zwykły na suwnicy, a mam pytanie gdzie w Fencie 306lsa turbomatik sprawdzić olej w sprzęgle? dzięki za wcześniejszą odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Z zaczepem chodzi o to że w różne typy zaczepów nowy ciągnik możesz sobie skonfigurować, jak masz zaczep hitch to jest on obsługiwany hydraulicznie. Czyli podjeżdżasz do maszyny z opuszczonym zaczepem potem dajesz tym przełącznikiem do góry i maszyna zaczepiona bez wychodzenia z ciągnika. Co do oleju w sprzęgle, to tak owszem możesz go wymienić ale trzeba to zrobić fachowo tzn. wlać tyle ile zaleca producent ani troszkę mniej ani więcej. Jeżeli ciągnik dobrze ciągnie nawet na małych obrotach to tak jak pewnie wielu przyzna mi rację lepiej się w to nie bawić, ale owszem świeży nowy olej zawsze byłby lepszy. Tylko tak jak wcześniej wspomniałem trzeba go tam nalać ściśle określoną ilość bo inaczej można zrobić z ciągnika "muła" lub po prostu z biegiem czasu turbosprzęgło ulegnie awarii. Specyfikacja oleju do turbosprzęgła HD - SAE 10W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

Witam, u mnie w Fendt 311 LSA jeśli przełączę ten przełącznik na pozycję hitch to dopiero mogę na błotniku dopiero podnosić i opuszczać? Jest to źle podłączone ? Mam tak odkąd go już mam a nic nie ruszałem w podnośniku... Jeszcze te pokrętło od głębokości- ramiona do końca opuszczają się już przy 6 do końca, u was też tak jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Trochę to dziwne z tym zewnętrznym opuszczaniem i podnoszeniem, tak chyba być nie powinno. Z tym pokrętłem od głębokości u mnie tak nie ma, reagują aż do końca i dopiero gdy mam na maksa pokrętło opuszczone to i ramiona wtedy są na samym dole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie gdzie jest korek spustowy oleju z pompy paliwowej i ile powinno go być w pompie. Ciągnik Fendt Farmer 306 LS 70km.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik9    0

Olej w sprzęgle należy wymieniać co 3000mth więc po zakupie lepiej profilaktycznie go wymienić i mieć spikojną głowę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

@karpik9 kolega masseyferguson6140 pytał o olej w pompie paliwowej nie w sprzęgle. Gdzie tak wyczytałeś że olej w sprzęgle powinno się wymieniać co 3000h?

 

@masseyferguson6140 a to w ogóle w tych modelach olej w pompie się wymienia? nie jest on smarowany tym z silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj